אנשי ונשות עסקים המובילים בתחומם 2017

אנשי ונשות עסקים 2017
אנשי ונשות עסקים 2017

לפניכם אנשי ונשות עסקים מעוררי השראה, המעניקים הצצה על הדרך שעשו להצלחה הגדולה!

88 שיתופים | 132 צפיות

תוכן שיווקי | חיים בסטייל

רומי הוניג

עורכת דין, בעלים ושותפה במשרד עורכי דין לביא & הוניג, המתמחה בביטוח לאומי ובמימוש זכויות. מכהנת כיו"ר ועדת ביטוח לאומי של מחוז ת״א בלשכת עורכי הדין. 44 (נשואה + 4)

רומי הוניג. צילום: יח"צ
רומי הוניג. צילום: יח"צ

איך התחלת את דרכך המקצועית?

"החיים הובילו אותי לדרך שבה  אני צועדת. היו לי תכניות ללמוד ארכיטקטורה אך נפצעתי בתאונה, בעקבותיה עברתי תהליך שיקום ממושך, אשר מנע ממני לגשת למבחני הקבלה לארכיטקטורה. לא רציתי לחכות שנה נוספת והחלטתי להירשם ללימודי משפטים. בתום הלימודים וההתמחות חיפשתי תחום שיתאים ל"אני מאמין" שלי. בעקבות הפציעה והניסיון האישי שלי עם המוסד לביטוח לאומי וחברות הביטוח החלטתי שזה התחום שיאפשר לי לחוות תחושת סיפוק ומשמעות. בעשור האחרון אני עומדת בראש משרד עו"ד ששם לעצמו מטרה לתת שירות משפטי מעולה בתחום הביטוח הלאומי ומימוש זכויות".

מה ייחודי בשירות שאת מעניקה? 

"משרדי הינו משרד בוטיק המתמחה בתביעות מול המוסד לביטוח לאומי ומימוש זכויות מול גופים נוספים. אני עובד לצד שותפי, רז לביא, מאז 2003 ושיתוף הפעולה ביננו הוא נדיר ומיוחד והוליד שותפות נפלאה. במהלך השנים והודות לאהבה משותפת למקצוע ולתחום, פיתחנו עבודה סינרגטית בה כל אחד עושה שימוש בחוזקותיו לטובת הצלחת לקוחותינו. לא פעם הגיעו אלינו מקרים אבודים שהצלחנו להפוך את הקערה על פיה והשגנו עבור לקוחות אלו את מלוא זכויותיהם".

ספרי על רגע מכונן שזכור לך במיוחד במהלך הקריירה

"הרבה מקרים שהגיעו אל משרדי השפיעו עליי ועיצבו את מי שאני היום. לפני מספר שנים נכנסו אל משרדי אב ובן. האב בשנות השישים לחייו, גורר את רגלו ונעזר במקל הליכה. הבן הניח על שולחני פס"ד שדחה את תביעת האב וסיפר שאביו לקה באירוע מוחי קשה שנגרם עקב העבודה, אולם ביטוח לאומי ובית הדין דחו את תביעתו. למעשה, פסה"ד גזר גורלו של האב, אשר יאלץ, במצבו הרפואי הקשה, לחיות מקצבת נכות זעומה. הבן ביקש שאייצג אותם בערעור. האמנתי במקרה והגשתי ערעור לבית הדין הארצי. בית הדין הארצי קיבל את הערעור,  והחזיר את התיק לבית הדין האזורי על מנת שימנה מומחה. אותו מומחה קבע כי קיים קשר בין עבודתו של האב לאירוע המוחי בו לקה ופגיעתו של האב הוכרה כ"פגיעה בעבודה". בעקבות כך מקבל האב מהמוסד לביטוח לאומי קצבת נכות מעבודה שגבוהה פי 5 מהקצבה שקיבל".

