כלי כסף וארונות מטבח

איך להבריק כלי כסף? איך לחדש ארונות מטבח? המומחים עונים

88 שיתופים | 132 צפיות

כללי זהב לטיפול בכלי כסף

ברשותנו כלי כסף רבים שאנו רוצים לנקותם ולהבריקם. איך ניתן לעשות זאת מבלי לפגוע בהם?

מומחי רשת "הצורפים" המתמחה בעיצוב, ייצור ושיווק כלי כסף עונים:

הכסף היא מתכת יקרה, בעלת נטייה להתחמצנות כתוצאה ממגע עם האוויר. ההתחמצנות גורמת להצהבה ולאחר מכן להשחרת כלי הכסף. על מנת לשמור על מראה נקי ומבריק של הכלים, יש לנגב אותם אחת לשבועיים במטלית יבשה. לניקוי עמוק ולהברקה, מומלץ להשתמש במוצרים נטולי ריחות ותופעות לוואי, המכילים את מרכיב ה- R22 שיוצר שכבת מגן על כלי הכסף, ומעכב את תהליך ההתחמצנות.

אין לנקות את כלי הכסף בחפצים כהים ובמטליות קשיחות שעלולות לשרוט את הכלי, אין להפעיל כוח רב בניקוי, ויש לשים לב במיוחד למוצרים כמו פמוטים עם קנים, בהם קיימת סכנת שבירה או התעקמות כתוצאה מהפעלת כוח רב.

חלב נרות המטפטף על הפמוטים, מומלץ להוריד במהירות ובעודו חם. במידה והחלב התקשה יש לטבול את הפמוטים במים חמים למספר שניות בלבד. החלב יימס במהירות, ולאחר מכן יש לנגב ולהבריק את הפמוט במטלית רכה ויבשה למניעת סימני טיפות. בנוסף, מומלץ לשמור את הכלים בארון או בויטרינה סגורה ולא באוויר הפתוח.

מומלץ לשטוף כלי כסף הבאים במגע עם אוכל בסמוך לשימוש, במיוחד כאשר הכלי בא במגע עם חומץ, יין, לימון, או מלח. לאחר השטיפה יש לנגב את הכלים במטלית רכה ויבשה. יין ונוזלים אחרים יוצרים כתמים שחורים וגורמים לחלודה, בגלל מלחים שהם מכילים. את הכתמים האלה אי אפשר להסיר אפילו בעזרת תכשירי הניקוי המיוחדים לכלי הכסף. לכן, מומלץ לשטוף את הכלים ולנגבם במטלית רכה ויבשה מיד לאחר האוכל.

נכנסים לארון

ארונות המטבח שלנו כבר אינם חדשים, אך אין ביכולתנו להחליפם. איך ניתן "להחיות" אותם ולשמור עליהם כדי שישמשו אותנו עוד מספר שנים?

ניצה פז, מנהלת מרכז ייעוץ ארצי בחברת "רגבה" משיבה:

לניקוי ארונות פורמייקה מומלץ להשתמש במעט סבון נוזלי או קרם ניקוי מעודן, או תרסיסים מסוג "רסס ונגב". מומלץ לא להשתמש בחומרים עם גרגירים או בכרית ניקוי קשה, העלולים לגרום לשריטות. לניקוי ארונות עץ ופורניר יש להשתמש במטלית לחה בלבד ולנגב בכיוון דוגמת העץ. אסור לרסס את חומר הניקוי באופן ישיר על הארון אלא על מטלית הניקוי בלבד.

בנוסף, אסור להשתמש בחומר ניקוי על בסיס חומצת כלור או מדלל. להדברה או חיטוי בארון יש להשתמש באבקה או בגז בלבד, ולא בחומרים נוזליים או בתרסיסים. יש להמנע משימוש במכשירי ניקוי בקיטור. כתמים קשים ניתן להסיר באמצעות בנזין לבן (בנזין רפואי) בלבד. בניקוי זכוכית או נירוסטה ניתן להשתמש בחומרי ניקוי מיוחדים בהתאם להוראות היצרן.



מה כדאי לשתול בצל?

מה כדאי לשתול בצל?

יש רק צל

יש קטע גדול בגינה שלי שמוצל על-ידי עצים בכל שעות היממה. איזה צמחים ופרחים חיים טוב בצל ומה הם דורשים בכדי להתפתח?

האגרונום אפרים וייל ממשתלות חישתיל עונה:

מומלץ לשתול בצמחים הנותנים כתמי צבע עזים במגוון גדול של צבעים – בשמת, מרווה (סלויה) הדורה, מגוון מינים של בגוניה, רקפת, בכור האביב וצינרריה. בנוסף, מומלץ שלא להתפתות לשתול צמחים כמו וינקה ופטוניה, אמנון ותמר ולוע הארי, הנראים במיטבם בתנאי שמש מלאה, אך לא פורחים היטב בתנאי צל.

אלמנט חשוב בשטחי הצל בגינה הוא משחק בצבעי עלווה שונים, הנותן אפקט ויזואלי מרשים לא פחות מהפריחה הקיצית. חשוב לזכור שמכיוון שצמחים אלו נשתלו בשטח מוצל, הם צורכים פחות מים מאשר צמחים הגדלים בתנאי בשמש מלאה.

מגוון צמחי העלווה גדול, הנה כמה הצעות: איפומאה מרגריטה בעלת עלה זהוב וקצב צימוח מהיר לכיסוי שטחי; איפומאה בלקי עם עלה חום כהה, המהווה ניגוד יפה לעלה הזהוב; זני הקולאוס בעלי עלים גדולים מאוד; איריסניה פרפל ליידי בעל עלווה סגולה; סיגלית אוסטרלית עם פרחים קטנים; היפואסטס, קלדיום, ירקה וקיסוס.

קרינה בממ"ד

לאחרונה הסבנו את חדר הממ"ד בביתנו, לחדר שינה לילד, אך שמענו שמסוכן לישון בו. האם זה נכון?

יועצי מרכז הבנייה הישראלי בגעש עונים:

הממ"דים (מרחב מוגן דירתי) נמצאים כיום לפי חוק בכל מבנה. הבטון ממנו הם עשויים אכן פולט קרינה, אך כך עושה גם כל חומר אחר. בדיקות שנעשו עד היום מצאו כי הקרינה בממ"דים היא בתחום המותר, ואפשר לשהות ולישון בהם ללא חשש. מי שעדיין חוששים יכולים לפנות למשרד איכות הסביבה ולקבל רשימת חברות המבצעות בדיקת קרינה (בתשלום). עם זאת, יש לזכור כי בממ"דים רבים אין חלון, דבר שמונע אוורור טבעי לחדר.

מתוך: נישה

לעשיית מנוי, לקבלת מגזין מתנה

17.08.06

(עודכן ב – 24.02.09)