קורעת את הכביש: יום בחייה של רוכשת רכב

מי אמר שאישה לא יכולה? צילום: שאטרסטוק
מי אמר שאישה לא יכולה? צילום: שאטרסטוק

"את מחפשת רכב בשבילך?" ו-"בואי ניפגש ב-22:00 בלילה" הם רק חלק מהדברים שעולם הרכב מציב בפני אישה רווקה. מצאנו את האפשרות הטובה ביותר לרוכשת הרכב, ולאו דווקא בגלל שאנחנו נשים

88 שיתופים | 132 צפיות

תוכן שיווקי | מאת: מעיין מליח

יתכן וישנם מספר גברים שלא יסכימו איתי, אבל עולם הרכב הוא עולם לא פשוט לאישה רווקה. לא כשהיא צריכה למכור רכב, לא כשהיא צריכה לקחת רכב לטסט ולא כשהיא צריכה לקנות רכב.  כשניסיתי למכור את הרכב הקודם שלי, אופל קורסה חמודה, הגיע אדם לראותה, בחן אותה מכל הכיוונים (והאמינו לי, הייתה שמורה מדהים עם ממוצע של 8,000 קילומטרים בשנה), שאל כמה אני רוצה עליה, עניתי "25,000" והוא השיב: "טוב, הרכב נראה לי אחלה. אני אתן לך 8,000. כדאי שתקחי, דיל טוב יותר מזה לא תשיגי".

הקנייה הבטוחה. צילום: שאטרסטוק
הקנייה הבטוחה. צילום: שאטרסטוק

"תגידי לאבא שיתקשר אליי"

גם בטסט לא היו לי חוויות נעימות (כולל צרחות אמיתיות מאחד העובדים כי לא הבנתי משהו שהוא ביקש ממני לעשות), ובעיקר לא היה לי נעים כשרציתי לקנות רכב. כמעט בכל שיחת טלפון שקיימתי למודעת רכב כלשהי, השיב לי גבר וכמעט כולם שאלו "את מחפשת רכב בשבילך?" בהפתעה. אחד הגדיל לעשות ואמר לי "תגידי לאבא להתקשר אליי מחר ואני אסגור את זה מולו", ועוד אחד, שנקב מחיר מסוים במודעה, כששמע אותי בטלפון הודיע לי בסוף השיחה כי המחיר קפץ ב-4,000 ש"ח . התירוץ? "הבנתי שהרכב שווה יותר", ענה לי.

בוחרת בחברה, ולא כי אני אישה!

החשש והלחץ מצד גברים מאד משמעותי ברכישה מהשוק הפרטי. היה אחד שלחץ עליי כמו מכבש שאין מה לקחת את הרכב לבדיקה במכון בדיקה כי "היא בובה. לא תמצאי בה משהו לא טוב. חראם על הכסף שלך". ואחד שטען שהוא יכול להפגש רק בשעה 22:00 בלילה, ברחוב צדדי. אף רכב לא שווה את זה. בסופו של דבר הבנתי שרכישה מחברת מכירת רכב מוכרת זו האפשרות הטובה ביותר עבורי, ותאמינו או לא, זה לא בגלל שאני אישה. זה בשל היחס האישי, הידע וההבנה, זה בשל מגוון הרכבים הגדול (והייעוץ שקיבלתי שגרם לי להבין בדיוק איזה רכב אני רוצה וצריכה), זה בשל הטיפול בכל רכב (תיקון תקלות, ניקיון ואחריות שלעולם לא תקבלו במגזר הפרטי), ובעיקר זה כי התייחסו אליי בתור אדם, עם כסף, שרוצה מכונית, בלי קשר למה שיש לו בין הרגליים.

ניקח את האוטו וניסע. צילום: שאטרסטוק
ניקח את האוטו וניסע. צילום: שאטרסטוק

מכירת רכב באדג'ט