עצת זהב: "הציבי לעצמך מטרות, האמיני בעצמך ואל תוותרי בדרך להשגתן"

איפה את רואה את עצמך בעוד 5 שנים?

"אני אוהבת את מה שאני עושה והייתי רוצה להמשיך לעסוק בתחום. מקווה להמשיך להשיג תקדימים משפטיים בתחום הביטוח הלאומי עבור קהל לקוחותיי".

דניאל פריש 3, תל אביב | 03-6091001 | אתר | פייסבוק romi@lh-lawfirm.co.il 

אפרים (אפי) דמרי

עורך דין, מומחה בתחום הפלילי, צווארון לבן, ליטיגציה ודיני משפחה. מומחה לפענוח שפת גוף ומרצה למשפטים.  43

אפרים (אפי) דמרי. צילום: עמיר צוק | איפור: אומאי שטרית | שיער: זאק | מלון: lily and bloom
אפרים (אפי) דמרי. צילום: עמיר צוק | איפור: אומאי שטרית | שיער: זאק | מלון: lily and bloom

איך התחלת את דרכך המקצועית?

"אולמות בתי המשפט ריתקו אותי מאז ומתמיד והילכו עליי קסמים. לכן, כאשר התאפשר לי, נהגתי ללכת לבתי המשפט, להיכנס לדיונים שעניינו אותי ופשוט להקשיב. לאחר הדיונים הייתי מתיישב מול המחשב ומלקט חומר רלוונטי הקשור לנושא הדיון שבו צפיתי. מעבר לכך, המומחיות שלי בפענוח שפת גוף, סייעה לי לנחש את מהלכי הצדדים בתיקים ולעיתים גם את הכרעות השופטים".

מה ייחודי בשירות שאתה מעניק? 

"אני מנהל משרד בוטיק שחרט על דגלו מתן שירות אישי ללקוח. במילים אחרות, אני לא נוהג 'להעביר' טיפול בלקוחותיי לעורכי דין נוספים העובדים איתי ומשתדל להעניק לכל אחד מהלקוחות את המירב והמיטב שבי. מקדיש לכל אחד מהם את מלוא הזמן שנדרש ומקפיד להיות זמין לכל פנייה, בקשה או תהייה".

ספר לנו על רגע מכונן במהלך הקריירה

"אחד הסיפורים אשר חרותים היטב בנפשי הוא סיפורה של אם שכולה, תושבת אזור הצפון שאיבדה את בנה באחת ממלחמות ישראל. לאחר מותו של הבן, נותרה האם בודדה וגלמודה ובצר לה נהגה לבלות את ימייה בישיבה לצד קברו של הבן. היא שהתה שם בכל יום, כמעט לאורך כל שעות היום. בשלב מסויים, אנשים טובים שראו אותה וליבם נכמר עליה, החליטו לבנות עבורה סככה בסמוך לקבר הבן, כדי שלא תצטרך לשבת חשופה לתנאי מזג האוויר.

בעקבות הקמת הסככה הוגש נגד האם כתב אישום בעבירה של בנייה בלתי חוקית. בסופו של דבר, ולאחר שהשופט נעתר לבקשתי והגיע בעצמו לבית העלמין, הגענו להסכמה להתקין גלגלים לרגלי הסככה, מה שהפך אותה ממבנה קבע למבנה ארעי שאינו מחייב היתר".

עצת זהב: "לכו בעקבות הלב, התמידו והוכיחו דבקות במטרה"

איפה אתה רואה את עצמך בעוד 5 שנים?

"במשרד שלי… שימשיך להתפתח ולשגשג ב"ה".

מנחם בגין 7 (בית גיבור ספורט קומה 14), מתחם הבורסה ר״ג  | כיכר רבין (קומה א'), טבריה |  077-2060157, 050-5677766  | law50@walla.com

ורד טישלר R.N M.A

מנכ״לית דיור מוגן "גן בעיר" בלב רמת גן. בת 42, נשואה לאריק ואמא לעדן, מעיין ודניאל

ורד טשילר. צילום: שלומי יוסף
ורד טשילר. צילום: שלומי יוסף

איך התחלת את דרכך המקצועית?

