דוגמנית השנה 2018: סופיה מצ'טנר

דוגמנית השנה 2018, סופיה מצ'טנר | צילום: Robin Galiegue
דוגמנית השנה 2018, סופיה מצ'טנר | צילום: Robin Galiegue

היא כבשה את ווג, צעדה אצל שאנל וזו רק ההתחלה: סופיה מצ'טנר היא דוגמנית השנה בתחרות פרסי האופנה של "את"

88 שיתופים | 132 צפיות

 

קטגוריה בחסות WELLA

קשה לשכוח איך התחיל סיפור הסינדרלה של סופיה מצ'טנר: נערת התיכון היפהפייה מחולון התגלתה בגיל 14 וחצי לגמרי במקרה על ידי ראף סימונס, המנהל הקריאייטיבי של דיור דאז, שפגש אותה באחת מחנויות המותג בפריז. אבל בפרטי הסיפור הקטנים, אלה שהופכים אותו לרומנטי במיוחד, לא הכל בקיאים: אל החנות נכנסה מצ'טנר עם הסוכנת שלה, רותם גור, כשהן מתוסכלות לאחר שאודישן התבטל. הן לא פספסו את ההזדמנות לבקש מסימונס סלפי לשיפור מצב הרוח, והוא מצידו זיהה את פרח הנעורים שמולו ולא התמהמה. הוא החתים את מצ'טנר לפנים החדשות של בית האופנה הנחשב בעולם ושם אותה על מפת האופנה העולמית כשהיא אוחזת באחת המשרות הנחשקות ביותר: מצטלמת לקמפיינים, מעטרת שלטי חוצות ותחנות אוטובוס, פותחת תצוגות וזורקת מבטים לריהאנה וקנדל ג'נר שיושבות בקהל. ההמשך ידוע, למרות הביקורת על גילה הצעיר של מצ'טנר והציניקנים שתהו האם זו תהיה התחנה הראשונה והאחרונה שלה בזירת האופנה, מאז אירועי 2015 היא ממשיכה לסלול קריירת דוגמנות משגשגת שמביאה אותה לאסוף עוד ועוד הישגים לשבילי הרזומה.

מצ'טנר, בת 17 וחצי היום, מיוצגת בסוכנות R&R שבבעלותם של גור ורוברטו בן שושן. היא מועמדת בקטגוריית דוגמנית השנה בתחרות פרסי האופנה זו השנה השלישית, ואכן זו היתה שנה נפלאה עבורה: היא נבחרה לראשונה לפרזנטורית של רשת פקטורי 54 הנוצצת והמשיכה את פעילותה זו השנה השניה עם מותג הטיפוח ללין ועם המעצבת דנה הראל (שהייתה מועמדת בקטגוריית מעצב\ת שמלות הכלה והערב). גם בזירה הבינלאומית היא ממשיכה לככב: היא הצטלמה להפקות במגזינים מובילים, צעדה בתצוגות של המותגים לקוסט ו- The Row וכיכבה ברשימת קמפיינים ארוכה שמונה בין היתר את אלי סאאב, Red Valentino, סנדרו, גלרי לאפייט, זארה, H&M ופול אנד בר.

סופיה מצ'טנר ל-Elle France | צילום: Myro Wulff
סופיה מצ'טנר ל-Elle France | צילום: Myro Wulff


סופי, איך את מסכמת את השנה הזו?
"היא היתה מדהימה! הופעתי לראשונה על מסכי הענק בטיימס סקוור בניו יורק במסגרת הקמפיין העולמי של H&M, קיבלתי את השער הצרפתי הראשון שלי במגזין Elle , אבל מכל ההישגים המטורפים האלה אני חושבת שנקודת השיא היא קמפיין ל-Topshop שיצא באוקטובר, הוא הצליח להוציא ממני סופיה קצת אחרת ואני מאמינה שיפתח לי הרבה דלתות".

איזו מטרה סימנת לך ל-2019?
"האמת שהשגתי כל כך הרבה דברים שלא ציפיתי להם, כך שאין משהו ספציפי בראש. אני מגיעה לשנה הזאת אופטימית עם אנרגיות חיוביות ואעשה כל מה שאני יכולה כדי להיות הכי טובה שאפשר".

הכירו את הדוגמניות שהתחרו מול סופיה בקטגוריית דוגמנית השנה