כמה ענוג הוא

פופים, ערסלים וכריות נוי מכניסים לבית אווירה משוחררת וקלילה

88 שיתופים | 132 צפיות

רוב הבתים המודרניים עמוסים ברהיטים, שמרביתם מגיעים בצורות גיאומטריות נוקשות של ריבוע, מלבן, עיגול או אליפסה. פריטים אלו כבדים למדי, קשיחים למראה ולא תמיד נעימים למגע. אלטרנטיבה עדינה ומפנקת יותר גלומה במגוון רהיטים רכים, דוגמת ערסלים, פופים וכריות, שביכולתם ליצור אווירה מרוככת יותר בחלל מגושם וכבד, ולזרוק מעט צבע בחלל חיוור. היתרון הגדול שלהם הוא בהיותם קלי משקל, ניידים ובעלי תפקיד פונקציונלי יעיל. מושבי פוף הם אפשרות קלילה לסידור גמיש של החדר, מנוחה על ערסל מספקת פינוק ענוג, וכריות נוי רכות מוסיפות קצביות וחום. אז הסירו את השריון, ופנו זמן להתפרקד בתוך רכות.

ערסלים: תחושת חופש בלב הסלון

הערסל הוא רהיט גמיש ומשחרר המיועד הן לגוף, הן לנפש, והן ליצירת אווירה רכה וזורמת בחללים הפנימיים והחיצוניים של הבית. במרכז אמריקה אנשים משתרעים עליהם בכל מקום, והלטיניים תולים אותם בטבעיות במקום בו אנו מציבים כורסת טלוויזיה אימתנית. גם בארץ אפשר ליהנות מהסגולות המרגיעות של הערסל, בייחוד שכיום מוצעים דגמים יפהפיים ומקוריים מחומרים שונים ובצבעוניות מגוונת. נהוג לחלק את הערסלים לארבע קבוצות עיקריות:

ערסל שכיבה: מוצעים כיום במגוון גדלים המתאימים ליחיד, זוג או למשפחה שלמה. ערסל כזה דורש תלייה לשני מקורות בקצה, כאשר שתי הלולאות צריכות להיות תמיד בגובה זהה, 150-180 ס"מ מהרצפה. מרחק התלייה האופטימלי הוא 3-4 מטר מקצה לקצה, באופן כזה שהערסל יוותר רפוי והשכיבה בו תהיה אלכסונית. במקום תלייה על עצים או על ווים בקיר, אפשר לתלות את הערסל על מעמד מנירוסטה או עץ המגיע בנוי בזווית שכיבה נוחה, וניתן להציבו בחללים שונים.

ערסל ישיבה: מתאים ליחיד ומצריך שטח קטן יחסית. ערסל זה דורש תלייה רק מנקודה אחת בתקרה, על דיבל "ג'מבו", ועדיף מתקרת בטון. בקצה העליון של הערסל משולב מקל עץ לאיזון ולנוחות. ערסל הישיבה מהווה למעשה כורסה מתנדנדת שאפשר לתלות גם מול הטלוויזיה.

ערסל מרחף: ערסל שאיננו נתלה על הקיר או מהתקרה, אלא קשור למעמד מתכת עצמאי. בסיס המעמד יציב ומקביל לרצפה, בעוד חלקו העליון צר וממנו נתלה הערסל ומשתלשל כלפי מטה. יתרונו של הערסל המרחף הוא באפשרויות הניידות הרבות שלו ובכך שהוא לא מצריך הכנות כלשהן או פגיעה בקירות.

טיפים

  1. הערסל מעצב את צורתו בהתאם לצורת הגוף השוכב או היושב, כך שבעת השהות עליו משקל הגוף מתפזר על האריג ותומך בכל חוליות הגב.
  2. ערסלים מגיעים בשלל צבעים וגוונים, ולכן קל מאוד לשלבם בחללי פנים שונים. ישנם ערסלים בגוונים שקטים ובהירים, ואחרים ססגוניים להפליא. השילוב צריך להיעשות בהתאם לסגנון הבית, לצבעים או למוטיבים קיימים בחלל.
  3. ערסלים נחלקים לשני סוגים: ערסלים מבד אטום וערסלי רשת. עבור ערסלים אטומים רצוי לבחור באריג מ-100% כותנה, שנחשבת רכה ונעימה על הגוף, וגם עוטפת את הגוף, ומגנה מקור. לעומת זאת, ערסלים מרשת עשויים לרוב מחבל סינתטי מפוליאסטר או חבל כותנה, המאפשרים אוורור רב, ומתאימים יותר לקיץ.
  4. כשמדובר בערסל מיועד לתלייה חיצונית, חשוב לוודא שחומר האריגה עמיד בפני השמש וקרינת UV, כך שלא ידהה או יתפורר. בנוסף, יש לבדוק שהערסל יהיה נעים למגע ולא יגרד או יעקצץ .עוד נתון שיש לקחת בחשבון לפני הרכישה הוא שהעומס הממוצע לערסל הוא 180-120 ק"ג.
  5. באופן יחסי, ערסלים תופסים מעט שטח והם פשוטים מאוד לניוד ולאחסון. לכן, הם מתאימים מאוד כתוספת לריהוט קיים, כדי לאפשר דינאמיות בסגנון החלל, ולתלות או להסיר את הערסל בהתאם למצב הרוח.
  6. את הערסל אפשר לתלות במספר דרכים: על שני דקלים בגינה, על עמודי בטון בתחתית המבנה, על רגליים של פרגולה, על מעמד נפרד ועצמאי או על ווים מסוג "ג'מבו" מהתקרה או מהרצפה. חשוב לוודא שהערסל תלוי בצורה חזקה ויציבה לפני שמתיישבים עליו.