"מאז היותי ילדה ספגתי בבית אווירה של נתינה ועזרה לזולת, מאמי, פרופ' אסתר יקוביץ שהחלה את דרכה המקצועית כעו"ס במחלקתהרווחה ולאחר מכן כיהנה תקופה ארוכה כמנהלת אגף בתי אבות של רשת דיורים מוגנים מתחרה. במשך שנים כיתתי רגליי בין בתי האבות השונים, שהפכו לי מקום מוכר, נעים, תוך חיבור אמיתי לקשישים. פרויקט הגמר שלי בתיכון עסק במחקר על הקשר בגיל זקנה בין רמת דתיות לפחד ממוות. היה לי ברור שבכך לא תמה דרכי עם תחום הזקנה.  מתוך רצון עז לטפל ולעזור, את דרכי המקצועית התחלתי כאחות מוסמכת במחלקת השיקום האורטופדי בבי"ח שיבא.

עבדתי שם כעשור שנים כאחות וכמדריכה קלינית והכשרתי עשרות רבות של סטודנטים. אך המשיכה לעבוד עם אוכלוסיית הגיל השלישי המשיכה לפעם בי, ובשנת 2007 סיימתי תואר שני בגרונטולוגיה וניהול בתי אבות בהצטיינות. היה זה אך טבעי שאעבור מקצועית לתחום וכך היה. קרוב ל 10 שנים כיהנתי כמנהלת הסיעוד ב 2 מרכזים גריאטריים. האחרון "נאות מרגוע" ברמלה אשר בעליו פרגנו ותמכו בקידום לתפקידי הנוכחי, מנכ"לית הדיור המוגן "גן בעיר" שהוא פנינה אמיתית בלב רמת גן. כאן החל פרק חדש בחיי, עבודה בתחום הזקנה, אך בפן היפה שלה, הבריא והאופטימי. אני גאה ומרגישה בת מזל שיש לי הזכות והעונג להיטיב עם הזקנים, ומתמלאתמ כל יום מחדש בתחושת סיפוק לנוכח שביעות רצונם וההנאה הרבה אותה הם חווים״.

מה ייחודי בשירות שאת מעניקה? 

"אני לא מנהלת בשלט רחוק מ"כסא המנהלים" שלי. אני חיה את השטח, מסתובבת מידי יום בין האנשים, צוות ודיירים, מבקרת בדירות. הקשר שלי עם הדיירים הוא בלתי אמצעי ולכן אני מעורה בכל מה שקורה, בכל רגע נתון ויכולה לתת מענה מידי לכל בעיה בעזרת הצוות העובד במקום".

ספרי על רגע מכונן שזכור לך במיוחד במהלך הקריירה

"רגע מכונן בחיי היה עת פוטרתי ממקום עבודה אהוב מסיבות לא ענייניות ולא מקצועיות. אז, מהמקום הכואב הזה, כיוונתי למקום בו אוכל להשפיע, ליצור סביבת עבודה אחרת, לגרום לאנשים להגיע בכייף למקום העבודה, בתחושת ביטחון ורצון כן של נתינה. אני חשה שיצרתי כאן, בזכות העובדים המופלאים שעובדים עמי בשיתוף פעולה ייחודי ונדיר, בית מדהים, חם ואוהב לדיירים שלנו. וזו בשבילי הגשמת חלום".

עצת זהב: "לא לפחד משינויים ומהתנסויות חדשות. להפוך את הקושי לאתגר"

איפה את רואה את עצמך בעוד 5 שנים?

"כאישה, כאמא וכרעייה אני מסופקת מאד מהמקום בו אני נמצאת, אך השמיים הם הגבול…".

