לפני ואחרי: מעצבים חדר לתינוק

מחדר סטנדרטי לחדר תינוק מעוצב. לפני ואחרי | צלם: בועז לביא
מחדר סטנדרטי לחדר תינוק מעוצב. לפני ואחרי | צלם: בועז לביא

איך הופכים חדר קטן וסטנדרטי לחדר תינוקות מעוצב שיתאים גם לבן וגם לבת ויהיה ביתי ומפנק אך גם בטיחותי? כך תעשו זאת בעצמכם

88 שיתופים | 132 צפיות

החדר שהיה עליה לשדרג העמיד בפני המעצבת מירי בלבול אתגרים לא פשוטים, חלקם מוכרים ונמנים עם אילוצי עיצוב בחדרי תינוקות רבים, ואילו אחרים היו ייחודיים לחדר, הקשו מאוד על תכנון החלל הספציפי והגבילו את עיצובו.

בלבול, בעזרתו הנאמנה של פול סמילנסקי המתמחה בצביעה דקורטיבית, הצליחה לחולל פלאים ונתנה מענה מקורי וראוי לכל אילוץ. התוצאה: חדר המעוצב בסגנון כפרי-אמריקאי, שנותן תחושה נעימה וביתית לזוג תינוקות תאומים משני המינים.

עוד בנישה:

טיפים לעיצוב חדר הרחצה

5 טיפים למרפסת קיצית


איך משיגים סגנון כפר

אילוצים רגילים בעיצוב החדר

1. שטח החדר: החדר צר וקטן במיוחד (2.5X3 מטרים רבועים), לא כל שכן כשמדובר בשני תינוקות – החדר אמור לשכן זוג תאומים ובהתאם לכך שתי מיטות תינוק וכוננית.

2. צבע: צבע הקירות בחדר היה אנמי ולא תרם לאווירה הראויה לחדר תינוקות – כיוון שמדובר בבן ובת, העיצוב הכולל ובחירת הצבעים בפרט אמורים להתאים לשני המינים.


המיטה של התינוקת – עם שמיכה ורודה


המיטה של התינוק – עם שמיכה תכלת

אילוצים מיוחדים בעיצוב החדר

1. אור: מקור האור הטבעי היחיד בחדר הוא חלון רוחבי וצר, הממוקם על קיר מרכזי וממשיך אל הבוידעם שבקיר הסמוך. התוצאה – תחושת מחנק.

2. בוידעם ענקי – בוידעם פתוח הנמצא בחלקו העליון של הקיר הניצב מול הכניסה לחדר וכוסה עד כה בסדין לבן. התוצאה – מראה לא אסתטי ולא ידידותי.

3. נישה – נישה מלבנית בעומק של 10 סנטימטרים הנגרעת מהקיר במרכז החדר ומקשה על מיקום המיטות.


הצבע הסולידי של הקיר נותן תחושה נעימה ולא מבליט את שטחו הקטן של החדר


מראה החדר לפני תחילת העבודה: גוונים קרים של לבן ובז'


מחשבה רבה הושקעה כדי לגרום לחדר להיות מואר. החדר לפני השיפוץ והעיצוב

תהליך העבודה

צבע ומסגרת לקירות
הדבר הראשון שהמעצבת נתנה עליו את הדעת הוא בחירת הצבעים. מאחר שמדובר בחדר משותף לבן ולבת היא לא רצתה ללכת בדרך הסטנדרטית ולעצבו בתכלת-לבן-ורוד. גם השטח המוגבל השפיע על בחירת הצבעים, שכן אם הייתה בוחרת בצבע כהה או בוהק מדי, הוא היה מבליט את ממדיו הקטנים של החדר.

טיפים לבחירת וילונות

כך תבחרו וילונות לחדרי ילדים:
* אחד מהמוקדים הבעייתים בחדר שמועד לפורענות הוא וילון שמתהדר בחוט הזזה, שבאמצעותו הילד יכול להגיע למצב של חניקה עצמית. למען הבטיחות יש לוודא שאין חוטים או בדים המשתלשלים אל מיטת הפעוט ועלולים להיכרך סביב צווארו ולגרום לחנק. כיום אפשר למצוא וילונות המצוידים במנגנוני הפעלה.
* מאוד חשוב לקבע את הווילון לקיר כדי שהילד לא יוכל בתנועת יד פשוטה לתלוש אותו ובכך להיחשף לסכנות פציעה שונות.
* לא מומלץ לרכוש וילונות מ-PVC המכיל חומרים רעילים כגון עופרת, העלולים לפגוע בבריאותו של הילד.
* כדאי לרכוש וילונות שאינם מכילים עיטורים שונים כגון פאייטים, חרוזים, אבנים קטנות ועוד, כיוון שהילד עלול לבלוע בטעות פריט עיטור שנפל מהווילון ולהגיע למצב של חנק.

