יש לי חדר משלי

עשרה דברים חשובים שצריך לדעת על עיצוב דירת חדר

88 שיתופים | 132 צפיות

הירשמו לניוזלטרים של ifeel, וכל הכתבות הכי חמות בדרך אליכם

מעבר לדירת חדר דומה לאריזה לקראת טיול קצר בחו"ל, שקרוב לוודאי שלקראתו ארזתם מזוודה קטנה עם דברים בסיסיים, כאשר על שאר הפריטים נאלצתם לוותר מפאת חוסר מקום. כך גם במגורים בדירת חדר קטנה, המהווה אתגר עיצובי גדול. הנה עשרה דברים חשובים שצריך לדעת על עיצוב דירת חדר:

יחי ההבדל הקטן

בשל העובדה כי שטחה של דירת חדר קטן משמעותית מדירה בת מספר חדרים, הרי שאת עיצובה מנחים עקרונות "חסכניים" יותר. אומנם יש פחות מקום בדירה, אולם עדיין כל צרכי הדיירים צריכים להתמלא. במקרה כזה, הדגש בעיצוב הוא על יצירתיות, פרקטיות ודיוק. תהליך העיצוב מתנהל תוך פשרות ומתמקד בעיקר ובפעילויות היום-יום הבסיסיות ביותר. כאשר אין הרבה המקום, גם המקום לטעויות קטן יותר, כך שיש צורך בהקפדה יתרה על עיצוב הדירה וניצול השטח הנתון והקטן.

תכננו מראש

אם אתם עומדים לפני מעבר לדירת חדר, בעזרת תכנון נכון תוכלו להיכנס אליה להיכנס ברגל ימין. כשמגיעים להתרשם מהדירה לראשונה, היא נראית נהדר, אולם בזמן המעבר, כאשר הרהיטים והחפצים נערמים בחלל הקטן, פתאום מגלים שלא הכל נכנס, ואם כבר נכנס, אזי העומס שנוצר בחלל כמעט בלתי נסבל. כדי להימנע ממצב זה, חשוב לקבל טרם המעבר תרשים של הדירה, כולל מיקום הדלת והחלון. כך, יקל עליכם להעריך את ארגון הרהיטים והחפצים ולהחליט אם יש צורך לוותר על פריטים לא נחוצים, שיתקשו מאוד להדחק פנימה.

ארגון פרקטי

במגורים בדירת חדר רצוי להימנע מכל דבר מיותר, ולהשתמש ברהיטים ובחפצים בעלי גמישות. כך למשל, בחרו במיטה שניתן לקפל ולהפוך לספת אירוח, כמו מיטת פוטון והשתמשו בשולחן עבודה שיכול לעבור הסבה ולשמש גם כשולחן אוכל. כמו כן, העדיפו רהיטים על גלגלים, שאפשר להזיזם ממקום למקום או לצופף אם צריך לפנות מקום לאירוח וכן בבחרו בכיסאות נמוכים, שניתן לדחוף מתחת לשולחן, או לערום כשאין בהם צורך.

אמירה אישית

כאשר הבית מורכב מארבעה קירות, משמעות הדבר היא שהדיירים מעבירים הרבה מאוד שעות מול אותו "נוף". כדי שהדירה תהפוך למקום נעים יותר, התאימו אותה לתחומי העניין בחייכם. כך, אם הצורך החשוב ביותר שלכם הוא השינה, הקפידו שהמיטה והאביזרים הנלווים לה יקבלו מקום של כבוד. לעומת זאת, אם אתם מארחים הרבה – ארגנו את המיטה כך שתוסב לספת אירוח, ואת ארגז המצעים לשולחן סלון.

אשליית מרחב

רצוי שלא להעמיס על הרצפה חפצים ורהיטים ולהעדיף כי היא תישאר חשופה. בנוסף, כדאי להשאיר קיר אחד פנוי על מנת ליצור אשליה של גודל. עוד מומלץ להעדיף ספות וכיסאות נמוכים. בנוסף, קנו רהיטים שיתאימו לדירה באופן פרופורציונאלי. כך למשל, ספסלים או ספות זוגיות מתאימים יותר לדירת חדר, מאשר ספות עם שלושה מושבים. מצד שני, נסו להימנע ממלאי פריטים קטנים, והעדיפו מספר מצומצם של פריטים אטרקטיביים.



