חלוקת החלל במשרדיה של חברת האופנה s.Oliver מאפשרת התמצאות מהירה כדי לענות על פונקציות רבות, והאופי המודרני של המשרדים משפיע על הרושם שמקבלים המבקרים מהקולקציות שעל המדפים

88 שיתופים | 132 צפיות

אדריכלות ועיצוב: Studio 63 Architecture + Design
שטח: 2,000 מ"ר

לחברת האופנה הגרמנית הידועה s.Oliverסניפים בכ-30 מדינות בעולם, מאירופה, דרך אוסטרליה ועד הודו והמזרח הרחוק. החברה, שנוסדה לפני כ-40 שנים, מחזיקה בשלושה קווי אופנה עיקריים, הכוללים גם נעליים ואביזרים, לגברים, לנשים ולילדים (קז'ואל, קו טרנדי וצעיר והלבשה תחתונה). בעקבות ההתפתחות הכלכלית הנרחבת בשווקי מזרח אסיה החליטה החברה להקים בהונג קונג משרדים שישמשו לפעילויות השונות, מאולמות תצוגה לבגדים ולאביזרי האופנה, דרך מחסנים ומחלקת משלוחים ועד שיווק, חשבונות, הנהלה ועוד. המשרדים נועדו לכמאה עובדים ולקניינים ואורחים המגיעים לפגישות שונות.

לביצוע המשימה נבחר משרד האדריכלות והעיצוב האיטלקי Studio 63 Architecture + Design הידוע בקו העכשווי שלו ובניסיונו הרב בעבודה עם חברות אפנה מפורסמות, בהן מיס סיקסטי, אנרג'י, נובו וג'ייקוב כהן. למשרד נציגויות בניו יורק, בהונג קונג, בשנחאי ובדובאי, והוא זכה בפרסי עיצוב רבים, בהם גם פרס יוקרתי על עיצוב הפנים של משרדי s.Oliver(Pdra Award for Best Office Design).


פינת ישיבה באולם הכניסה


מאחורי דלפק הקבלה עבודת אמנות מיוחדת המבוססת על מפת הונג קונג


מראה כללי של אולם הכניסה


פינת קפה

המשרדים מוקמו באחת הקומות הגבוהות של גורד שחקים הנמצא בעיר המילניום (Millennium City). בתרבות התכנון בהונג קונג ממלאת תורת הפנג שואי תפקיד משמעותי, ולכן בכל פרויקט בנייה מעורב גם יועץ בתחום זה. הבניין בנוי כמלבן שבארבעת צלעותיו חלונות גדולים וגבוהים, זהים בגודלם וממוקמים במרחק שווה זה מזה, ומהם נשקפים נופיה של העיר. במרכז כל קומה חדרי שירותים ומעליות הצמודים זה לזה ומסודרים במלבן. שאר שטח הקומה נשאר כחלל פתוח, ומעצבי Studio 63 היו אחראים לחלוקתו ולהתאמתו לצורכי החברה.

בידול בצבע

תמי אייל, מעצבת ב-Studio 63, מספרת כי עמד לרשותם שטח ריק של 2,000 מטרים רבועים. הפונקציות הרבות חייבו לחלק את חלל כך שתתאפשר תנועה נוחה והתמצאות מהירה, ולכן הוא חולק באמצעות צבעים וחומרים שונים, כשכל גוון מיועד לחלק המשמש לפונקציה מסוימת: שחור, אפור ולבן מופיעים במסדרונות ובמעברים; אדום ולבן במשרדים באופן-ספייס; בחדרי הישיבות באזור התפעול יש כיסאות מתכת של KNOLL ומחיצות פרספקס באדום ולבן חלבי; בחדר התצוגה נעשה שימוש בטפטים ובגוונים צהובים, ובחדרי הישיבותשל הקניינים בגוונים חומים וצהובים.

הוחלט להפריד בין החללים הייצוגיים, שאליהם נכנסים אורחים וקניינים, ובין החלקים התפעוליים. החללים הציבוריים סודרו בשתי שורות המופרדות במסדרון ארוך, וכך נוצר מעין מלבן בחלק הצפוני של הקומה. בשורה הראשונה, במרכז, נמצאים אולם הקבלה וחדר ההמתנה המרשים של החברה. צמוד להם נמצאים חדרי ישיבות זהים בגדלם ומשמאלם חדר ישיבות נוסף וקפיטריה. מימין יש חדרים שבהם מסודרים בגדים ואביזרים מהקולקציות השונות. בקו העליון, הצמוד לחלונות, מוקמו חדרי ההנהלה ואולמות התצוגה הגדולים. החללים האלה מופרדים זה מזה ולכל אחד מהם דלת כניסה.

שלוש צלעות המלבן הנותרות מורכבות מחללים פתוחים המופרדים במחיצות, שבהם יושבות המחלקות התפעלויות. המחסנים וחדרי המשלוחים, שבשבילם צריך חללים סגורים ומוצנעים בגלל האביזרים הרבים המאוכסנים בהם, נמצאים בחלק הדרומי של הקומה, במקביל למעליות ולחדרי השירותים.


