פרסי האופנה 2018: המועמדים בקטגוריית מעצב/ת אופנת נשים

טקס פרסי האופנה של מגזין "את"
טקס פרסי האופנה של מגזין "את"

מעצבי אופנת הנשים המקומיים הופכים את חלום השיק הישראלי למציאות יומיומית, עם הרבה כישרון, תעוזה והיכרות אינטימית עם טעמה של הפאשניסטה הישראלית. מי מהם יהיה הזוכה הגדול של תחרות פרסי האופנה של "את"?

88 שיתופים | 132 צפיות

בחסות Wella

 

אלון ליבנה

בן 32, החל את הקריירה בגיל 17 ופועל כיום בשני מוקדים: בניו יורק – שם הוא מציג את הקולקציות המוכנות ללבישה, הנמכרות גם בחנות האונליין שלו ובתל אביב – כאן מוצעות שמלות כלה וערב. ליבנה פתח השנה את שבוע האופנה בתל אביב עם תצוגה שהתכתבה עם תרבות המועדונים של הניינטיז, עיצב תלבושות ללהקת המחול הניו יורקרית COMPLEXIONS ועיצב חליפות חלל לסוכנות החלל הישראלית. כוכבות בינלאומיות כמו ליידי גאגא, ניקי מינאז', אריקה באדו ומאדי זיגלר לבשו השנה את עיצוביו, לצד סלבס מקומיות כמו שירי מימון, מארינה מקסימיליאן בלומין ולירון ויצמן.

אלון ליבנה | צילום: זוהר שיטרית
אלון ליבנה | צילום: זוהר שיטרית

 

דורין פרנקפורט

בת 67, בוגרת בית הספר של אגף המסחר והתעשייה בפריז. הזוכה בקטגוריה זו לשנת 2017. הקימה את בית האופנה הנושא את שמה ב-1983 עם שותפתה מרגיט סגל. נכון להיום מונה המותג 15 חנויות בפריסה ארצית, מפעל ייצור עצמאי ומערך יצוא לחו"ל. הציגה השנה קולקציה במסגרת שבוע האופנה של תל אביב, הרחיבה את מחלקת האביזרים עליה מנצחת בתה קיאן והשיקה לראשונה בושם.

דורין פרנקפורט | צילום: אסף עיני
דורין פרנקפורט | צילום: אסף עיני

 

לארה רוסנובסקי

בת 51, בוגרת המחלקה לעיצוב אופנה וצורפות בבצלאל ובית הספר לאופנה סנט מרטין שבלונדון. בעלת ותק של כמעט שלושה עשורים בתעשיית האופנה, במסגרתו עבדה באריסטו שמט והקימה את המותג פגנקה. ב-2013 הקימה רוסנובסקי את המותג העצמאי הנושא את שמה ומתאפיין בצבעוניות עזה, שילובי בדים ושזירה בין רוח בוהמיינית וחופשית לפולקלור האירופאי עליו גדלה. השנה הציגה קולקציה בהשראה יפנית בשבוע האופנה המקומי.

לארה רוסנובסקי | צילום: חיים כהן
לארה רוסנובסקי | צילום: חיים כהן

 

שרון טל – משכית

בת 36, בוגרת שנקר. לפני כחמש שנים החייתה מחדש את משכית, בית האופנה הותיק בישראל שהוקם על ידי רות דיין. מאז ועד היום משלבת טל בין קול חדש ועדכני לשמירה על מורשת המותג, למשל דרך התייחסות חוזרת למעיל המדבר האייקוני ושימוש ברקמות. השנה נבחרה להיות מבקרת בבית הספר היוקרתי לאופנה בניו יורק FIT, עיצבה לראשונה תיקים, השיקה קולקציית קפסולה משותפת עם רזילי וכן ניצחה על תערוכת צילומי אומנות בשיתוף אייל נבו, המועמד בקטגוריית צלם האופנה של השנה.

שרון טל למשכית | צילום: אלכס ליפקין
שרון טל למשכית | צילום: אלכס ליפקין

 

Sample

לפני עשור הקימו האחיות עינב זיני (41) ונופר מחלוף (37) את המותג סמפל, המציע פרשנות נשית למגמות רווחות בעולם האופנה עם עיצובים שמתאימים מבוקר ועד ערב. לצד הבגדים מוצעים גם נעליים, תיקים ותכשיטים בעיצובן. השנה הציגו זיני ומחלוף קולקציה מוצלחת בשבוע האופנה של תל אביב והקימו שואורום בחדרה שמתפקד כחנות עבור קהל הלקוחות מהצפון.

עינב זיני ונופר מחלוף ל-Sample | צילום: תום מרשק
עינב זיני ונופר מחלוף ל-Sample | צילום: תום מרשק

 

Tres

נוי גוז, נועה גור ודפנה פילוסוף (כולן בנות 32), בוגרות שנקר, הקימו את המותג Tres (בספרדית: שלוש) ב-2014. בשנה שעברה זכו בתואר "המעצב\ת המבטיח\ה". המותג שלהן מאופיין בגזרות נינוחות ומוקפדות והן ידועות בזכות פרינטים מקוריים שמעטרים טישרטים לצד שמלות ערב. השנה פתחו חנות דגל ראשונה בתל אביב בשיתוף המותג Vas, המועמד בקטגוריית מעצב\ת תיקים ונעליים, והלבישו כוכבות, בהן לירון ויצמן, שמועמדת בקטגוריית הסטייל אייקון.

נוי גוז, נועה גור ודפנה פילוסוף ל-Tres | צילום: מירב בן לולו
נוי גוז, נועה גור ודפנה פילוסוף ל-Tres | צילום: מירב בן לולו