עצמאות עסקית: נשות ואנשי עסקים ישראלים על הדרך שעשו להצלחה

עצמאות עסקית. צילום: יח"צ
עצמאות עסקית. צילום: יח"צ

לרגל חגיגות יום העצמאות, לפניכם אנשי ונשות עסקים המהווים גאווה ישראלית בעשייתם, המעניקים הצצה על הדרך שעשו להצלחה הגדולה

88 שיתופים | 132 צפיות

תוכן שיווקי | חיים בסטייל

שירלי שדה

39, גרושה + 2, עורכת דין ומגשרת, מתמחה בדיני משפחה, גירושין וירושה

שירלי שדה. צילום: יח"צ
שירלי שדה. צילום: יח"צ

איך התחלת את דרכך המקצועית?

"לאחר שחרורי מצה"ל, למדתי מנהל עסקים ומלונאות. קצת לפני המשבר הגדול בתחום התיירות והמלונאות, נחשפתי לעולם המשפט. סייעתי לעובדת שפוטרה שלא כדין ממקום עבודתה, שלא יכלה לבטא את עצמה בביה"ד לעבודה. עשיתי זאת בהצלחה רבה עד כי עזבתי את לימודי מנע"ס ועברתי ללמוד משפטים. לאחר סיום התואר הראשון, עבדתי כעורכת דין לענייני משפחה באחד המשרדים המובילים בתחום במשך מספר שנים.

לאחר מכן השלמתי הכשרות מקצועיות בתחום הגישור, הגישור המשפחתי ואימון אישי והפכתי למגשרת מוסמכת ומאמנת, במטרה לפתור סכסוכים משפחתיים במהירות. באותן השנים עברתי טיפולי פוריות מתוך כמיהה להביא חיים חדשים לעולם. מסע זה הוביל אותי לפתוח משרד עצמאי המסייע להורים אחרים לצלוח את מסע ההורות. זהו שירות משפטי שאני מספקת לבני זוג נשואים, יחידים, חד מיניים, זוגות שחברו לצורך הורות משותפת בנושאי הסכמי הורות, הסכמים לחיים משותפים, פונדקאות, פריון טכנולוגי, תרומת ביצית ועוד״.

מה ייחודי בשירות שאת מעניקה?

"שתי החוויות העיקריות בחיי הבוגרים, גירושי הוריי וטיפולי הפוריות שעברתי, עיצבו אותי והפכו אותי לעורכת דין והמגשרת של היום. פיתחתי את שיטת 'הגירושין הזריזים' כדי לתת מענה לזוגות הרוצים להתגרש במהירות ללא עינויי דין וסחבת. המטרה לצלוח את הליך הגירושין במהירות ובמינימום פגיעה בהורים ובילדים, על ידי ייצוג הורה ושמירה על זכויותיו בצורה מכובדת והוגנת. כאחת שחוותה גירושין, אני יכולה להגיד בפה מלא שאין חכמה כבעלת נסיון – כל עצה שאני משיאה היום ניתנת מתוך נסיון אישי או הבנה אמיתית למצוקת הלקוח".

מה את אוהבת לעשות ברגעי הפנאי?

"לבלות עם המשפחה והילדים: מרבים ללכת להצגות, סרטים, שעת סיפור וכל מה שגורם לנו להיות ביחד. כמו כן אני אוהבת לקרוא ספרים בנושא התפתחות אישית והרחבת התודעה".

עצת זהב:

״וולט דיסני אמר שכל חלומותינו ניתנים להגשמה אם רק יהיה לנו האומץ לשאוף אליהם בהתמדה. המפתח להצלחה בעיניי הוא בניית חוסן נפשי ומנטאלי ולהקיף את עצמך בסביבה מנצחת״

שאיפה מקצועית לעתיד

״להשפיע על מדיניות משפטית ושינוי חקיקתי בכל הקשור להרחבת המושג הורות בעידן המודרני. הישג יחשב מבחינתי כאשר המחוקק הישראלי ישנה את חוק הפונדקאות ויגיע להכרה בהורות גם של גברים וגם של נשים, ללא קשר גנטי לעובר״.

