מראה על פני החדר

כוחה של המראה עפ"י תורת הפנג שואי

88 שיתופים | 132 צפיות

אין כמעט בית במערב שאינו מתהדר במראה גדולה התלויה על אחד מקירותיו. ברוב המקרים משמשת המראה כאלמנט עיצובי ודקורטיבי שתפקידו העיקרי הוא לשקף את דמותנו בעת שאנו בוחנים את עצמנו מולה. תורת הפנג שואי מייחסת למראה תכונות נוספות, בהן היכולת להגן עלינו ועל הבית מפני אנרגיות שליליות, ניתוב זרימת האנרגיה (צ'י) בחדר והעצמתה, השלמת פינות חסרות בבית ויצירת אשליה עומק ומרחב.

מגרשת אנרגיות

על פי הפנג שואי, בכוחה של המראה להגן על הבית מפני אנרגיה שלילית המכוונת לעברו. מקורה של אנרגיה כזו יכול להיות מבנה גבוה המאיים על הבית, אנטנת טלוויזיה גדולה, פינה של מבנה סמוך, דרך גישה ישרה וארוכה הפונה היישר לדלת הכניסה, ואף שכנים צרי עין. אם האנרגיה מכוונת אל דלת הכניסה אפשר לתלות "מראת פקואה" מחוץ לבית, מעל דלת הכניסה או מצידה הימני. מראה זו היא סגולה סינית בדוקה להרחקת אנרגיות שליליות המופנות כלפי הבית או העסק. ה"פקואה" היא מראה העשויה לוח עץ מתומן שסביבו מצוירות שמונה טריגראמות (אבני יסוד), המייצגות מזל בשמונה תחומי חיים, כבריאות, שפע, קריירה ואהבה. במרכז לוח העץ ממוקמת מראה עגולה קטנה. בעזרת תליית המראה, מסוננת האנרגיה המגיעה מהסביבה לפני שהיא נכנסת אל הבית, ומורחקת על ידי המראה. אם האנרגיה חיובית ומזוהה כאחת משמונת האנרגיות של הטריגראמות, היא מוכנסת אל תוך הבית.
המראה הקמורה שבמרכז מראת הפקואה אמונה על פיזור האנרגיה השלילית. המראה השטוחה, מאפשרת שינוי בכיוון זרימת האנרגיה השלילית ומנתבת אותה חזרה אל מקור האיום. המראה הקעורה תהפוך את האנרגיה השלילית לאנרגיה חיובית.

לפני שמשתמשים במראה כאמצעי תיקון בבית חשוב להקפיד על מספר כללים:

תחזוקה: כל המראות צריכות להישמר נקיות וללא פגמים. אם יש בביתכם מראות שבורות, שרוטות או מעוותות החליפו אותן.
צורה: על המראות להיות ממוסגרות או מלוטשות ומעוגלות בקצותיהן. זאת, על מנת שפינותיהן החדות לא יהוו סכנה בטיחותית, ודמותנו תיקלט בתודעה ללא חיתוך.
גודל: המראה צריכה להיות רחבה דיה על מנת שתשקף יותר מאשר את בבואתו של הגוף הפיזי, אלא גם את הנפש. השדה האנרגטי המקיף אותנו נקרא הילה והוא מתפשט כ-15 סנטימטר סביב גופנו. שדה אנרגיה זה חלק מהותי מישותנו, לא פחות מאשר האני הפיזי שלנו.





<p>"המראה צריכה להיות רחבה דיה על מנת שתשקף יותר מאשר את בבואתו של הגוף הפיזי.."<br />אילוסטרציה: Stock.Xchng</p>
<p>" src="https://atmagil-static.s3.eu-central-1.amazonaws.com/misc/prev_images/pagemodule/image1/461/1461/________-________.gif?1155637642" />                             </p>
<div>
<p>"המראה צריכה להיות רחבה דיה על מנת שתשקף יותר מאשר את בבואתו של הגוף הפיזי.."<br />אילוסטרציה: Stock.Xchng</p>
</div></div>
<h2>היכן לא לתלות</h2>
<p>יש להימנע מתליית מראה מול דלת הכניסה בצורה שתשקף בעת פתיחתה את החוץ. רוב האנרגיה הנכנסת לבית מגיעה מפתח הכניסה. אם תוצב מולו מראה היא "תחזיר" החוצה את האנרגיה הנכנסת ובכך תמנע ממנה להיכנס. בנוסף, רצוי לא לתלות מראה בחדר השינה משום שהיא עלולה לפגוע באיכות השינה. מראה המוצבת מול המיטה או מעליה, ומשקפת את הגוף הישן ותנועותיו תגרום לעוררות יתר שתתבטא בנדודי שינה. כדי ליצור רגיעה ומנוחה בעת השינה מומלץ להוריד את המראה, לשנות את מיקומה בחדר, או לכסותה בבד.</p>
<h2>היכן לתלות </h2>
<p><strong>מרחב חסר: </strong>לעיתים משתמשים במראות כהשלמה של חוסרים במבנה הבית. כשמרחב מסוים בבית חסר הוא הופך למרחב שלילי, ומשפיע לרעה על תחום החיים הקשור אליו, מומלץ לתלות מראה בחלל החסר.<br /><strong>שירותים: </strong>חדר השירותים נחשב כאזור חלש מבחינה אנרגטית. אם תתלו מראה קמורה על דלת חדר השירותים מבחוץ, תמנעו מהאנרגיה להיכנס לאזור זה ותעצרו את יציאתה מהבית ביחד עם המים המתנקזים.<br /><strong>מסדרון: </strong>אם המסדרון נראה כמעבר צר או מוגבל, תליית מראות על קירותיו תיצור תחושה של מרחב ועומק. גם שהייה בחלל קטן יכולה להיות פחות צפופה ויותר נינוחה בהשפעת מראות המרחיבות אותו. הקפידו לא לתלות מראה בקצה המסדרון כדי לא להכפיל את אורכו. תליית מראה באיזור המסדרון גם תאט את זרם האנרגיה החזק הנוצר מתאוצת הצ'י הנע במסדרונות ארוכים וישרים, ותיצור תנועה איטית ורגועה של אנרגיה במסדרון. <br /><strong>חדר אוכל: </strong>מקום מומלץ נוסף לתליית מראה הוא מעל שולחן האוכל. המראה "תכפיל" את כמות האוכל ותעצים את אנרגיית השפע בבית.<br /><strong>פינות בגואליות: </strong>המראות כמייצגות את אלמנט המים יכולות לעורר את האנרגיה באזור בבית הקשור ליסוד המים (תחום הקריירה) או באזורים השייכים ליסוד העץ (תחום הבריאות, ותחום השפע והמזל).</p>
<div class= 15.08.06

(עודכן ב – 24.02.09)