ירוק על הגובה

מתגוררים בפנטהאוז או בדירת גג? זו ממש לא סיבה לוותר על גינה קטנה וססגונית

88 שיתופים | 132 צפיות

יש כאלו שחולמים על בית קרקע טבול ירק, ויש כאלו שחולמים על פנטהאוז או דירה שבה הם יהיו מעל כולם וייהנו מבריזות נעימות ומראות שרואים רק שנמצאים על הגובה. אך האם צריכים שוכני הגבהים בעלי הגגות והמרפסות לוותר על הירוק? אפרת אראל, מתכננת גינות במשתלות גבעת ברנר, טוענת שניתן לטפח גינות גג לתפארת קסומות וריחניות, צבעוניות ושופעות ירק, צמחי תבלין וארומה יש רק לתת את הדעת למספר גורמים חשובים להצלחה.

  • ההבדל המהותי בין הגינה הרגילה לגינת גג היא שעל הגג יש לדאוג למכלים ולמצע שתילה מתאים, וכן למצוא פתרון לעודפי המים שלא יכתימו את הריצוף. כמו בכל גינה גם כאן יש להקפיד על הנוסחה המנצחת – "הצמח הנכון במקום הנכון", ולהתייחס לכמויות השמש והקרינה, עוצמת הרוח והאקלים.
  • בבואנו לתכנן את חלוקת השטח ניתן לשלב פינת אכילה, גריל, כיור, בריכת ספא, ארונות שירות, אלמנטים של מים, נדנדה, אזורי משחק ופינות הרגעות, שלרוב נעים להרחיקם מהסלון ולהגביהם באמצעות במה ומזרנים.
  • למיכלי הצמחים יש חשיבות מרובה בגינת הגג. על המיכלים להיות באיכות גבוהה, כך שלא יתפוררו מלחות המצע ויעמדו בלחץ השורשים. ניתן לרכוש אדניות יצוקות מתערובת חזקה. האדנית מגיעות במרקם חלק ובצבעים מגוונים. את האדניות ניתן לצפות בעץ, מתכת או כל רעיון יצירתי אחר. אפשרות נוספת הינה להשתמש בכדים בסגנונות שונים, אותם ניתן להתאים לעיצוב הכללי של הבית או של הגג.
  • מערכת השקיה ממוחשבת הינה הדרך האופטימלית ביותר לחלוקת המים, כאשר הם ניתנים לצמח בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות הערב במינון מדויק. במידה והחלטתם להשקות ידנית יש לבחור צמחים בהתאם.
  • מערכת ניקוז, אף היא חיונית בגינת הגג שלנו. תפקידה לסלק את עודפי המים, ולכן יש לחבר לכל כלי מכלול ניקוז (נמכר בחניות לציוד השקיה). לאלו שבחרו להניח רצפת "דק" ניתן להצניע תחתיה את מערכות הניקוז או להסתירן באמצעות תעלות לבנות.

 

משתלות גבעת ברנר: www.gardens.co.il

12.10.06

(עודכן ב – 24.02.09)