מצדה 7, בני ברק  (מגדלי ב.ס.ר) | 03-6911110 | אתר | shirley@sadehlaw.co.il 

מיכל מרטין

יבואנית אופנה, בעלת בוטיק אופנה לנשים

מיכל מרטין. צילום: יח"צ
מיכל מרטין. צילום: יח"צ

איך התחלת את דרכך המקצועית?

"על אף שתמיד הייתי מחוברת לעולם האופנה, העסק הראשון שלי היה מרוחק שנות אור מהתחום. כבוגרת לימודי משפטים ועבודה סוציאלית הקמתי עסק שההתמחות שלו הייתה תביעות נכות לביטוח לאומי, וסביר שלולא חופשה שאימי אילצה אותי לקחת, הייתי עדיין עוסקת בכך היום. סיפור האהבה שלי ושל השמלות החל בחופשה במדריד, בה נשביתי בקסמי האופנה הספרדית הססגונית. חזרתי לארץ, אבל הלב הרגיש כבר אחרת. חזרתי למדריד ועשיתי צעדים ראשונים כיבואנית אופנה. לאט לאט הביקורים נעשו תכופים עד שהעיסוק החדש דחק את העסק הקודם שלי".

מה ייחודי בשירות שאת מעניקה?

"לכאורה העסק שלי פונה לקהל מאוד מסוים, לציבור הנשים הדתיות, ולמעשה שם באזור הנוחות שלי, הוא התחיל. כמי שמגיעה מהציבור הזה וחוותה את המחסור בפריטים איכותיים, מוקפדים, שאינם חשופים ומעל לכל נגישים במחיר, היה לי ברור שיש פה מיקוד שחסר בזירת האופנה במגזר הכללי. לנשים דתיות קשה למצוא בגדים שהם Ready to Wear כלומר, בגד שאפשר פשוט לרכוש וללבוש, ללא צורך בחולצות בסיס שנועדו להאריך שרוולים או בתוספת בד כדי להגיע לאורך מתאים. התוספות הללו לרוב הופכות את ההופעה למסורבלת יותר, מוקפדת הרבה פחות ומייצרות לא מעט 'כאב ראש' לאשה שפשוט חיפשה בגד. לקוחותיי הולכות איתי לא מעט זמן וזה מקל עליי בבחירת הקולקציות. די ברור לי במה תבחר כל אחת ולכן אני נערכת עם פריטים מתאימים לפרופילים השונים של הלקוחות, ויש לא מעט כאלו".

ספרי לנו על רגע מכונן במהלך הקריירה

"בתחילת הדרך התלוויתי לחברה שחיפשה בגדים לאירוע חשוב. הגענו לחנות מעצבים ידועה בת"א ולשמחתנו איתרנו 5 שמלות שענו על הדרישות. המחיר היה גבוה, אבל אחרי שקיבלנו הנחה יצאנו מרוצות (ועם הרבה פחות כסף בארנק). כעבור שבוע בשיטוטיי לעסק הגעתי לחנות אחרת. בה מצאתי את אותה השמלה בפחות משליש המחיר. מאוד כעסתי. הובטח לי שזו מהדורה ייחודית, שהפריטים הם 'פיסים' ייחודיים, והנה לפניי אותה השמלה! שיחה קצרה עם המוכר גילתה לי שהוא הספק של אותה חנות מעצבים ידועה. כעבור שבוע ערכתי מכירה בביתי עם הפריטים שלו ומשם… השאר היסטוריה".

עצת זהב:

״השמיים הם הגבול, אך צריך לחלום בצעדים קטנים ולהתקדם עקב בצד אגודל. בנוסף חשובה סביבה תומכת, קרקע רכה לנחות בה כשדברים לפעמים לא זורמים ובעיקר צוות לחלוק איתו הצלחות"

איפה את רואה את עצמך בעוד 5 שנים?

"וואו. קשה לומר, מאחר ואני חולמת רק את המחר… אך אני חושבת שארצה לראות את העסק הזה מגיע לעוד קהלים. לכל אישה שחשובה לה ההופעה, האיכות, הגימורים, ללא קשר לשיוך למגזר".

