תמי ילין ואפרת שמר

מייסדות מרכז NLP-PLUS, להוראת שיטת ה-NLP ולהכשרת מטפלים מקצועיים

88 שיתופים | 132 צפיות

תוכן שיוקי

מייסדות מרכז NLP-PLUS, להוראת שיטת ה-NLP ולהכשרת מטפלים מקצועיים

איך נפגשתן והחלטתן להקים ביחד את המרכז שלכן?

״ה-NLP הפגיש אותנו בשנת 2003 ומאז אנו מחוברות אחת לשניה ואל השיטה המדהימה והמופלאה הזו – שמשנה חיים, מצילה נפשות, וממשיכה לחבר את האנשים סביבנו בחיבורים מדהימים וארוכי שנים. אפשר לומר ששתינו משוגעות, משוגעות לדבר הזה שנקרא NLP.

משנת 2006 אנו עובדות קשה ומסביב לשעון כמעט, כדי לממש את המקום המאוד מיוחד שבנינו ביחד: מרכז NLP-PLUS. זה נשמע כמו קלישאה, אבל אנו חיות חיים לא פשוטים בגלל השאפתנות הזו.

למשל, לקח לנו זמן רב לאסוף סביבנו צוות מרצים שמשוגעים לדבר כמונו, כאלה שמוכנים לעמוד ולעבוד בסטנדרט שלנו. לא הרבה מסוגלים לעמוד במחוייבות שכזו. צוות המרצים שלנו הם אנשים מאד מיוחדים, כריזמטיים, אמיצים וכולם ללא יוצא מן הכלל, מטפלים מנוסים אשר חיים ונושמים NLP״.

מה יחודיות שיטת ה-NLP?

״שיטת ה-NLP משתמשת בשפה (L=Linguistic) כדי להשפיע על מערכת העצבים (N=Neuro) על מנת “לתכנת” מחדש את המוח (P=Programming). ובעברית: כל התגובות האוטומטיות הלא רצויות שלנו ניתנות לשינוי ובקלות! זה מה שמאפשר שינויים התנהגותיים בזמן קצר מאד, הרבה יותר קצר ממה שרוב האנשים מתארים לעצמם.

בקליניקות שלנו אנו מטפלות באנשים פוסט טראומטיים, באנשים עם חרדות, עם דימוי עצמי נמוך ועם עוד הרבה מאד בעיות שתקועות שנים, והכל משתחרר מהר מאוד במספר מפגשים מועט. זה בדיוק מה שאנו מלמדות את המטפלים שלנו לעשות. ואולי הרבה יותר חשוב מזה, כל אחד יכול ללמוד איך להשתמש בשיטה הזו כדי לשפר את חייו בעצמו!

לכן חשוב לנו להגיע לכמה שיותר אנשים ולהעניק להם את הידע הפשוט הזה על המוח שלהם, עקרונות וכלים שלא מלמדים בבית הספר, וזה מאד חבל״.

 

תנו דוגמה מה אפשר לשפר בחיים, באמצעות השיטה?

״בדיוק קיבלנו הודעת ווטסאפ משמחת מאחד מתלמידנו שבתו סבלה מחרדת מבחנים, שהיא התקבלה לכיתת מצטיינים. הוא לימד אותה איך לתכנת את המוח שלה להרגיש אחרת במבחן, באמצעות הכלים הפשוטים שלמד בקורס. בשבוע שעבר אחת ממשתתפות הקורס סיפרה איך ניהלה ויכוח ישן עם בעלה, כזה שתמיד היה 'מפוצץ' אותה מכעס, בדרך אחרת לחלוטין, בסופו אפילו הבינה מה גרם להם להתקל ככה באותו מקום, שנים רבות. אלו כלים לחיי היומיום, ולא רק לפתרון חרדות או בעיות רגשיות מוגדרות. המשוב השכיח ביותר שאנו מקבלות מתלמידים שסיימו את הקורס הוא שמערכות היחסים שלהם, מכל הסוגים, השתפרו פלאים: עם בני הזוג, עם ההורים, עם הילדים, עם הבוס בעבודה ועם העובדים. ומה הם בעצם החיים שלנו, אם לא מעגלים מעגלים של מערכות יחסים. אנו לא יכולים להשיג כמעט שום דבר ללא שיתוף פעולה ממישהו, והכלים הללו הם קודם כל כלים לתקשורת ולהשפעה״.

 

מה האופק המקצועי למי שרוצה להפוך למטפל בעזרתכן?

״מבטיח מאד. טיפול NLP איכותי כיום שווה הרבה כסף, ויש לו אחוזי הצלחה גבוהים מאד. בוגרינו קיבלו הכשרה יסודית ומקיפה, שכוללת סטאז' והדרכת מטפלים שוטפת, והם מתפרנסים מהקליניקות שלהם, זה לא סתם תחביב. ובאותה נשימה, על מנת לאפשר גם למעוטי יכולת לטפל בטראומות ובמצוקות מהן הם סובלים, הקמנו מיזם של טיפולי NLP מסובסדים, הניתנים ע"י  מטפלי  NLP תותחים שהוכשרו אצלנו ושאותם בחרנו בקפידה״.

 

איפה אתן רואות את עצמכן בעוד חמש שנים?

״ביחד כמובן! אנו שואפות בין היתר להגיע לגילאים הצעירים, וכבר כעת אנו מצויות בתחילתו של תהליך להכנסת הכלים הללו למערכת החינוך. אלה כלים חשובים למורים ולילדים המסייעים למצות את הפוטנציאל שלנו כבר מגיל צעיר. אנו גם שואפות להביא את ארגז הכלים הטיפולי של השיטה לפריפריות, היכן שלא תמיד יש נגישות או יכולת לרכוש אותם, ודווקא שם הכי צריך אותם״.

 

טיפ לקוראים?

״לא משנה כמה רחוק תסעו, לא תוכלו שלא לקחת לשם גם את עצמכם.

לכן כדאי מאד להשקיע בקשר שלכם עם האדם הזה שאתם תקועים איתו: אתם״.

 

מרכז NLP-PLUS     טל׳: 09-8326785

www.nlpplus.co.il        פייסבוק  nlpplus