ערב כחול עמוק: הסוד לשמירה על עור הפנים בלילה

ערב כחול עמוק. צילום: שאטרסטוק
ערב כחול עמוק. צילום: שאטרסטוק

מה בין האור הכחול שבוקע מהמסכים שמסביבנו לעור פנים עייף, קמטוטי ויבש? הבשורה הזו תגרום לכן לחשוב על הזמן שאתן מעבירות מול הסמארטפון

88 שיתופים | 132 צפיות

תוכן שיווקי

שינה היא דבר חשוב, בייחוד כשאת דואגת לעור הפנים שלך. בזמן שאנחנו ישנות עור הפנים שלנו מחדש את תאי העור ומשקם את עצמו, כך שאחרי שנת לילה טובה וחסרת דאגות נתעורר עם עור פנים בוהק ורענן. לעומת זאת, דחיית פעולת השינה גוררת עייפות שבאה לידי ביטוי בקמטוטים, נפיחות ויובש, בעיקר מסביב לעיניים.

[tmwdfpad]מה בין זה לאור הכחול המופץ ממסכים סביבנו? ובכן, רבות מאיתנו לא מודעות לתפקיד הקריטי שלו בגרימת עייפות. הבהייה הקרובה במסכים בוהקים מקושרת לרבים מהגורמים שמזיקים לנו, ובפרט לעור הפנים: חשיפה לאור כחול בשעות הלילה עלולה לעכב את תהליך התיקון הטבעי של העור המתרחש בשעות הללו ולגרום להזדקנות מואצת של העור. מחקרים מוכיחים כי התעסקות במסכים לפני השינה גורמת לשינה לא רציפה כתוצאה מעיכוב הפרשת הורמון המלטונין (הנקרא גם הורמון החושך), שמותירה אותנו עייפות בצורה ניכרת לעין.

הורמון החושך, המלטונין, משחק תפקיד חשוב בתפעול השעון הביולוגי שלנו, ומכאן ניתן להבין את החשיבות של שנת לילה טובה. הפתרון נשמע פשוט לכאורה – בסך הכל לא להשתמש במסכים עם תאורה מלאכותית – אך האם הוא כל כך קל להשגה? בין שאת משיבה למיילים מהעבודה ובין שאת משלימה פרקים בסדרה שאת הכי אוהבת לפני השינה, השימוש במסכים סביבנו הוא כמעט בלתי נמנע.

סדרת מוצרי הלילה של מותג הטיפוח היוקרתי אסתי לאודר כבר הוכיחה לנו שיש מי שדואג לעור הפנים שלנו כשאנחנו ישנות. כעת היא מתחדשת במוצר שמוקדש כולו לטיפול בסימני הזדקנות העור המופיעים בעקבות שימוש במסכים. ג'ל העיניים Advanced Night Repair החדש יוצר במיוחד עבור אזור העיניים העדין, שדק ב־40 אחוז יותר מאזורים אחרים של הפנים, ומושפע מהר יותר מאורח החיים המודרני ומתקפות הסביבה, לרבות האור הכחול.

תכירו. צילום: יח"צ
תכירו. צילום: יח"צ

הפורמולה המתקדמת שבתכשיר הלחות מתקנת ומצמצמת את מראה סימני ההזדקנות העיקריים של אזור העיניים וכך מאירה את הכהויות בתוך שלושה שבועות בלבד. המרכיבים במוצר, בהם תמהיל ייחודי המכיל חומצה היאלורונית, מספקים לחות ל־24 שעות, והטכנולוגיה הבלעדית של אסתי לאודר, ChronoluxCBtm, תומכת בתהליך חידוש וטיהור העור בשעות הלילה הנדרש עקב חשיפה לאור כחול, שגורם לעייפות ומתח המגרה את אזור העיניים.

אתן יכולות לצפות בטלוויזיה בשקט – ג'ל העיניים החדש Advanced Night Repair Eye Supercharged Complex Synchronized Recovery מייצר הגנה של נוגדי חמצון למשך שמונה שעות, מפחית עיגולים כהים ומתקן באופן משמעותי סימני הזדקנות בעור הפנים.

להשיג בחנות אסתי לאודר בקניון איילון, רמת גן, ברשתות הפארם, אפריל והמשביר לצרכן, בפרפומריות פרטיות נבחרות ובאתר.

מחיר: 300 ש"ח (מחיר השקה עד 30 בנובמבר -249 ש"ח)

תשעה דברים שלא ידעתן על האור הכחול

ירח. צילום: שאטרסטוק

אור כחול מופץ על ידי מסכי מחשב, טלפונים ניידים, מסכי טלוויזיה ונורות חסכוניות

 

מסרונים. צילום: שאטרסטוק

89% מהמבוגרים מחזיקים לפחות מכשיר אלקטרוני אחד בחדר השינה שלהם, ושיעור גבוה מהם שולחים מסרונים או עונים להם גם לאחר שכבר נרדמו

 

זמן מסך. צילום: שאטרסטוק

האור הכחול מצוי בשפע במשך היום אך לא משפיע באותה מידה על הפיזיולוגיה שלנו כמו בלילה. חושך גורם לגופנו להפריש מלטונין המשפיע על זמן ואיכות השינה שלנו, והאור הכחול הבוקע ממסכים מעכב את הפרשתו וכך מונע מאיתנו שינה איכותית

 

עיניים בהירות. צילום:שאטרסטוק

בממוצע החשיפה לאור כחול גרמה להתקצרות משך השינה בכ־16 דקות. נוסף על כך נמצא כי כאשר חשיפה לאור כחול נמשכת במהלך הלילה, רמת המלטונין היומית נמוכה ביותר מ־50% בקרב הנבדקים

בלוטת האצטרובל. תכירו. צילום: שאטרסטוק

החלק במוח האחראי על הפרשת מלטונין נקרא בלוטת האצטרובל והתגלה בשנות ה־70 של המאה ה־20

 

שלא תתקצר לכן השינה. צילום: שאטרסטוק

מחקרים מצאו שבעלי עיניים בהירות רגישים יותר להשפעות האור הכחול מאשר בעלי עיניים כהות

ללכת לישון עם המכשיר. צילום: שאטרסטוק

2 מתוך 3 נשים ו־82% מדור המילניום ברחבי העולם ישנות עם מכשיר בהישג ידן

מה אתן עושות לפני השינה? צילום: שאטרסטוק

2 מתוך 3 נשים ברחבי העולם מדווחות כי הן מביטות בסמארטפון או בטאבלט כפעולה האחרונה לפני שהן הולכות לישון

גם אתן? צילום: שאטרסטוק

3 מתוך 4 נשים מדור המילניום ברחבי העולם בודקות את הסמארטפון או הטאבלט בזמן שהן שוכבות במיטה בלילה

*מתוך מחקר עולמי ה־ORC מאפריל 2018 שכלל 6,920 נשים