הזיתים 43, גבעת שמואל |  050-7609145 |  פייסבוק

סופי ספקטור

(43), עורכת דין ומגשרת, בעלת משרד העוסק בדיני משפחה, ירושות, צוואות, פונדקאות וגישור

סופי ספקטור. צילום: יח"צ
סופי ספקטור. צילום: יח"צ

איך התחלת את דרכך המקצועית?

״כבת להורים גרושים שחוותה מקרוב מאבק גירושין, החלטתי כי משימת חיי תהיה להגן על ילדים בהליך גירושין, שלא יחשפו למה שאני נחשפתי וחוויתי. על אף שלאמי לא הייתה יכולת מימון, החלטתי שאעבוד ואגשים את חלומי ללמוד משפטים. כצעד ראשון מוניתי למתורגמנית של בתי המשפט לשפות הרוסית והאנגלית ותרגמתי בדיונים פליליים אצל כבוד הנשיא דאז, מר מיכה לינדנשטראוס, הישג גדול בפני עצמו. את ההתמחות שלי עשיתי בביהמ"ש המחוזי בחיפה אצל כבוד השופט (בדימוס), מר יצחק יעקובי שווילי, שהאמין בי מאוד וייעץ לי לפתוח משרד עצמאי בו אוכל לבטא את "האני מאמין" שלי. היום אני מבינה כי עצתו זיכתה אותי להיות במקום בו אני נמצאת היום. צברתי קילומטרג' מכובד באסרטיביות בעבודתי בבתי המשפט לאורך השנים הראשונות".

מה ייחודי בשירות שאת מעניקה?

"הליווי המשפטי, המקצועי והתמיכה המעצימה שאני משרישה בלקוחותיי מקדמת אותם וגורמת לפחדים שיש בהתחלה להיעלם ולהניע לעבר עתיד טוב ללא נקמנויות. אני מבררת במדויק מה רוצה הלקוח ומה חשוב לו, ומייצרת פתרונות שרובם "מחוץ לקופסא" ועורכת הסכמים ייחודיים ללקוחות שמבינים כמה נכון עבורם ועבור ילדיהם ההסכם, לעיתים מבלי לנהל מלחמות בבתי המשפט. בנוסף אני חברה בוועדת דיני משפחה ובית הדין הרבני בלשכת עורכי הדין בחיפה, משדרת ברדיו צפון FM104.5 בתכנית "זוג משמיים" ועונה בשידור חי לשאלות מאזינים, ואף מרצה בתחום ענייני משפחה בלשכת עורכי הדין, בפורומים ובמסגרות פרטיות של דיני משפחה, צוואות וירושות".

ספרי לנו על רגע מכונן במהלך הקריירה

"רגע מיוחד הוא ליווי שעשיתי לאם פונדקאית מרגע קבלת ההחלטה להיכנס להליך פונדקאות, תקופת ההיריון וממש לפני החג, לידת תינוקת עבור זוג הורים שלא יכלו להביא ילדים. רגע נוסף היה לזכות בירושה של מיליונים עבור קטינה (כבת 9) שנושלה מצוואת אביה בשל סכסוך הורי כאשר אמה נתמכה בלשכת הסעד ולולא התערבותי לא בטוח שהילדה הייתה מגיעה לרווחה כלכלית בכלל, שכן במסגרת הסדר פשרה הוחלט לזכותה בנכס השווה כמה מיליוני ₪ בצרוף מלגת לימודים אקדמאיים, תיק שהתנהל טראנס אטלנטי. גם לרדיו הגעתי בזכות העובדה שאני משדכת בין לקוחות שהתגרשו ואף זכיתי לקדש זוג מקסים שעלו לשידור ברדיו וסיפרו את סיפור האהבה המרגש וציינו כי עו"ד לדיני גירושין יוצרת גם זוגיות ואהבה".

עצת זהב:

"חלומות נועדו להתגשם. זו אחת ההרצאות שאני מעבירה. לא לחכות שהחיים יזמנו הזדמנויות, אלא להגיד אני יוצרת את ההזדמנויות"

איפה את רואה את עצמך בעוד 5 שנים?

