המשפחה מתרחבת? ארבעה טיפים שיעזרו לכם להתכונן למאורע

המשפחה מתרחבת. צילום: שאטרסטוק
המשפחה מתרחבת. צילום: שאטרסטוק

תאריך לידה משוער מעניק לכם הזדמנות פז להתכונן היטב לקראת הצטרפות תינוק חדש למשפחה. אז מאיפה מתחילים ועל מה אסור לוותר? הנה 4 טיפים שיסייעו לכם

88 שיתופים | 132 צפיות

תוכן שיווקי

הכנה לקראת התרחבות המשפחה היא משימה מורכבת מכפי שנהוג לחשוב. למזלנו, המדע המודרני מספק לנו תאריך לידה משוער ועוזר להתמודד מראש עם רוב המטלות. זה חוסך זמן וכסף ואף מונע הפתעות לא נעימות, אז כדאי לקחת ברצינות את הימים הקרובים ולהקדיש אותם ל-4 נושאים לפחות:

1. סדרו פינת החתלה נוחה

הורים טריים ומנוסים כאחד צריכים להפנות תשומת לב ומשאבים לארגון החדר של התינוק. גם אם התינוק עומד לישון אתכם באותו חדר בחודשים הראשונים, רצוי שפינת ההתחלה שלו תהיה בנפרד ולצד שידה מסודרת.

פינת ההחתלה חייבת להיות נגישה ובטיחותית. ודאו שקל להגיע אל פינת ההתחלה גם בשעות החשוכות והקטנות של הלילה, התייעצו עם אנשים שיש להם ניסיון ושימו בה כבר עכשיו מגבונים, חיתולים ואת כל שאר הציוד הנדרש.

2. בדקו האם יש מספיק מקום ברכב

רכב פרטי ישמש אתכם ככלי תחבורה יעיל מיד אחרי הלידה ואיתו תוכלו לצאת הביתה בשלום. בהמשך, הרכב הפרטי יעמוד לשירותכם בביקור בטיפת חלב ויעזור לכם להשיג במהירות מוצרי תינוקות חסרים מסניף בית המרקחת הקרוב למקום מגוריכם.

שיהיה מספיק מקום ברכב. צילום: שאטרסטוק
שיהיה מספיק מקום ברכב. צילום: שאטרסטוק

עם זאת, ייתכן וברכב הקיים אין מספיק מקום לכיסא תינוק ואולי גם תא המטען לא ממש עומד בציפיות. בנסיבות כאלה שווה לשקול אופציה של השכרת רכב בישראל ולהתפנק עם דגם מרווח ומשפחתי יותר. אם עוד יהיה בכך צורך, תוכלו להחליף את הרכב הפרטי שלכם בדגם משודרג אחרי שתסיימו עם המטלות המיידיות ותחזרו סוף סוף לשגרה.

3. בקשו עזרה מחברים, קרובים ובני משפחה

בשביל להתכונן למאורע הגדול תצטרכו לגייס כמה שיותר עזרה מחברים, קרובים ובני משפחה. מבחינה פרקטית, זה יכול לבוא לידי ביטוי בהלוואת בגדים, צעצועים ומשחקים.

צעצועים חדשים. צילום: שאטרסטוק
צעצועים חדשים. צילום: שאטרסטוק

קחו בחשבון שתינוקות גדלים מהר אז אין טעם לחרוג מהתקציב כדי לקנות להם בגדים חדשים, מה גם שתמיד תמצאו מישהו שיכול להלוות לכם אותם במצב מצוין.

4. קחו חופש מהעבודה

הימים הראשונים אחרי שהתינוק החדש יגיע הבית צפויים להיות מתישים ומעייפים. מבחינתכם, הפתרון הכי טוב יהיה לקחת קצת חופש מהעבודה ולהקדיש את מלוא האנרגיות לטיפול בעולל הקטן. זו כמובן פריבילגיה ששמורה רק לחלק מאתנו, אך עדכון של הבוס מספיק זמן מראש יאפשר גם לשכירים בתפקידים זוטרים ליהנות ממנה.

תתכוננו לתינוק הנולד. צילום:שאטרסטוק
תתכוננו לתינוק הנולד. צילום:שאטרסטוק

לסיכום, התרחבות של המשפחה היא בהחלט אירוע מרגש עם השלכות משמעותיות. זה בדיוק הרגע לסדר פינת החתלה נוחה ובטיחותית, להתאים את הרכב לצרכים החדשים ולא לשכוח לארגן בגדים. במידה וזה אפשרי, רצוי גם לקחת חופש מהעבודה כדי לעבור את השבועות הראשונים בשלום.