תכשיט תימני במבטא אמריקאי: הקולקציה של שרון פדריני

קולקציית בוטיק. צילום: יח"צ
קולקציית בוטיק. צילום: יח"צ

מעצבת התכשיטים שרון פדריני עלתה על הקו תל אביב־תימן־ניו יורק והיא מציגה קולקציית תכשיטים יחודית שמשלבת טכניקות עתיקות ומראה עכשווי. לבעלות טעם מיוחד בלבד

88 שיתופים | 132 צפיות

תוכן שיווקי

Chandally הוא הרבה יותר מסתם עוד מותג תכשיטי בוטיק והוא מציע עיצובים שמעמידים מאחוריהם מורשת משפחתית עשירה. המעצבת שרון פדריני, ילידת ניו יורק, בעלת שורשים הטמונים עמוק בתימן, שם פעלו סביה וסבי־סביה כצורפים מוכשרים, משלבת כיום בין המסורות העתיקות והמודרניזם בצורה מרהיבה ויוצאת מגדר הרגיל. וכך התכשיטים היפהפיים של Chandally  מאופיינים בקווים ייחודיים השאובים מהעבר, אך בד בבד הם מודרניים ובעלי מראה עכשווי.

קולקצייה מגוונת. צילום: יח"צ
קולקצייה מגוונת. צילום: יח"צ

את המותג הקימה פדריני בשנת 2009, אחרי שטיילה בעולם ונחשפה לעולמות האסתטיקה השונים של ניו זילנד, הודו, יפן, גאנה ובנין שבאפריקה. וכך גם התכשיטים שהיא מעצבת מייצגים חזון אומנותי שמאגד בתוכו מקורות השראה שונים המשפיעים על יצירותיה.

את דרכה המקצועית החלה בניו יורק, שם יצרה בעיקר בהשראת ארכיטקטורה אורבנית מקומית, אך המסורת המשפחתית הייתה חזקה ומשמעותית עבורה והיא מצאה את עצמה נשאבת לעולם המתכות ולומדת צורפות ונפחות. נקודת המפנה בחייה האישיים והמקצועיים התרחשה כאשר המשפחה של סבה הזמינה אותה לישראל ללמוד מהם את מלאכת העיצוב בפיליגרן, טכניקת עבודה עתיקה הידועה גם בשם "צורפות תימנית" ומתמקדת בפרטים קטנים.

מודרני לצד זכרונות מהעבר. צילום: יח"צ
מודרני לצד זכרונות מהעבר. צילום: יח"צ

פדריני עושה שימוש בטכניקות המסורתיות כדי לעצב בזהב, ביהלומים ובחומרי גלם עכשוויים. תכשיטיה מביאים איתם את רוח המורשת, ערך אסתטי גבוה ומשמעות רוחנית המגדירה מחדש את התכשיט ואת הגוף העונד אותו.

התכשיטים המרהיבים מיועדים לשוחרי אומנות, היסטוריה ותרבות המעריכים את הניגודיות ההרמונית בין האלמנטים השונים ומחוברים, כמו פדריני עצמה, לעולם דימויים עשיר, כלים מוזיקליים, דמויות מיתולוגיות ותנועתיות אלגנטית ומתוחכמת.

פייסבוק | אינסטגרם

דיזנגוף 242 א' תל אביב
03-9561552