ד״ר כהן 12, רמת גן   |   1-800-606040   | פייסבוק   | אתר

אורי צפת

עורך דין, עוסק בתחום דיני המשפחה וירושה

אורי צפת. צילום: יח"צ
אורי צפת. צילום: יח"צ

איך התחלת את דרכך המקצועית?

״כבר בשירות החובה בצה"ל מצאתי את עצמי, חוקר מצ"ח, כמעט יום יום בבית המשפט. בקשתי צווי חיפוש, עסקתי בהארכות מעצר, העדתי בבית הדין הצבאי. הדרך לעריכת דין הייתה ברורה. כבר אז הבנתי שעריכת דין אינה עוד עבודה, זו משימה מיוחדת הנקראת כיבוש יעד משפטי. רק לאחרונה הצלחתי בסיבוב השלישי אך הקובע, בביהמ"ש העליון. אחרי שני הפסדים רצופים בביהמ"ש המחוזי ובביהמ"ש לענייני משפחה, נהפכה הקערה. זהו ניצחון ערכי עם סיפוק רב על ההישג. היום אני יכול להצביע על תקדימים משפטיים חשובים שהשגתי במשך השנים בבתי המשפט, העליון ואחרים הנלמדים בבתי הספר למשפטים".

מה ייחודי בשירות שאתה מעניק? 

"אני עוסק מעל 40 שנה בתחום דיני המשפחה, במיוחד בדיני הירושה. זהו עיסוק דו-צדדי, פעם מצידו של המצווה (המוריש) ופעם מצידם של היורשים. המיוחד בעשיית צוואה הוא צפיית העתיד – התכנון הכלכלי שלאחר הפטירה. מנגד, התנגדות לצוואת המוריש באה כדי להביא לביטולה. מצאתי את עצמי בשני צדי המתרס וכך הבנתי מה יש לעשות ומה לא.

בשנת 1999 נסעתי לאוניברסיטת "הרווארד" הידועה, שבארה"ב.למדתי שם ניהול מו"מ וגישור. הבנתי שמשא ומתן זה מקצוע בפני עצמו. אני מיישם זאת יום יום. הכנת לקוח למשא ומתן אינה שונה מהכנה למשפט, אולי יותר. במשפט אתה צריך לשכנע את השופט, במו"מ צריך לשכנע תחילה את הלקוח שלך, אח"כ את הצד השני ואת לקוחו. משימה חשובה אחרת הינה הסכמים בין יורשים. חלוקת העיזבון בין היורשים הינה משימה בלתי אפשרית שדרושים לה פתרונות שלא מהעולם הזה. חלקתם פעם תכולת דירה בין יורשים?".

מה אתה אוהב לעשות ברגעי הפנאי?

"ברגעי הפנאי, מחוץ למשפט, אני מצלם את האנשים ואת סביבתם. בכל מקום בעולם, קיימת סביבה אנושית אחרת. הצילומים שאני מפיק מנציחים רגעים של בני אדם, כמו אושר, עצבות, עוני ואחרים. חבל שאיני יכול לצלם את האנשים ברגעי משפטם. זה היה מדהים".

שאיפה מקצועית לעתיד

"להעביר את הידע והניסיון לדור הבא. אני עושה זאת והרבה, בכך שאני מדריך עורכי דין בהשתלמויות שונות, רובן ללא תמורה ֿ אך תחת הנאה וגמול נפלא. את התלמידים – עו"ד צעירים, מבוגרים, אני פוגש לאחר מכן בבתי המשפט. ההצלחה שלהם במשפט, היא ההצלחה שלי".

עצת זהב: ״עריכת דין כמוה כמשחק שח. תכנון של עשרה מהלכים קדימה. תמיד לפנינו יריב קשה, חכם ועיקש. לפעמים יש לעשות ויתור כדי לנצח ולפעמים נוחלים הפסד. הנחישות תביא להצלחה״

דרך נמיר 29, תל אביב | 03-6918356 |  uz@netvision.net.il   | פייסבוק