שניה לפני החגים: כך תעצבו מחדש את חדר השינה

כך תעצבו את חדר השינה. צילום: פיקלס
כך תעצבו את חדר השינה. צילום: פיקלס

בשביל לעצב את חדר השינה תצטרכו לקבוע תקציב, לתכנן את הרהיטים ולחשוב על פתרונות אחסון. בנוסף, כדאי שתבחרו צבעים מתאימים לקירות ותבטאו את ההעדפות האישיות שלכם. הנה כל הפרטים

88 שיתופים | 132 צפיות

תוכן שיווקי

תקופת החגים מתחילה השנה מוקדם אבל כמו תמיד היא מעניקה הזדמנות מעולה לרענן את השגרה ולעצב מחדש את החדרים החשובים בבית. אחד החללים שצריכים לקבל את תשומת הלב המלאה שלנו לקראת השנה החדשה הוא חדר השינה, ויש כמה טיפים שיכולים לעזור לעצב אותו בתקציב הגיוני.

מבחינת עלויות, בתקציב של עד 3,000 ש"ח אפשר לצבוע מחדש את חדר השינה, לתלות וילונות, להחליף תאורה וידיות וגם לקנות סט מצעים חדשים שישדרג את המראה ויוסיף אקסקלוסיביות. בתקציב של עד 13,000 ש"ח כבר תוכלו להשיג חדרי שינה מעוצבים ברמה הגבוהה ביותר ולבצע התאמות אדריכליות כגון הוספת שקעי שירות לצד המיטה, עבודות גבס והחלפת ארונות.

לשם השוואה, בתקציב של עד 60,000 ש"ח יתאפשר לכם להחליף את הריצוף ולשפץ את התקרה כדי להפוך את החדר למקום שמתאים לא רק לשינה אלא גם להתרעננות, קריאה, האזנה למוזיקה ועוד. עם זאת, מסגרת התקציב לא קובעת את סגנון העיצוב עצמו ויש כמה טיפים שכולם ללא יוצא מן הכלל צריכים להקפיד עליהם.

קראו ספר בנחת. צילום: פיקלס
קראו ספר בנחת. צילום: פיקלס

בין הרהיטים לאחסון: על מה צריך לשים דגש?

הדרך לעצב כל חדר שינה ובכל תקציב מתחילה בהחלטה על המיקום הנכון של הרהיטים השונים. החלטה מוצלחת תאפשר לנצל היטב את מאפייני החלל ולמצוא את האיזון בין הריהוט לגודל החלל.

אם למשל מדובר בחדר שינה קטן, ייתכן ועדיף לוותר על רהיטים לא חיוניים כדי להתנהל בנינוחות. מנגד, בחדרים גדולים יש לתכנן אזורי אחסון שיעזרו להניח חפצים יום יומיים במקום מסודר וימנעו הצטברות של אלמנטים מפריעים כמו מחשב נייד, חומרי עבודה, חשבונות חשמל וכדומה.

עצבו נכון. צילום: פיקלס
עצבו נכון. צילום: פיקלס

רצוי להקדיש מחשבה עמוקה לנושא של אחסון ולעצב את חדר השינה באופן שינצל את כל פינות החלל. אפשרות אחת היא למקם ארון באחד מצדי הדלת כדי שהוא לא יהיה הדבר הראשון שרואים כשנכנסים, בעוד אפשרות שנייה היא להשתמש בשידות לצדי המיטה. גם מדפים מרחפים, שידות תלויות ואחסון מתחת למיטה יעזרו לכם לעצב את החדר באופן פונקציונאלי ולהרגיש נוח יותר בשגרה.

הגיע הזמן לצבע אחר

לא משנה מה התקציב, תמיד כדאי לשקול להחליף צבע דהוי וישן בגוונים מרעננים. בתוך כך, רצוי לבחור צבעים רגועים, שקטים ונעימים שישדרו נינוחות ויכניסו אתכם לאווירה המתאימה בחדר הכי חשוב בבית.

תבחרו את הצבע לחדר השינה. צילום: פיקלס
תבחרו את הצבע לחדר השינה. צילום: פיקלס

מנגד, יש כאלה שמנצלים את העובדה שמדובר בחדר אישי ואינטימי כדי לצבוע את הקירות בגוונים נועזים יותר. אם אתם משתייכים לקבוצה הזו, זכרו שצבעים בהירים משדרים תחושה של מרחב ולכן מומלץ לתת להם עדיפות.