טיול אוכל בדרום איטליה: חמישה מאכלים שאסור לכם לפספס

טיול אוכל בדרום איטליה. צילום: שאטרסטוק
טיול אוכל בדרום איטליה. צילום: שאטרסטוק

ארץ המגף היא מקור השראה קולינרי עבור חובבי אוכל טוב מכל העולם. החל מפיצה ועד אספרסו: קבלו את המאכלים שיהפכו את החופשה הבאה שלכם לטעימה במיוחד

88 שיתופים | 132 צפיות

תוכן שיווקי

יש הרבה סיבות טובות להגיע לאיטליה ואחת מהן קשורה למטבח. בארץ המגף ניתן למצוא מגוון רחב של השפעות קולינריות ולכל אזור יש מאפיינים אחרים שמייצגים אותו. בין היתר, רצוי להקדיש לפחות כמה ימים לאזור הדרום ובאותה הזדמנות גם לנסות את מטעמי המטבח המקומי.

הנה למשל 5 מאכלים שאסור לוותר עליהם באיטליה בכלל ובדרום בפרט:

פיצה

פיצה היא ללא ספק המאכל המזוהה ביותר עם איטליה. על אף השפעות שהגיעו מהמזרח ולמרות שבשנים הראשונות האיטלקים בכלל לא השתמשו בעגבניות, קשה לתאר את דרום המדינה בלי להזכיר את הפיצה. נכון להיום ניתן להשיג בדרום איטליה פיצה אותנטית מבצק דק ויש גם פונדקי דרכים שבהם ישמחו לארח אתכם עם תבלינים מקומיים.

מאמא פיצה. צילום: שאטרסטוק
מאמא פיצה. צילום: שאטרסטוק

לזניה

לזניה גם היא נחשבת למאכל איטלקי קלאסי שמתכתב עם המאפיינים המקוריים של הפיצה. עם זאת, בדרום איטליה ניתן להשיג את הלזניה במילוי בשר משובח ועם הפתעות נוספות.

כל מה שצריך לעשות בשביל ליהנות מלזניה בדרום איטליה זה להגיע רעבים ומיותר לציין שהמנה מיועדת למבוגרים וילדים כאחד.

לזניה. צילום: שאטרסטוק
לזניה. צילום: שאטרסטוק

טירמיסו

הגרסאות שנפוצות בעולם ומכנות את עצמן "טירמיסו" לא דומות בשום צורה לקינוח המושלם שמוגש בדרום איטליה. באזור הזה מגישים טירמיסו נימוח, מתקתק ועדין ומשתמשים בו לעיתים גם כחלק בלתי נפרד מהארוחה עצמה. אם רוצים לשדרג עוד יותר את הקינוח האיטלקי המפורסם הזה, אפשר לבקש לצדו כוס יין אדום מיקב דרומי ולחזור לארץ עם חוויה לכל החיים.

טירמיסו. צילום: שאטרסטוק
טירמיסו. צילום: שאטרסטוק

גלידה

דווקא הגלידה האיטלקית לא זוכה למעמד הראוי לה. בפועל, האיטלקים מצטיינים בייצור גלידה ואפשר להשיג אותה בטעמים מיוחדים בכל רחבי המדינה. כמו כן, בדרום איטליה יש מחלבות שמתמחות רק בגלידה ורבים מגיעים אל האזור בטיולי רכב במיוחד בשבילה. הסוד הוא לוותר על הגלידה המסחרית שנמכרת בחנויות ולהשקיע רק בזו שמוגשת במכלי מתכת. בנוסף, רצוי לקבל המלצות מתושבי האזור או להתכונן מראש לביקור בגלידריות השוות של הדרום.

גלידה. צילום: שאטרסטוק
גלידה. צילום: שאטרסטוק

אספרסו

אמנם לא מדובר במאכל אלא במשקה, אבל אין צורך להכביר במילים על הייחודיות והאקסקלוסיביות של האספרסו האיטלקי. האיטלקים קנאים לאיכות המשקה שלהם והראשונים להרוויח מכך הם התיירים שמגיעים לאזור הדרום.

אספרסו. צילום: שאטרסטוק
אספרסו. צילום: שאטרסטוק

מהר מאוד אפשר למשל לראות כיצד האיטלקים שותים את הקפה בטמפרטורה מוכנה לשתייה ולא בטמפרטורה רותחת, כי הם עושים זאת בעמידה ליד הבר ולא בישיבה בשולחן. לבסוף, רצוי לנצל את ההזדמנות כדי לנסות Caffe' corretto שהוא אספרסו עם מעט ליקר או Latte macchiato – אספרסו ללא קצף עם מעט חלב חם.