לראות את הבית באור נכון

טיפים מקוריים בנושא תאורה

88 שיתופים | 132 צפיות

לעזוב את התקרה בשקט

גופי התאורה המשתלשלים מהתקרה ומאירים אותה באור נגוהות של 200 ואט יוצרים בעיה גדולה, הטיח בתקרה בדרך כלל רחוק מלהיות מושלם ותאורה כזו רק מדגישה את הפגמים והגבשושיות שבתקרה. גופי תאורה צמודי תקרה לוקים בדרך כלל בבעיה אחרת והיא אוסף מדהים של יתושים וקרוביהם שנכנסים לתוכם ולא יוצאים משם! ואנחנו בסוף הקיץ יושבים עם גופי תאורה צמודי תקרה שמלאים בנקודות שחורות, יושבים בציפייה דרוכה ל"מישהו" המסתורי והאמיץ שיעלה, יוריד, ינקה ויחזיר למקום…

תאורת קיר

את גופי התאורה לתאורת קיר יש לבחור בקפידה, שכן גופי תאורה לקיר מתחלקים לשניים: אור עילי ואור תחתי. כלומר, גוף תאורה שזורק את האור כלפי מעלה או זורק את האור כלפי מטה. גם כאן- אם הקיר אינו עשוי כהלכה ואינו מוקפד בגמר שלו, תאורת הקיר חושפת את כל פגמיו. מומלץ לשלב בסלון גופי תאורה בקיר בגובה סביר (שיאפשר החלפת נורות מבלי להזדקק לסולם כבאים) יחד עם מנורות עומדות.

יוקרה וצניעות

כשבוחרים גופי תאורה לבית אין צורך שכולם יהיו שחקנים ראשיים- מומלץ לעשות הפרדה בין גופי תאורה פשוטים, אנמיים ולא משתלטים ובין גופי תאורה שיוצרים סביבם רעש, המולה והרבה התעניינות.

לדוגמה, הנברשת המשתלשלת מעל שולחן פינת האוכל, ראוי שתהיה חגיגית ומיוחדת, שכן היא יוצרת אווירה, ומדגישה את האיחוד המשפחתי שמתרחש מסביב לשולחן האוכל. לעומת זאת, גופי תאורה במסדרונות ובמעברים מומלץ שיהיו צנועים פשוטים ונסתרים.



אילוסטרציה: PHOTOS ASAP" src="https://atmagil-static.s3.eu-central-1.amazonaws.com/misc/prev_images/pagemodule/image1/290/1290/__________-__________.gif?1155465629" />

"הנברשת המשתלשלת מעל שולחן פינת האוכל, ראוי שתהיה חגיגית ומיוחדת".
אילוסטרציה: PHOTOS ASAP

ההפתעה וההומור

חשוב, מומלץ ורצוי לשלב אלמנט של הפתעה בתאורה, לדוגמה, במסדרון או במעבר שהם מקומות חסרי השראה ונשמה יתרה, אפשר בהחלט להפתיע עם גופי תאורה שקועים בקיר בגובה נמוך ולא מקובל או גופי תאורה שקועים ברצפה. ובקשר להומור- רצוי לשבץ במקום בנאלי בבית, גוף תאורה ביזארי שמעלה על פנינו חיוך בכל פעם שהוא נדלק.

דרמה

חללים שמוארים בצורה שווה נראים שטוחים. כדי ליצור נפח ודרמה בבית מומלץ ליצור תאורה, שמאירה אזור מסוים ומדגישה אותו, ומבליעה אזור אחר. יש לדאוג שתהיה רמה שונה של אור באותו החלל.

מהפכה!

להוריד את גובה המפסקים ל- 85 ס"מ מפני הרצפה, השינוי הדרמטי הזה עושה טוב:

מעגל הלכלוך שסובב תדיר על המפסקים יורד למטה ולא תקוע בגובה העיניים. נוח מבחינת הנדסת אנוש, אין צורך לעייף את היד בהרמה.

קרניזים

אפשר לשבץ גופי תאורה בתוך תקרות מונמכות עבור מיזוג אוויר או בקרניזים דקורטיביים שנוצרו במיוחד למטרה זו.

לסיכום, מומלץ מאוד להשקיע בתאורת הבית. חשוב לעשות שיעורי בית לפני שניגשים לתכנן את התאורה, לבדוק איזה גופי תאורה רלוונטיים קיימים בשוק, לתקצב אותם, כולל פיתוח שטח ורק אז לגשת למלאכת התכנון.

13.08.06

(עודכן ב – 24.02.09)