"מקדמת את העשייה נגד תופעת הפוליגמיה (ביגמיה) בכנסת, כבר התחלתי להשתתף בוועדות הכנסת. ובמקביל, ממשיכה בתשוקה לעבוד, להרצות, לשדר ברדיו ואולי גם בטלוויזיה. כמו כן החלום שלי לפתוח מרכז ״להתגרש נכון ולהישאר בקשר יציב וטוב למען הילדים״.

דרך העצמאות 9, (קומה 4), חיפה |  04-9575950 | פייסבוק | אתר | sofi.spector.law@gmail.com

איתן קוהלי

עורך דין, עוסק בדיני משפחה, גירושין, ירושות וצוואות

איתן קוהלי. צילום: יח"צ
איתן קוהלי. צילום: יח"צ

איך התחלת את דרכך המקצועית?

"סיימתי את לימודי המשפטים בהצטיינות בשנת 1993 באנגליה. בראשית דרכי צברתי ידע ומקצועיות בתחום החברות ושוק ההון בארה"ב, אשר העניקו לי כלים ייחודיים ומהותיים לניהול תיקים בעלי היבטים פיננסים, לרבות תביעות קנייניות בתחום האישות ותיקי צוואות וירושות מהמורכבים ביותר המתנהלים בארץ ובחו"ל. אני דוגל ביישוב סכסוכים במערכת המשפחתית באמצעות הידברות וגישור על מנת למזער את הפגיעה בצדדים ובעיקר בילדים. גיבוש הסכם הוגן באמצעות הליך גישור או ניהול מו"מ, תוך שמירה על זכויות הצדדים, מתן פתרונות משפטיים הולמים לפלוגתות שבין הצדדים וקביעת מנגנונים המבטיחים התנהלות תקינה בין הצדדים גם בעתיד".

מה ייחודי בשירות שאתה מעניק?

"משרדי צבר שם ומוניטין מהמובילים בתחום בשל הצלחות מרובות בתיקים סבוכים ביותר, המכילים מסכת עובדתית קשה וסוגיות משפטיות לא פשוטות שאף הגיעו לפתחו של ביהמ"ש העליון. בדמי ובנפשי הנני לוחם צדק ואמת. אני חדור מטרה ושאיפה להגיע לחקר האמת בכל התיקים, תוך פנייה לכל ערכאה שיפוטית נדרשת, על מנת לעמוד על זכויות לקוחותיי ובכדי להעניק להם את ההגנה המשפטית הראויה והטובה ביותר".

ספר לנו על רגע מכונן במהלך הקריירה

"קשה לי לתאר רגע מכונן אחד, בכנות. כל תיק המגיע למשרדי נוגע לליבי וכל הצלחה של תיק הוא רגע מיוחד עבורי. תיק שייזכר אצלי לדורות, הן בפן הרגשי והן בפן המשפטי, הוא תיק בו ייצגתי זוג לסביות שביה"ד הרבני הוציא כנגדן צו פוגעני ביותר שמנע מהן להתגורר תחת קורת גג אחת עם ילדיהן. כמו תמיד, עקרונות הצדק שלי הוליכו אותי ובהליך משפטי מורכב בפני בג"צ הצלחתי להביא לביטול הצו".

עצת זהב:

״הקפדה על בניית אסטרטגיה וטקטיקה משפטית המותאמת למקרה, תוך הצבת יעדים וגבולות ממוקדים. ברגעים קשים חשוב לזכור שדבקות באמת לאורך כל הדרך תביא להוצאת הצדק לאור״

שאיפה מקצועית לעתיד

"בשנים הקרובות אני מאמין שאעסוק בלימוד תורת הסוד במקצוע לדורות הבאים של עורכי הדין, כשהמטרה בגדול, גם כיום, היא להחזיר לציבור את האמון בעורכי הדין ובמערכת המשפטית, דבר שבשנים האחרונות ספג פגיעה קשה, לצערי".