הטיפים באדיבות חברת "אורגון"

בלבול חיפשה צבע שיחבר בין המינים ועדיין יהיה ניטרלי, ועל כן בחרה לשלב בין צהוב לשמנת. היא חילקה את הקיר לשניים: החלק התחתון המהווה רקע למיטות נצבע בפסים ברוחב של 15 סנטימטרים בשמנת ובצהוב, והגבול העליון נתחם בקרניז שיוצר מעין מסגרת לחדר.

החלק העליון של הקיר נצבע בשמנת צהובה כדי ליצור אווירת רוגע במקום ולתת במה לצעצועים הצבעוניים ולפריטים הנלווים. גם בחיבור בין הקירות לתקרה הותקן קרניז, הפעם דומיננטי יותר, כדי ליצור מסגרת לחדר כולו ולהסתיר את החיבור של הווילונות לקיר.

וילונות ומדבקת קיר
בשלב הבא החליטה בלבול לטפל בבוידעם ובחרה לכסותו לכל רוחב הקיר בווילון גלילה בצבע שמנת, המתמזג עם צבע הקיר ואינו אטום לגמרי, כדי להכניס אור מחלקו המוסתר של החלון הנמצא בבוידעם.

כדי לטשטש את נוכחותו של הווילון בכלל ואת קו הסיום שלו בפרט, הדביקה עליו המעצבת מדבקת קיר הנקראת "עץ לכולם" הממשיכה על הקיר עצמו. כך מושלם המיזוג של הווילון עם הקיר וגם נוצר אלמנט עיצובי מקסים.

את חלקו השמאלי של החלון הנמצא בחדר, עטפה בלבול בווילון מלבני העולה במידותיו על מידות החלון ובכך יצרה אשליה של חלון גדול יותר. כדי לא לחסום את האור בחדר, גם כאן נבחר בד שאינו אטום לחלוטין. מעל וילון הגלילה שעל החלון הוסיפה בלבול וילון נוסף בצבע ירוק, כדי לתת עוד נקודת צבע וליצור עניין ועומק בחלון הקטן.

ריהוט ופריטים משלימים

הנישה הקיימת בחדר הפכה לאלמנט עיצובי: היא נצבעה בצהוב והותקנה בה יחידת מדפים המשלבת עץ בצביעה מיושנת ובד עם איורים נעימים. יחידה זאת אינה משתלטת על החלל ועם זאת יש בה מספיק מקום לתליית תיקים ובובות וכן לאחסון ספרים וצעצועים קטנים. הארונית עם המדפים השבורה שהייתה בחדר, הוחלפה בכוננית חדשה מאיקאה והיא משמשת כמקום אחסון עיקרי לצעצועים.

בחדר שולבו גם שידת החתלה צרה שאינה תופסת מקום רב, ארגז צעצועים בהיר מעץ וספסל לבובות שיוכל לשמש בעתיד את האחים הקטנים. בלבול שיבצה בחדר פריטים המוסיפים לאווירה כבובות בד רכות, דובים, גלויות מאוירות שמוסגרו במסגרות לבנות, צעצועי עץ ופריטי נוי – כולם בצבעוניות רכה של תכלת, ירוק בהיר ונגיעות של צהוב וורוד. הפריטים לתלייה נתלו ברובם בחלקו העליון של הקיר, הצבוע בשמנת כדי לא ליצור עומס ויזואלי באזור הצבוע בפסים.


החלק העליון של הקיר נותן במה לצעצועים הצבעוניים


חדר הילדים לפני השיפוץ (מימין) ולאחריו (משמאל): הבדל של שמים וארץ

הפקה, עיצוב וסטיילינג: מירי בלבול
עבודות צבע פול דקור – אמנות בצבע

עכשיו בד'קמפוס: עדיקה: יצאה מהמשרד לנשום אוויר והקימה אתר שופינג>>

עכשיו בחיים אחרים: 30 טיפים לאושר

עכשיו בחיים אחרים: איך תהיו לחוצים פחות?