שלא תיפלו בין הכיסאות

קבלו את כל הטרנדים, העצות והטיפים בעיצוב כסאות

88 שיתופים | 132 צפיות

בדומה לפורטרט עצמי של צייר, כך כיסא הוא אייקון חשוב ביותר למעצב והוא תופס של מקום של כבוד בהיסטוריה .אמנם תפקידו רק לספק מקום להניח עליו את הישבן, ועדיין, מגוון הכיסאות שיוצאים לשוק מדי שנה גדול, עשיר ומפתיע במקוריות, עד שלפעמים צריך להיזהר שלא ליפול מהכיסא. בעוד שבעבר ייצרו ריהוט באופן ידני אצל בעלי מלאכה, כיום מיוצרים הכיסאות בתהליכים תעשייתיים, והטכנולוגיה המתפתחת מאפשרת שימוש מגוון בחומרים הקיימים, בהם טבעיים דוגמת עץ, עור וטקסטיל, וחומרים מתועשים, כמו מתכת ופלסטיק, הזרקת פלסטיק ואלומיניום מושחל.

עץ: החומר הטבעי והנפוץ ביותר לכיסאות, בין אם מדובר בעץ מלא, גושני או לבוד. את העץ ניתן להשאיר בגימור טבעי, לצבוע אותו בצבע או להיעזר בשיטת "ווש", המקנה לו צבע "שקוף" שמותיר את הסיבים נראים לעין. ככלל, גימור עץ בהיר יוצר אשליה של גודל ואווריריות, בעוד גימור כהה מקנה עומק אלגנטי.

מתכת: מרגע שהומצא הבורג, נכנסה המתכת לשימוש בעיצוב רהיטים וכיסאות והיא יכולה לקבל מגוון גימורים – מוברש, מבריק או רקוע. שלושה סוגי מתכת נפוצים מאוד בעיצוב כיסאות: הפלדה, שהיא מתכת חזקה, זולה ואמינה; האלומיניום, שהוא מתכת קלת משקל, אינו מחליד ונוח לעיבוד, ונירוסטה, שהיא פלדה שלא מחלידה ובעלת נוכחות בולטת.

פלסטיק: חומר סינתטי תוצרת האדם, שבעבר נחשב נחות וזול, והיום הפך מודרני ומיוחד. שיטות הייצור רבות, בהן הזרקה לתבנית, תצורה בוואקום ועוד. הפלסטיק הוא חומר חזק, יציב ובעל גימור איכותי, מגיע בשלל צבעים, ובעל עמידות טובה ומראה אופנתי.



כיסאות של LEOLUX, משווקים בלעדים ע

כיסאות של LEOLUX, משווקים בלעדים ע"י פיטרו הכט בע"מ

מיקומים, רעיונות ואופנות

כיסא ישן מ"בית סבתא" או כזה שמצאתם ברחוב, ועדיין נהנה מחן של כיסא נוסטלגי, אפשר להחיות בקלות באמצעות צבע. תחילה שייפו את הכיסא כדי להסיר שאריות לכה או חלקי עץ רופפים, ואז צבעו בצבע ייעודי לעץ, רצוי על בסיס שמן. ליצירת ניגוד הומוריסטי, מומלץ לבחור בגוון בולט ושונה לגמרי מסגנון הכיסא הקיים.

אם יש ברשותכם כיסא רעוע אבל בעל עיצוב יפה או מיוחד, אל תמהרו להיפטר ממנו, אלא השתמשו בו בגינה או במרפסת כמעמד לעציצים או פרחים.

במסגרת הפיוז'ן העכשווי, המאפשר קומבינציות עיצוביות שנחשבו עד לא מזמן בלתי הגיוניות, כעת הכל מותר. בזמננו, אין שום בעיה להעמיד מסביב לשולחן אוכל מעץ אלון מיושן, כיסאות פלסטיק מעוצבים בגווני פסטל, דוגמת הכיסאות הפופולאריים של פיליפ סטארק.

תוספת של כיסוי בד יכולה לחפות משענת גב של כיסא שעבר זמנו. מומלץ לבחור בד שמתכתב עם בדים אחרים בחלל, דוגמת בדי הווילון או המפות. ההתכתבות יכולה להיות בצבעוניות דומה, במרקמים זהים או בהדפסים בסגנון אחיד.

בחדר עבודה עמוס בניירת ובמכשור אלקטרוני, שרובם נושאים גוונים אפרפרים, מספיק כיסא משרדי אחד בצבע אדום לוהט כדי להחיות את כל האווירה.



טולמנס

טולמנס

בסמוך למשטח העבודה במטבח מומלץ להציב כיסא בגובה חצי-בר (75 ס"מ), שבאמצעותו ניתן יהיה לחתוך סלט תוך כדי ישיבה נוחה.

תוספת של ספוג דביק מתחת לרגלי הכיסאות תמנע שריטות ורעשי הזזה, שכן הספוג בולם רעש ומבודד את הכיסא מהרצפה. כיסא על גלגלים מעל רצפת פרקט יצריך גלגלי גומי, שכן גלגלי הפלסטיק הרגילים ישרטו את העץ.

כיסא מקורי ויפה ניתן ליצור באמצעות קיבועו לקיר, כך שכלפי פנים החלל רק המושב שלו יבלוט. הקיר יהווה את משענת הכיסא, ואת המושב רצוי להתקין מלוח עץ דקורטיבי. מתאים במיוחד במבואה צרה שרוצים להקצות בה מקום לחליצת נעליים.

ביפן, במקום כיסאות, מניחים על הרצפה כרית, וסביבה מניחים משענת גב שמחוברת למשענות ידיים. זוהי נוחות מסוג אחר, המתאימה לישיבה בגובה הרצפה במיוחד בחלל קטן ונמוך.

לפני רכישת כיסאות, בדקו כיצד הם ישתלבו במרחב, הן מבחינה אסתטית והן מבחינה פרקטית. בדקו איך הם יתאימו לשולחן ואיך יתחברו ויזואלית עם הארונות, הרצפה ויתר הפריטים בחלל.

כיסא שיש בו שילוב של חומרים, כמו מתכת ועץ, או אלומיניום ופלסטיק, משדר דינאמיות רבה ואווירה תוססת בחלל, כמו גם כיסאות בסגנונות וקווים שונים – כיסא בקו מתכתי נוקשה בצורה מעגלית, או כיסא עם משענת ישרת זווית ומושב בצורת גל.

אם יש לכם מצוקת מקום או תקציב, העדיפו כיסאות בהזרקת פלסטיק המגיעים בצורות עכשוויות ובצבעים נועזים. כיסאות אלו, שבאים כיחידת פלסטיק אחת או בשילוב רגלי מתכת, פרקטיים מאוד, שכן הם מתאימים לשימוש גם בתוך הבית וגם בסביבתו החיצונית.

תוספת הדום קטן לצד הכיסא, מהווה אלמנט נוח ועיצובי כאחד. התאימו את צבעי ההדום וסגנונו לכיסא, ובכך תיצרו בפינת הישיבה בחלל השלמה ויזואלית זורמת.



מימין לשמאל: כיסא מעוצב של יואב שטרמן, כיסא

מימין לשמאל: כיסא מעוצב של יואב שטרמן, כיסא "Z" של אי-די דיזיין, כיסא אביבי של "קנה קש", כיסא מעוצב של אמיר כץ

מחיר הנוחות

טלי הרדאבל היא מעצבת פנים.

מתוך: נישה

לעשיית מנוי, לקבלת מגזין מתנה