רש"י 5,  רמת גן | 6127767 – 03 | פייסבוק | אתר | kohali@zahav.net.il 

ד״ר שולמית זקוטו

בעלת ותק של 37 שנים, מומחית לטיפולי אסתטיקה ומטפלת ברפואה סינית-יפנית ורפואה פונקציונאלית

ד"ר שולמית זקוטו. צילום: יח"צ
ד"ר שולמית זקוטו. צילום: יח"צ

איך התחלת את דרכך המקצועית?

"התחלתי את דרכי המקצועית בגיל מאד צעיר, זה התחיל מתוך תחביב. וכבר אז הבנתי שאני נמשכת לתחום הטיפוח והאסתטיקה ורוצה להתמקצע בו. לימודי האסתטיקה סיקרנו והפנטו אותי ולא יכולתי להפסיק לקרוא וללמוד. הלמידה אף פעם לא הפסיקה למעשה, אני דואגת כל הזמן להתמקצע וללמוד את החידושים מהארץ ומהעולם ולהביא את קדמת הטכנולוגיה לטיפולים שאני מבצעת. עם סיום לימודי האסתטיקה, הוסמכתי בתעודה בינלאומית לאסתטיקה ובהמשך המשכתי ללמוד מדעי הבריאות בבר אילן  כ-3 שנים, ולאחר מכן הקמתי את המכון המדעי הראשון בארץ לאבחון סוגי עור ע"י מכשור, שהיה בזמנו חידוש
מדעי בתחום. כמו כן המשכתי לעבור השתלמויות בדרמטולוגיה קלינית עם רופאי עור בכירים. בהמשך דרכי יצאתי ללימודי רפואה סינית וסינית עתיקה במשך 5 שנים והוסמכתי ע"י Pacific College לרפואה סינית, משם התמקצעתי ולמדתי גם את תורת הרפואה היפנית במשך שנתיים והוסמכתי ע"י Kiko Matnimoto. עברתי התמחות קלינית בבית החולים תל השומר במחלקת עור ואף הוסמכתי לד"ר בנטורופתיה על ידי Bernagean University".

מה ייחודי בשירות שאת מעניקה?

"הדרכתי בחברות מובילות את חידושי הקוסמטיקה. התחלתי ללמד קוסמטיקאיות ומטפלים בתחום הרפואה המשלימה את הדיקור הקוסמטי. לאחרונה העברתי הדרכות לקוסמטיקאיות בכירות בנושא אסתטיקה פרא-רפואית המשולבת יחד עם רפואה סינית. כיום העסק שלי מעניק שירותים מאד מגוונים: טיפולי אסתטיקה משולבים בטכנולוגיות המתקדמות ביותר, אולטרסאונד בשיטת LDM, טכנולוגיית האור עם מגנטים, RF, מיקרו פלזמה למזותרפיה בטוחה ועוד. וכמובן בגולת הכותרת הינם טיפולי קוסמטיקה המשולבים ברפואה הסינית והיפנית ביחד או לחוד על פי הצורך שזה הייחוד הגדול של הקליניקה".

עצת זהב:

״ללכת עם החלום, לא לוותר ולהילחם במכשולים בדרך. לשמחתי לי הייתה תמיכה מבן זוגי, אחרת עם 3 ילדים קשה לעבוד וללמוד, אך היום אני קוטפת את הפירות״

ספרי לנו על רגע מכונן במהלך הקריירה

"רגעים שזכורים לי מאד הם אותם הרגעים שהצלחתי לעזור במקרים שאחרים לא הצליחו, כמו לדוגמא בחורה שהגיעה אליי לאחר שפניה התנפחו ובמשך כ-3 חודשים היא עברה בין רופאים וקוסמטיקאיות ושום טיפול לא עזר לה. כאשר היא הגיעה אליי התאמתי לה טיפול המשלב מחטים וטכנולוגיה והצלחתי לפתור את הבעיה שסבלה ממנה. במקרה נוסף, גבר שעבר ניתוח מעקפים ולאחר חצי שנה לא הצליח לעבוד או לישון כתוצאה מנימול בחצי גוף וחרדות, נאמרו לו כל מיני סיבות ושום דבר לא עזר לו. התאמתי לו סדרת טיפולי דיקור, השתמשתי פה גם בשיטה יפנית והנימול עבר, עד היום הוא לא מאמין ומודה לי על השינוי שעשיתי לו".