פופים: ברבאבא מפנק

שנות ה-70' היו שנות התהילה של הפופים, שהופיעו לרוב בצורת אגס שמנמן שכונה בחיבה "ברבאבא". לקראת שנות האלפיים הם ביצעו קאמבק מרשים, וכיום הם מופיעים במגוון צורות, גדלים וריפודים משופרים, שאפשר להתאימם לצרכים ולסגנונות עיצוב שונים. הפוף מהווה למעשה כיסא/כורסה/מיטה בהתאמה אישית, שכן הוא מעצב את צורתו בהתאם לאופן ההשתרעות שלנו עליו ובהתחשב בגוף הפרטי של היושב/שוכב. אם בעבר שימשו הפופים בעיקר בחדר ילדים, הרי שהפופים העכשוויים משתלבים מצוין גם בסלון הבית, או כחלק מריהוט בחללים הבוגרים יותר.

טיפים

  1. החומר הוותיק לתפירת פופים הוא כותנה טבעית וגסה, אולם היום מייצרים פופים גם מכותנות עדינות ורכות. ליצירת מראה מהודר ואלגנטי עדיף לבחור בפוף העשוי מעור איכותי, בעוד ליצירת אופי צעיר וזורם יותר, מומלץ להעדיף פוף העשוי מוויניל, שהוא בד דמוי עור שקל לנקות ולרחוץ, ולכן מתאים גם לחדרי ילדים.
  2. פופים מחומרים נוספים שנפוצים היום עשויים מקטיפה, פרווה סינתטית ולייקרה. הפופים החדישים ביותר מצופים בד סינתטי גמיש ונמתח. הבד מאפשר ישיבה נוחה על כרית-פוף מלאה לגמרי, בניגוד לישיבה על פוף סטנדרטי, המתבצעת דווקא על החלקים הריקים שלו.
  3. פוף "ברבאבא", בעל הצורה הקלאסית, מתאים יותר לישיבה-רביצה. פוף בעל צורה מרובעת יוצר כורסה סולידית יותר עם משענות לידיים שנוצרות בעת הישיבה, ואילו פוף מלבני ארוך בתוספת גליל נחש מאחור, מהווה ספה של ממש, אבל עדיין שומר על ייחודו הקליל.
  4. גדלים מקובלים לפופים נעים מ-60 ס"מ רוחב, עד 180 ס"מ לארוכים ביותר. כדאי לשלב מספר גדלים אחד ליד השני כדי ליצור מראה מגוון ולאפשר כמה תנוחות שונות.
  5. הפופים, מגיעים כיום במגוון עשיר של צבעים ודוגמאות – זהב, בורדו, ירוק, כתום, אדום, ואפילו מנומר. השפע הרב מאפשר התאמה לסגנון השליט בחלל, ולכן רצוי לבחור פוף בצבע שכבר קיים בחלל כדי ליצור חיבור. לחילופין, ליצירת אמירה משמעותית בחלל, יש להעדיף פוף בצבע קיצוני וחריג, שיבלוט על רקע יתר הפריטים בחלל.
  6. רצוי לבחור פוף בעל בד בטנה פנימי וממעטפת חיצונית נפרדת שאפשר להסיר. שתי השכבות מאפשרות כיבוס ותחזוקה קלים של הפוף. במידה והתפר של המעטפת החיצונית נפתח או נקרע, הכיסוי הפנימי ישמור על המילוי כך שלא יתפזר.
  7. לאחר שימוש מאסיבי בפופ, גרגרי הקלקר מאבדים את נפחם וצריך להוסיף אליהם חדשים. לשם כך, וודאו שניתן לפתוח לא רק את כיסוי הפוף החיצוני, אלא גם את השק הפנימי שלו במידה וישנו. גרגירי הקלקר נמכרים בכל חנויות העשה זאת בעצמך בכמה עשרות בודדות של שקלים.
  8. חדר משפחה, חדר טלוויזיה או חדר משחקים, הם חללים ביתיים במהותם שנועדו לרגיעה ולרביצה בצוותא או לבד. בשל כך הפוף יכול להשתלב בהם מצוין. ככלל, מומלץ לשלב בחלל לפחות שני פופים בגוונים שונים של אותו צבע, מה שיצור ביניהם הקשר ויזואלי מעניין וגם ימנע מריבות על הרהיט הכי מפתה…
  9. פינת קריאה שממוקמת בחדר העבודה או לצד ספריה ביתית, היא מקום מצוין להעמיד בצדה פוף. כך תיהפך הקריאה לפחות מחייבת והאווירה שתיווצר תהיה משוחררת ונוחה יותר.
  10. חדר עבודה בו נערכות פגישות לא מחייבות, או משרד מכובד עם אווירה צעירה, מהווים זירה מצוינת להנחת פופ, שכן זהו רהיט יצירתי, שכל אחד יושב עליו בתנוחה אחרת ומרגיש משוחרר ונינוח, גם אם מדובר בסביבה עבודה לוחצת.



