על ספות וריפודים

הריפוד מקנה לספה את המראה הסופי שלה

88 שיתופים | 132 צפיות

בדים טבעיים

בדי הריפוד הנפוצים והאהודים ביותר בקטגוריה זו, הם כותנה ופשתן. הם מקנים לספה מראה קליל, אוורירי ופחות פורמלי, והם נעימים מאוד למגע ולמראה. חסרונם הגדול הוא שהם קולטים כתמים במהירות, וניקויים מתבצע רק באמצעות כביסה עדינה או ניקוי יבש.

בדים סינתטיים

בבדים סינתטיים משולבים סיבי פוליאסטר ומיקרופייבר, המונעים חדירת נוזלים לתוך הבד. בקבוצת הבדים הסינתטיים נכללים בד הטפטה, בד דמוי משי בשילוב פוליאסטר וויסקוזה. בדרך כלל הם קלים יותר לניקוי ותחזוקה, נשחקים לאט וניחנים ביכולת דחיית כתמים ונוזלים. חסרונם הוא במגע פחות נעים, אבל הטכנולוגיה החדשה מאפשרת כיום יצירת בדים סינתטיים המדמים במגעם ובמראם את איכויות הכותנה.

עור

בשל תהליך העיבוד המורכב שלו, נחשב ריפוד העור ליקר ויוקרתי מאוד. העור מעניק לחדר מראה מהודר, נהנה מעמידות גבוהה לאורך זמן, ולרוב, מראהו משתבח עם השנים. בישראל החמה, ריפוד עור פחות מומלץ, מכיוון שבזמן הישיבה עליו, הוא אינו מאפשר לגוף "לנשום".

בדיקת איכות

בגבה של כל דוגמת בד אמורה להיות תווית המספקת מידע אודות טיבו, החברה שייצרה אותו, היכן יוצר וכו'. חברות רבות מספקות מידע גם על עמידות הבד בפני שחיקה, כאשר דרגות האיכות נחלקות לשלוש קבוצות עיקריות:

"Light Domestic": קבוצת בדים עדינים וייצוגיים, הנשחקים בקלות יחסית ולא מתאימים לבית עם ילדים.

"Domestic": בד עמיד יותר, בדרגה חוזק ועמידות בינוניים.

"Severe Domestic": בדי ריפוד בעלי דרגת עמידות גבוהה ביותר, השומרים על איכותם לאורך שנים.

ריפוד עכשווי

הטרנד הנוכחי הוא שהכל הולך עם הכל, וניתן לשלב בבדי הריפוד את כל הצבעים, הדוגמאות והמרקמים. העיקרון המנחה הוא שהמכלול השלם ייצור מראה הרמוני, מזמין ונעים לעין. השנה בולטים בדים בדוגמאות פרחים, עלים וצורות גיאומטריות שונות, וכן משחקי רקמות תלת ממדיות והטבעות במראה עור. הגוונים החמים השולטים הם חמים – כתום כהה, אדום יין, חרדל וקינמון.

14.08.06

(עודכן ב – 24.02.09)