חדר ישיבות בחלק התפעולי


פינות עבודה בחלק התפעולי

משרדי חברת s.Oliver תוכננו ברוח עכשווית, מודרנית וטרנדית, והרושם נוצר אצל המבקרים במקום הוא שמדובר בחברה מעודכנת, אופנתית ובעלת חזון. רושם זה ממצב את החברה בקרב הקניינים, ומעניק תדמית יוקרתית גם לפריטים הפשוטים בקולקציה.

מעצבי החברה מודעים לכך כי "אין פעם שנייה להשאיר רושם ראשוני", והם השקיעו רבות באולם הכניסה. שטח האולם הוא כ-70 מטרים רבועים, והוא בנוי כמלבן גדול ועליו מלבן קטן יותר. כך נוצר חלל המורכב למעשה משני חלקים – אזור המתנה ודלפק קבלה. שניהם עוצבו ברוח מינימליסטית המבוססת על כך שמעט הרהיטים בחלל מרוכזים בצדדים.

על המפה

הקיר המרכזי, המקביל לדלתות הכניסה השקופות, נראה ממבט ראשון כמו עבודת אמנות אבסטרקטית, אבל חדי העין יגלו כי זוהי הגדלה תלת-ממדית של מפה טופוגרפית של הונג קונג. שכבות האם.די.אף שהמפה עשויה מהן נחתכו בלייזר, ולכל אחת מהן גוון אחר. הצביעה נעשתה ביד על ידי אמן מקומי – מחווה למדינה המארחת. במרכז המפה הוצב הלוגו של s.Oliver, ובצדדים יש מחיצות פרספקס אדום (אולי בהשראת הדגל האדום של הונג קונג) שבהן משתקפות הרצפה ובמפה. קירות הגבס בהמשך צבועים בגוון אפור-עכבר כהה, ומתחתם ניצבות ספות בצבעי אדום ובורדו מרופדות בריפוד צמרירי.

שילובי הצבעים והטקסטורות, המורכבים מצבעים סולידיים כמו פרקט האלון הבהיר ומאלמנטים נועזים יותר כמו קירות הפרספקס האדומים, יוצרים נוכחות שהיא בו זמנית מאופקת ודרמתית. זהו חלל שאי אפשר להסתתר בו, והדבר משפיע על קוד הלבוש וההתנהגות והופך את המקום למעין במה, בניגוד אולי מאולמות המתנה שבהם יש שטיח קיר הבולע את הצעדים ואביזרים או ריהוט מסיבי היוצרים פינות מסתור.

בניגוד לאולם ההמתנה, שאר החללים תוכננו בסגנון חמים ורגוע יותר. אולמות התצוגה שאליהם נכנסים הקניינים כוסו בטפטים בסגנון שנות ה-50, והריהוט שבהם הוא מעור בגוון צהוב-חרדל. אלמנט מעניין הם החלונות שכוסו ברשת מיוחדת. בשעות האור הרשת שקופה, אבל עם רדת החשיכה מתגלים עליה תצלומי אופנה של s.Oliver. צבעו של הפרקט כהה יותר מצבעו באולם הכניסה כדי ליצור מראה המשתלב בצבע הרהיטים. שולחנות הזכוכית משתלבים עם חלונות הזכוכית, וגופי תאורה מאלומיניום במראה אורבני-תעשייתי משלימים את התמונה.

תשומת לב רבה הוקדשה לתכנון המסדרונות. אחד המסדרונות הראשיים מעוצב בקשת גוונים אפורים – מאפור בהיר מאד עד שחור. במסדרון אחר מופיע לוגו החברה כשהוא שקוע בקיר בטון.


תכנית המשרדים

חללי תפעול

את רוב שטח הקומה תופסים שטחי התפעול. פינות הישיבה שם מופרדות במחיצות, והגוונים השולטים הם אפור, לבן ואדום היוצרים תמונה נעימה שאינה עמוסה בפרטים. בחללים האלה, העמוסים במחשבים ובציוד היקפי, מתבטאת המקצועיות המקומית – כל מערכות החיבוטים והחשמל נסתרות. המעצבת מספרת כי לפני הכנסת הציוד כיסו את הקירות ואת הרצפה בקרטון גלי כדי לא יפגעו בזמן ההתקנה. חדר הנהלה העגול מוקף בקיר זכוכית המאפשר למנהלים לפקח על העבודה בשטח התפעול. את הקיר אפשר לאטום בווילון בעת הצורך.

המשרדים רוהטו ברהיטים של שלוש חברות איטלקיות יוקרתיות, הנחשבות מובילות ופורצות דרך: Moroso, Knollו-Rhvuy. מעבר לתקציב שהושקע במשרדים, ניכרים בהם תשומת הלב לפרטים ומודעותם של המעצבים לחזון השיווקי של s.Oliver שממצבת את עצמה כחברה צעירה ומודרנית שבגדיה מאופיינים במראה אורבני, נקי ופונקציונלי המתאים לערים קוסמופוליטיות ולקוד הלבוש של צעירים ברחבי העולם.