אילוסטרציה: Stock.Xchng" src="https://atmagil-static.s3.eu-central-1.amazonaws.com/misc/prev_images/pagemodule/image1/368/1368/______.gif?1155551993" />

"ספסלים או ספות זוגיות מתאימים יותר לדירת חדר, מאשר ספות עם שלושה מושבים."
אילוסטרציה: Stock.Xchng

יצירת אינטימיות

דירת חדר לא מותירה מקום רב לפרטיות ולאינטימיות. אחד הפתרונות הוא חלוקת החלל באמצעות מחיצות והפרדה בין אזורי הפעילות השונים – שינה, אכילה ואירוח – באמצעות צביעת הקירות בצבעים שונים. חלוקה מאוזנת של החלל באמצעות מחיצה דקורטיבית, יכולה ליצור בידול בין פונקציות שונות, וליצור כוכים אינטימיים למרות המרחב המוגבל.

אחסון

אם זה אפשרי, מומלץ למצוא דירה שכבר יש בה ארון גדול החצוב בקיר, שאינו תופס שטח רב. פתרון נוסף הוא לבחור ברהיטים שיכולים לשמש גם כמקומות אחסון. למשל, תיבת אחסון עמוקה מעץ שיכולה להפוך לשולחן דקורטיבי או לספסל ישיבה חביב שיעוטר בכריות נוחות. גם מזוודות ותיקים גדולים יכולים לשמש כמקום אחסון יעיל, וגם קירות, אליהם ניתן להצמיד אביזרים רבים כמו מגנט לסכינים, מעמד לכוסות, אביזרי אמבט וקולבים.

תאורה

צבעים חמים וכהים, תאורה דרמטית וקווים רכים, יוצרים אווירה מזמינה ופחות מנוכרת. מצד שני, על מנת ליצור תחושה של חלל גדול יותר, במיוחד בדירה קטנה, עדיף להשתמש בתאורה בהירה יותר בעלת מספר מוקדים – תאורה מיוחדת לספרייה שתוסיף נופך בהיר ותשמש גם כאלמנט עיצובי; תאורה נפרדת לנישה פינתית בסלון וכו'.

צבעים וטקסטורות

כדי ליצור תחושה של חלל גדול ומאוורר, יש להשתמש בצבעים בהירים, ולהעדיף גווני פסטל בהירים של כחול וירוק וגוונים מסוימים של סגול. גם צבע הרהיטים חשוב, ומומלץ לבחור ברהיטים בגוון דומה לקירות, במיוחד ברהיטים דומיננטיים. בדרך זו הצבעים יתמזגו זה בזה וירחיבו את החלל. התמזגות הומוגנית נוצרת גם באמצעות אביזרים שקופים או חצי שקופים, כמו מפות ווילונות, שולחנות בעלי משטח זכוכית וחפצי נוי מזכוכית. על מנת לא ליצור עומס, עדיף להשתמש בטקסטורות שקטות ובחומרים קלילים יותר, כמו אבן, זכוכית וכסף.

מראות

מראות הן אמצעי מצוין ל"פתיחת" חלל סגור וקטן. המראה המנצנץ וההשתקפות של החדר בתוך המראה, יוצרים תחושה כי החדר מאוורור וגדול הרבה יותר. שקלו להשתמש במראות גדולות ולהציבן מול נוף, תמונה או פינות וחפצים אטרקטיביים בדירה. אפשר להשעין את המראה על הקיר, להציב אותה מעל שולחן ואפילו על גבי השולחן. גם אם השולחן פשוט למראה הוא יקבל באמצעות המראה לוק מלוטש ומעוצב יותר.

הכתבות שירתקו אתכם אל מסך המחשב עכשיו ב-Twitter ובפייסבוק