מוכנות? שלושה טיפים להפחתת חשבון החשמל שלכן

3 טיפים להפחתת חשבון החשמל שלכם. צילום: שאטרסטוק
3 טיפים להפחתת חשבון החשמל שלכם. צילום: שאטרסטוק

אימוץ הרגלים נכונים, החלפת מכשירי חשמל וגם כמה הגדרות פשוטות במכשירים הקיימים יכולים לצמצם את הוצאות החשמל שלכם במאות שקלים בשנה. כיצד עושים זאת נכון? הנה 3 טיפים קטנים לשינוי גדול

88 שיתופים | 132 צפיות

תוכן שיווקי

חשבון החשמל מהווה נכון להיום את אחת ההוצאות המרכזיות של משק בית בעולם המערבי. הסיבה לכך קשורה לא רק לתלות שלנו במכשירי חשמל, אלא גם לשורה ארוכה של הרגלים שגויים ולפעמים גם חוסר מודעות. מצד שני, יש דברים שכל אחד ואחת מאתנו יכולים לעשות כדי להפחית את חשבון החשמל וכתוצאה מכך גם אולי לחסוך מאות שקלים בשנה.

הנה 3 טיפים בסיסיים שיעזרו לכם לצמצם בהוצאות ולהפחית את צריכת החשמל – בלי לפגוע באיכות החיים:

אמצו הרגלים נכונים של שימוש בחשמל

שימוש חסכוני בחשמל דורש אימוץ כללים נכונים. בין היתר, אתם צריכים להתרגל לכבות טלוויזיה או אור כשלא נעשה בהם שימוש, להדליק דוד חשמל רק בימים שבהם השמש לא מספיק מחממת ולהמתין כמה דקות אחרי שאתם חוזרים הביתה ולפני שאתם מפעילים מיזוג.

במקביל, הורים לילדים נדרשים לתת להם דוגמא אישית ולעדכן אותם לגבי המשמעות של חיסכון בחשמל בטווח הקצר והארוך. זה אומר שעליכם לאמץ את ההרגלים הנכונים בהקדם לזכור ששימוש חכם בחשמל הוא פונקציה של החלטה מודעת.

טלווזיה. צילום: שאטרסטוק
טלווזיה. צילום: שאטרסטוק

החליפו מכשירי חשמל ישנים

החלפת מכשירי חשמל ישנים בחדשים כרוכה לכאורה בהוצאה כספית מסוימת. מצד שני, זו בדיוק הדרך שלכם לחסוך בחשמל ולכן בסופו של דבר מדובר בהשקעה משתלמת. הסיבה לכך פשוטה: מכשירי חשמל מיושנים צורכים המון אנרגיה, לעומת מכשירי חשמל חדשים שהם מטבעם חסכוניים ואקולוגיים יותר.

מוצרי חשמל חדישים. צילום: שאטרסטוק
מוצרי חשמל חדישים. צילום: שאטרסטוק

כמובן שלא צריך לרוץ ולהחליף את כל מכשירי החשמל, אך בהחלט רצוי להכניס לרשימת סדר העדיפויות מוצרים בזבזניים במיוחד כמו מקרר או מכונת כביסה. אם עברו יותר מ-5-10 שנים מאז הפעם האחרונה שבהם החלפתם אותם, עכשיו זה זמן מתאים לעשות זאת.

הגדירו את התכונות של המכשירים הקיימים

כמעט כל מכשיר חשמלי שיש לכם בבית יכול להיות מוגדר כך שהוא יפסיק לפעול לאחר כמה דקות או שעות של חוסר שימוש. רשימת המכשירים כוללת את הטלוויזיה בסלון, את המחשב הנייח בחדר של הילד ואפילו את הממיר של הכבלים או הלוויין. כל מה שעליכם לעשות בהקשר הזה הוא להגדיר את התכונות של המכשירים הקיימים ולהיות מודעים למאפיינים שלהם.

כי אי אפשר בלי חשמל. צילום: שאטרסטוק
כי אי אפשר בלי חשמל. צילום: שאטרסטוק

בסופו של דבר, הפחתת חשבון החשמל היא לא פריבילגיה אלא דרך חיים. גם אם חשבון החשמל כשלעצמו לא מפריע לכם, סביר להניח שתרצו להקל על צריכת האנרגיה ולתרום לשמירה על איכות הסביבה. הפעולות הפשוטות שתבצעו היום יהפכו את כדור הארץ למקום שנעים יותר לחיות בה וגם יעניקו לבני המשפחה שלכם תחושת סיפוק וערך.