קרן פלס: "תמות נפשנו עם בנימין נתניהו?"

קרן פלס | צילום: אינסטגרם kerenpels@
קרן פלס | צילום: אינסטגרם kerenpels@

סרטון חטיפת התצפיתניות ממשיך להכות גלים. קרן פלס קוראת לממשלה ולעומד בראשה לקחת כבר אחריות בטקסט חשוב ועוצמתי. לקרוא ולבכות, ואז להשתולל מכעס

88 שיתופים | 132 צפיות

אי אפשר להמשיך לסדר היום אחרי פרסום סרטון חטיפת התצפיתניות, ואם תשאלו אותנו באופן אישי, אי אפשר באמת לקיים כאן שגרה כבר כמעט שמונה חודשים. לא באמת, לא כל עוד 128 האחיות והאחים שלנו נמקים בשבי בעזה. המוני מפורסמות ומפורסמים הגיבו לסרטון מאז פרסומו, בהם נסרין קדרי המדהימה שצילמה תגובה בערבית וקראה לעולם הערבי להתעורר. אבל מה עם הממשלה שלנו, מתי היא תתעורר ותיקח אחריות על המחדל הגדול בתולדות המדינה? גם קרן פלס שואלת את השאלה הזו.

>> נסרין קדרי בסרטון חריג: "איפה אתם העולם הערבי? 8 חודשים אונסים בנות"

פלס שיתפה קטע מחדשות 12, בו מתאר הכתב הצבאי ניר דבורי את ההפקרות המקוממת שעברו ועדיין עוברות חמש התצפיתניות שנחטפו ונותרו בשבי. לירי אלבג, קרינה ארייב, דניאלה גלבוע, אגם ברגר ונעמה לוי נאלצות לחזות בחברותיהן נרצחות מול עיניהן. המחבלים שהיכו, השפילו והתעללו בהן ב-7 באוקטובר חטפו אותן מהבסיס שלהן כשלגופן פיג'מה מוכתמת בדם ואבק שריפה. מאז הן מוחזקות בתנאים בלתי אנושיים וממשיכות לעבור מסכת התעללות, כפי שסיפרו חטופות וחטופים שחזרו מהשבי. אז למה עוד מחכים פה בישראל? למה מקבלי ההחלטות לוקחים את הזמן ומקריבים את חייהן?

"תמות נפשנו עם בנימין נתניהו?", שואלת פלס בסטורי ששיתפה באינסטגרם. "מתי נקום כולנו ונקים את כל מי שמילא את תפקידו מהכיסא שאנחנו נתנו לו? האסון הכי גדול בתולדות הארץ שלנו עוד ממשיך להקריס את הבית על יושביו, ועל לקיחת אחריות אין בכלל מה לדבר. שלא לדבר על עסקה".

קרן פלס נגד בנימין נתניהו | צילום: אינסטגרם kerenpeles@
קרן פלס נגד בנימין נתניהו | צילום: אינסטגרם kerenpeles@

"מה קורה איתנו?", היא שואלת. "הנהלת המפעל כשלה וממשיכה להיכשל, ואנחנו פשוט מפוטרים אחד אחד מחיינו השפויים".

"פה זה לא כסף, זה חיי אדם!", היא מדגישה ודורשת: "קברניטי הספינה השוקעת – לכו כבר הביתה. עשו שהמנגינה הזאת תיפסק. ואם אפשר, כאקורד סיום, תחזירו את החטופים שנלקחו מארצם במשמרת שלכם".