שמיכות לחורף וחידוש שידה

איך בוחרים שמיכות לחורף? איך מחדשים שידה? המומחים עונים

88 שיתופים | 132 צפיות

הפוך על הפוך

לקראת החורף אני מעוניינת לרכוש שמיכת פוך איכותית. על מה עלי להקפיד לפני הרכישה?

אפי ניב, מבעלי "בית העיצוב פרנזאי" בעצות מחממות:

שמיכת פוך מחממת היא שמיכת פוך כבדה. ככל שהשמיכה כבדה יותר, היא תחמם יותר. השמיכות הקיימות בשוק נעות מ-100 גרם למטר רבוע – שמיכת פוך קלילה, לבתים מחוממים היטב) – ומגיעות עד ל-350 גרם למ"ר – לשמיכות מחממות במיוחד. בשוק קיימים אין ספור הרכבים של נוצות בשילוב פלומות.

השמיכות הנחשבות למעולות ביותר, עשויות 100% פלומת נוצות. הפלומה מחממת במיוחד, וגם קלה יותר משמיכת נוצות. כיום מוצעת בשוק שמיכת "ארבעת העונות" המתאימה לכל מזג אוויר. מדובר בשמיכת פוך קלילה, שבקצותיה שרוכי קשירה, וכשמזג האוויר מתקרר, ניתן לחבר אליה – בעזרת השרוכים – שמיכה נוספת.

בכל מקרה רצוי לבחור בשמיכות פוך לבנות על פני צבעוניות, שכך תוכלו להשתמש במצעים בהירים, מבלי שצבע השמיכה ייראה דרך הציפה הבהירה.

להחזיר עטנה לשידה

מצאתי שידה ישנה צבועה לבן אבל בגלל פגעי מזג האוויר, המגרות קצת התנפחו ונסדקו. האם יש דרך לשפץ בעצמי? הצבע הלבן יפה בעיני כי הוא מתאים לסגנון של צביעה לא אחידה, אבל עדיין השידה דורש, טיפול, מה מומלץ לעשות?

לן קרפטי קצב, מעצבת פנים משיבה:

מגרות שנהרסו מומלץ להחליף בחדשות אצל נגר. כמו כן יש להדביק את כל הקנטים שנפתחו ולמלא במרק את החורים. בשוק קיים חומר מילוי ייחודי שמתאים לעץ ומגיע בגוון העץ. זה בעצם מעין שפכטל לעץ, והוראות השימוש שלו מופיעות על גבי האריזה. רק אחרי שהחזיתות והמשטחים תוקנו יש אפשרות להתחיל לשייף ולצבוע.

קרן אוחנה, מעצבת פנים מוסיפה:

חשוב מאוד לשייף את הצבע הישן ולבדוק שאין מזיקים, כמו תולעי עץ וכו'. בנוסף, השידה חייבת להיות יבשה לחלוטין לפני שצובעים בצבע חדש. אפשר לצבוע בצבע אטום של פוליאור ולתת אפקטים שונים כמו דיסטרסינג, שבלונות וכו'. בנוסף, ניתן גם להחליף ידיות ולתת לשידה חיים חדשים.

בד שחוק

ברשותי סלון בן שלוש המרופד בבד אלקנטרה. בדופן של כריות הישיבה נוצר מעין שפשוף ועל הבד נראים בברור עיגולים כאלו של סיבים. האם זה אופייני לבד אלקנטרה לאחר שלוש שנות שימוש ומה אפשר לעשות?

שאנל מור, מעצבת פנים המתמחה בטקסטיל ויועצת פורום "נישה" באינטרנט משיבה:

בד אלקנטרה איכותי, 100% סינטטי, הינו בד עמיד מאוד, נוח לשימוש ולניקוי. בד כזה לא אמור להתבלות בצורה שתיארת, גם לא אחרי 3 שנים. לא ציינת ממה נובע השפשוף. אם הוא נובע משימוש רגיל וסביר' ולא מחומר שנשפך, או חשיפה מרובה לשמש, אתם יכולים לפנות חזרה לחנות ולדרוש החלפת הריפוד.

תאורה נכונה

זה עתה עברנו לבית חדש וברצוננו להתקין תאורה בצורה נכונה. מה כדאי לדעת לפני שבוחרים את סוג ומיקום התאורה?

היועצים של מפעל "געש תאורה" מספקים מספר עצות שימושיות:

לפני שמחליטים איזה גוף תאורה לקנות, חשוב לוודא שיש לו תו תקן מקובל ומוכר (ישראלי, אמריקאי, או אירופאי). תו התקן, שצריך להופיע על קופסת גוף התאורה, מבטיח שהמוצר תוכנן ויוצר בהתאם לדרישות הבטיחות וכי מצורפות אליו הוראות שימוש והתקנה ברורות.