PHOTOS ASAP" src="https://atmagil-static.s3.eu-central-1.amazonaws.com/misc/prev_images/pagemodule/image1/412/1412/______.gif?1155571961" />

"…כיום הם מופיעים במגוון צורות, גדלים וריפודים משופרים, שאפשר להתאימם לצרכים ולסגנונות עיצוב שונים." – הפופים של שנות האלפיים."
PHOTOS ASAP

כריות: לא רק במיטה

כריות הן כבר מזמן לא נחלתה הבלעדית של המיטה, והיום הן נפוצות מאוד גם לצרכי נוי, מתוך הנחה כי הן יכולות להוסיף אווירה חמה לחלל קר, או ליצור אווירה מרוככת יותר בחלל מגושם וכבד. המגוון עצום – ריבועים, גלילים, עיגולים, כוכבים ולבבות, וכיסויים מלייקרה, כותנה, פרווה, קורדרוי, עור ואפליקציות של נוצות, כפתורים, תמונות, כיד הדמיון והיצירתיות.

טיפים

  1. עדיף לבחור בכרית עם ציפוי שניתן להסרה לצורך ניקוי וכיבוס, כמו רוכסן, צמדן או כפתורים. קחו בחשבון שהכפתורים מהווים גם אלמנט דקורטיבי שיכול להשפיע על מראה הכרית ולתת לה אופי שובב וססגוני.
  2. המיטה בחדר השינה תשמח להתהדר בשלל כריות שיונחו מעל לכיסוי המיטה או להשתלב על המצעים. בעת קריאה או מנוחה הן ישמשו כפריט המספק נוחות, ובמהלך היום הן יהפכו את המיטה לבעלת מראה מפנק ומזמין.
  3. בתקופה האחרונה אנו מוצפים בכריות בריאות המלאות בכדורים זעירים, המותאמים למבנה הגוף ומסייעים לזרימת הדם. במידה ואתם רוצים לשלבן באזור המיטה או הספות, כדאי לצפות אותן בריפוד מתאים, ובכך למזג בין נוי לבריאות.
  4. במידה וכבר תלויים וילונות בחדר, עדיף להתחשב בסגנון שלהם בעת בחירת בד הציפוי של הכריות, המהוות נקודות צבעוניות. החיבור בין האלמנטים – הווילון והכריות – ייצור תחושת שלמות הרמונית, ויכול להיעשות ברמת הצבע או ברמת המוטיב, דוגמת וילון פרחוני עם כריות פרחוניות, וכו'.
  5. פינות ישיבה המורכבות משילוב של חומרים רכים הן אחד המקומות הנעימים והמפתים ביותר בבית. על הרצפה כדאי להניח שטיח עבה ועליו, ולאורך כל ההיקף, לפזר ברישול מכוון מזרונים, כריות ופופים. להשלמת האווירה מומלץ להוסיף וילונות, ובמקום שולחן להעמיד מספר פופים קטנים וקשיחים.

מחיר הרכות

כרית טלוויזיה גדולה 80X80 ס"מ, מ-140 ₪, כרית אדומה בצורת לב, החל מ-60 ₪, כרית דקורטיבית בציפוי טלאים, החל מ-140 ₪, פופ ענק מבד גמיש, החל מ-450 ₪, פופ קטן בצורת אגס, החל מ-120 ₪, ערסל רשת, החל מ-59 ₪, ערסל כותנה ליחיד, החל מ-120 ₪, ערסל זוגי עם מקלות עץ מאזנים, החל מ-160 ₪, ערסל ישיבה, החל מ-180 ₪

 

טלי הרדאבל היא מעצבת פנים.

14.08.06

(עודכן ב – 30.09.09)