פסטיבל פסח בגן גורו וגיחה לפארק המעיינות

פסח חוויתי בגן גורו | צילום: יח"צ
פסח חוויתי בגן גורו | צילום: יח"צ

להקת קנגורו עם גורים בכיסים מחכה לליטוף שלכם בחופשת הפסח בגן גורו, ומי שאוהב לטייל בטבע בסטייל ישתגע על הרכבים החשמליים בפארק המעיינות

88 שיתופים | 132 צפיות

מסופר כי בני עמנו יצאו כל הדרך ממצרים הסמוכה. לא מסופר שם איך התמודדו בני ישראל עם השאלה שודאי ליוותה אותם לאורכן של 40 שנים מתישות, והיא "אמא, מתי מגיעים?". לגן גורו ולפארק המעיינות הסמוך לו לוקח פחות זמן להגיע מאשר לאוסטרליה (ממוקמים ליד ניר דוד) ובודאי לא 40 שנים, והם מציעים אטרקציות מיוחדות עבור הילדים והמבוגרים, שמשתכללות לרגל חג הפסח, ושיסגרו לכם יום בילוי מהנה ואחר.

בגן גורו נמצאים מיני בעלי חיים מכל הטוב שיש ליבשת האוסטרלית להציע – קואלות, שלל ציפורי ענק, מכרסמים ומיני זוחלים. גולת הכותרת של הגן היא להקת הקנגורו הגדולה המסתובבת חופשי בכל העת, חלקם עם גורים רכים בכיסים, וכמובן מומלץ להאכיל וללטף. על כל בעלי החיים ניתן לקבל הדרכות והסברים לכל אורך הביקור, ואם ברצונכם לקחת הפסקה מהחיות, יש גם מבוך צמחיה ענקי שתשמחו ללכת בו לאיבוד (רק לא 40 שנה, כן?).

פסטיבל אבוריג'יני. פסח בגן גורו | צילום: יח"צ
פסטיבל אבוריג'יני. פסח בגן גורו | צילום: יח"צ

לרגל פסח יתקיימו בגן גורו אירועים מיוחדים בין התאריכים 5-8.4 בימים ראשון עד רביעי במהלך חול המועד פסח בין השעות 09:00-17:00, ובמסגרתם יהפוך שטח הגן למתחם שידמה כפר אבוריג'יני- הילידים האוסטרליים המקוריים. ניתן יהיה להתנסות בשלל סדנאות חוויתיות כגון יצירה, קצב והיכרות עם סמלי התרבות האבוריג'ינית, איפור פנים שבטי, ציור על בומרנג, הכנת תליון לשרשרת, נגינה על כלי נגינה שבטיים, הכנת דגם של קנגורו וגם הדגמה של זריקת בומרנג. בנוסף, יתקיים בכל יום בצהרים מופע מוזיקלי אבוריג'יני לכל המשפחה. מחיר כרטיס כניסה למבוגר ולילדים מעל גיל שנתיים 46 ש"ח.

אם חשקה נפשכם בבילוי קליל בטבע, פארק המעיינות ממוקם ממש בסמוך לגן גורו ומציע טיול חוויתי ברכבים חשמליים ובאופניים במגוון המעיינות והאתרים שבסביבה. הכניסה לפארק ברגל הינה ללא תשלום, וניתן לערוך ביקור פסטורלי בנחל קיבוצים ובמקורותיו – עין חומה ועין מגדל. הנחל זורם בתחום הפארק לאורך כקילומטר וחצי לפני שמימיו מוזרמים לשדות העמק, ומגיע לעומק של כמטר וחצי. חלק מהנחל מאגד בתוכו עולם חי וצומח עשיר ומגוון, מהווה שמורת טבע מוכרזת. ניתן לבקר גם בתצפית שנגלית מתוך מגדל בטון שנבנה ב-1939 בתל שוכה (מדרום לנחל).

בילוי קליל בטבע | צילום: יח"צ
בילוי קליל בטבע | צילום: יח"צ

ניתן גם לבקר בשביל הליכה חדש שנחנך בסוכות האחרון ובו מים רדודים וצלולים – השביל הרטוב. במשך שנים הנחל היה חסום בשל צמחייה קוצנית וסבוכה אך נפרץ על ידי חבריו של סרן צביקה קפלן ז"ל שנפל במהלך צוק איתן ומהווה שביל לזכרו. אטרקציות נוספות בפארק הן המעיינות עין שוקק ועין מודע שטמפרטורת המים בהם היא 24 מעלות כל השנה ומומלץ ביותר לשכשך ולרחוץ בהם עכשיו כשמזג האוויר מתחיל להתחמם והגלבוע ירוק פורח בעיניים.