חשוב להתאים את גופי התאורה לתקרה בה הם יותקנו. לדוגמה, גופי תאורה שמיועדים לתקרה אקוסטית אינם מתאימים בהכרח לתקרת בטון, או תקרת עץ. כאשר מתקינים גופי תאורה שקועים בתקרות בטון, במזנוני עץ, או באמבטיות חשוב להקפיד על השארת מרווחים לאוורור בין גופי התאורה לבסיס.

לפני שבוחרים גוף תאורה יש לוודא שצבע האור וצורת פיזורו מתאימים לאזור בבית בו הוא יוצב. מומלץ לא להתקין גופי תאורה מזכוכית בחדרי ילדים, או באזורים רגישים אחרים, כמו במטבח או ליד תנור. במקומות אלו כדאי להתקין תאורה צדדית. בחדרי ילדים גם לא מומלץ להתקין תאורה נמוכה.



אל תהיה עבד לחלונותיך! <BR> ASAP Photos" src="https://atmagil-static.s3.eu-central-1.amazonaws.com/misc/prev_images/pagemodule/image1/325/10325/380×225.jpg?1168509421" />                             </p>
<div>אל תהיה עבד לחלונותיך! <BR> ASAP Photos</div>
</p></div>
<h2>ניקוי ואחזקת חלונות מפרופיל אלומיניום</h2>
<p><em><strong>במשך שנים הייתי עבד של החלונות והתריסים שלי, שנתקעו, נשברו והחלידו בכל הזדמנות. לפני שבוע החלפתי אותם סוף סוף בחלונות חדשים מפרופיל אלומיניום. איך כדאי לטפל בחלונות החדשים, כדי שהבעיות הישנות לא יחזרו?</strong></em></p>
<p><strong>אלכס גלעד מחברת "קליל תעשיות" עונה:</strong></p>
<p>מומלץ לנקות את הפרופילים באמצעות חומרים כימיים ולא על ידי גירוד, שעלול לפגוע בפני השטח הצבוע או המאולגן (אנודייז). כדאי להשתמש בחומרי ניקוי חלשים הממוסים במים: חומרים לניקוי חלונות, סבון כלים, נוזל כביסה, או אקונומיקה אם הכתם "עקשן". אפשר להשתמש גם בכוהל או אלכוהול (וודקה, ערק). רמת החומציות המומלצת היא PH 5-8. אין להשתמש בחומר חריף ובכל מקרה, לפני שמתחילים לנקות יש לקרוא היטב את מרכיבי החומר הרשומים על האריזה.יש להשתמש רק במטליות רכות ולהימנע מגירוד בסקוצ'ברייט. כתמי צבע יש לנקות במטלית ספוגה במים כאשר הם עדיין טריים.</p>
<p>כדי לנקות את צדו החיצוני של תריס גלילה שאין אליו גישה נוחה מבחוץ יש לסגור את התריס כמעט עד סופו. מסירים בזהירות את מכסה ארגז התריס (מתוך הבית). מעבירים מבעד לארגז הפתוח מטלית לחה לאורך השלבים הגלויים. מעלים את התריס בשניים-שלושה שלבים וחוזרים על פעולת הניקוי, עד לגלילת התריס כולו. אם התריס גדול, כדאי להיעזר באדם נוסף ולהכין מראש קערת מים בגובה פעולת הניקוי.</p>
<p>רצוי לטפל מדי פעם בחלונות אלומיניום, למרות שהם בנויים מחומרים שאינם מחלידים או מתחמצנים. הטיפול רצוי בעיקר אם גרים באזורים עם הרבה אבק, לחות ומלח, כגון באיזורים הקרובים ליד או למדבר ובאתרי בנייה ומחצבות. הטיפול מתחיל בניקוי יסודי מאבק, בעזרת מברשת או לחץ אוויר, של המנגנונים, כגון צירים, גלגלים ומנגנוני נעילה. לאחר מכן יש להתיז עליהם מעט שמן מגן חודר, כגון 40W. בשלב האחרון יש לתפעל מעט את החלון (או התריס), כדי לאפשר לשמן לחדור למקומות נסתרים. את שאריות השמן מנגבים בעזרת מטליות סופגות, או נייר סופג שמן.</p>
<p><strong><em>מתוך: <a href=נישה

לעשיית מנוי, לקבלת מגזין מתנה

17.08.06

(עודכן ב – 24.02.09)