אמאל'ה! מה באמת צריך לקנות לפני הלידה?

איך תתכונני ללידה? צילום: שאטרסטוק
איך תתכונני ללידה? צילום: שאטרסטוק

היכרות עם רשימת הקניות המומלצת לשבועות שלפני הלידה תחסוך לכם זמן וכסף. במאמר הבא נסביר לכם במה להתמקד, איך לבחור את המוצרים החשובים ומה לעשות כדי להתאושש ולחזור לשגרה כמה שיותר מהר

88 שיתופים | 132 צפיות

תוכן שיווקי

הכנה ללידה היא חלק מתהליך ארוך, מרגש ולפעמים גם יקר. עם זאת, אפשר לחסוך בהוצאות במידה ויודעים מה באמת צריך לקנות לפני הלידה ועל מה ניתן לוותר.

בנוסף, מועד הכנת חבילת הלידה גם הוא משמעותי: לצד מוצרים שרכישתם אינה הכרחית לפני הלידה עצמה, יש כאלה שאי אפשר להסתדר בלעדיהם.

בין עגלה לתכשירי טיפול: הדברים שחייבים להיות לכם בבית

הפריטים היקרים ברשימה הם אלו ששייכים לקטגוריה של ריהוט וציוד משלים. עגלת תינוק תעלה 1,500-4,500 ש"ח ומלבדה יש לקנות גם מיטת תינוק, מזרן, שידה, אמבטיה, סל קל, כיסא בטיחות, לול ומזרן לעריסה. לעומת זאת, את רוב כלי המיטה והציוד המשלים אפשר להלוות מחברים, קרובים או בני משפחה ואין סיבה אמיתית לקנות סדינים ומצעים חדשים.

עגלה לתינוק. צילום: שאטרסטוק
עגלה לתינוק. צילום: שאטרסטוק

לשם השוואה, פריטים יחסית זולים אך חשובים שכדאי לקנות לפני הלידה הם אלו שקשורים לבריאות והיגיינה. מומלץ להחזיק בבית תרופות להורדת חום אצל תינוקות ולא לשכוח תכשירי טיפול כגון אל סבון, שמפו, תחליב גוף, שמן אמבט, מגבונים לחים, אלכוהול לחיטוי, משחת החתלה וצמר גפן. כמובן שאת הכל אפשר באופן תיאורטי לקנות גם אחרי הלידה והשחרור מבית החולים, אבל עדיף לסמן וי על המשימות האלה מראש ולא ברגע האחרון.

כמו כן, הרבה דברים שצריכים להיות אצלך בבית לפני שהתינוק מגיע קשורים ישירות להורים. מומלץ להשקיע חלק מהתקציב ברכישת כורסת הנקה נוחה ואורטופדית, לקנות כרית הנקה ולהשוות בין משאבות הנקה, חזיות הנקה, סינר הנקה ורפידות. כ-2-3 שבועות לפני הלידה כדאי לקנות גם תחבושות היגייניות ליולדת, משחה לפטמות ושמן עיסוי וכך להקל משמעותית על ההתאוששות והחזרה לשגרה.

צעצועים לילדים. צילום: שאטרסטוק
צעצועים לילדים. צילום: שאטרסטוק

מה עם בגדים וצעצועים?

לפני הלידה כדאי לקנות או להשיג חליפה לכל הגוף ולשים אותה בשידה יחד עם בגדי גוף, רגליות, מכנסיים, גרביים, חולצות, כובעים לפי העונה וכפפות לחורף. אם יש מאיפה להשיג חלק מהבגדים ניתן לאסוף אותם מראש ולהספיק לכבס, אך בכל מקרה רצוי שלפחות חלק מהמלתחה יהיה מוקדש לבגדים חדשים עם ריח נעים.

בגדי ילדים. צילום: שאטרסטוק
בגדי ילדים. צילום: שאטרסטוק

עוד דברים שתצטרכו לקנות לפני הלידה ישפיעו על היכולת שלכם לצאת מהבית עם התינוק בהתראה קצרה. בקטגוריה הזו תרצו לוודא שהעגלה הנבחרת קלה לנשיאה ומתקפלת במהירות, שתיק העגלה פרקטי כי אפשר למצוא בו כל דבר ושהמנשא מאפשר לכם להישאר עם זוג ידיים פנויות.

מה לקנות ומה לקנות. צילום: שאטרסטוק
מה לקנות ומה לקנות. צילום: שאטרסטוק

לבסוף, השקיעו את יתר התקציב בצעצועים. קחו בחשבון מתנות שיגיעו מהקרובים ורכשו רק אביזרים שאתם מתחברים אליהם ומאוד רוצים להרגיל אליהם את התינוק, כמו משטחי פעילות, אוניברסיטה ומובייל.