איפה את רואה את עצמך בעוד 5 שנים?

"חושבת על יצירות משלי בתחום שיקום העור ושיווקם".

ברקן 50, יבנה |  08-9435243, 050-9977744  | אתר |  shulamitz55@gmail.com

עודד פסקל

עורך דין, עוסק בדיני משפחה וירושה, בעל תואר שני בהצטיינות מאוניברסיטת ת"א

עודד פסקל. צילום: יח"צ
עודד פסקל. צילום: יח"צ

איך התחלת את דרכך המקצועית?

"כ- 21 שנים חלפו מאז שחככתי בדעתי מהו התחום בו אבחר להשקיע בו ולהתפרנס ממנו. כל רצוני היה לעבוד עם בני אדם ולעזור להם בפן האנושי-נפשי. לאחר המסע המחשבתי בעניין זה, מצאתי את המקום הנכון להיות בו. כך, במהלך לימודי המשפטים, בתואר הראשון והשני, יותר ויותר התחזקה בי האמונה שזהו המקום בו עליי להיות. רבים הם אלו שיכתבו על עצמם כי כל מטרתם היא לסייע לאנשים. ואולם אם אוכל להעיד על עצמי, לא סתם לקוחותיי מחוברים אלי באופן כה אישי והדוק, וזאת לאור הרצון הבוער בי לעשיית צדק אישי, לעזרה לקטינים – הדבר החשוב ביותר בעת המשבר אותו חווים הם והוריהם".

מה ייחודי בשירות שאתה מעניק? 

"משרדי עוסק בניהול תיקי משפחה, צוואות, ירושות וגירושין על כל המשתמע מכך – משמורת ילדים, דמי מזונות, חלוקת רכוש, איזון משאבים, דיני ידועים בציבור וכיוצ"ב. כמו כן אנו עוסקים גם בצוואות וירושות, הסכמי ממון, גירושין וניהול תיקי עזבונות סבוכים. אני מעניק ייעוץ משפטי מלא, יחס אישי ובניית אסטרטגיה אישית מקיפה, תוך ראייה הצופה את פני העתיד. בין לקוחותיי נמנים בעלי תפקידי מפתח במשק, ידוענים ובעלי הון, ואנשים מכל גווני הקשת. הישג שאני מתגאה בו במיוחד, הוא זכייה בפרס קרן זילבגר ז"ל, וזאת על יסוד המלצתו של כב' השופט בדימוס ד"ר גבריאל קלינג".

מה אתה אוהב לעשות ברגעי הפנאי?

"רגעי הפנאי מוקדשים לבילוי עם משפחתי. בנוסף אני מרצה בהשתלמויות לעורכי דין ולטוענים רבניים בתחום דיני המשפחה, וכן כותב טורים משפטיים לאתרי אינטרנט ועיתונות".

עצת זהב:

"כל סוף הוא התחלה חדשה. ברגעי משבר חשוב לזכור שהתקופות החשוכות ביותר מובילות בסופו של יום אל האור, וכי עצם ההחלטה להגיע למשרדנו מלמדת על הרצון והצורך בשינוי. החלטה זו כשלעצמה הינה ראויה להערכה ומהווה דרך חדשה".

שאיפה מקצועית לעתיד

"להמשיך לתת ללקוחותיי יחס אישי וטיפול רגיש לו הם זקוקים. לדבוק בגישת המשרד לפיה סיום תיק בדרכי שלום הינו האידאל, אך אין משמעות הדבר להימנע ממאבק משפטי ככל שיידרש לצורך השגת המטרה. להמשיך ולזכות בתקדימים בסוגיות משפטיות חשובות ומשמעותיות בתחום דיני המשפחה".

בן גוריון 1 (ב.ס.ר 2 קומה 25), רמת גן | 03-6188588 | אתר| Oded@gplaw.co.il