חופשות הבריאות הטובות בעולם

צילום מסך מתוך הסרט "נעורים"
צילום מסך מתוך הסרט "נעורים"

לא חייבים לחזור עם חמישה קילו עודפים מנופש טעים ומלא פחמימות בחו"ל. הנה מספר לוקיישנים מומלצים שמהם תחזרי עם עור מתוח ונפש שלווה

88 שיתופים | 132 צפיות

תאילנד Chiva Som

בתוך שבעה דונמים של גנים טרופיים הצמודים לחוף ים, שלוש שעות נסיעה מבנגקוק, שוכנת חוות בריאות שמציעה הכל מהכל כדי שתצאי בריאה ומאושרת יותר: לכל אורח מוצמד יועץ אישי שמתאים את החבילה לצרכיו, והמבחר כולל סדנאות נשימות לשחרור רגשות כלואים בגוף, טיפולים לאיזון גוף ונפש כולל מדיטציות, טיפולי הצערה – כמו הזרקות חומרי מילוי, פילינג לייזר וטיפול ורידים – וטיפול להפסקת עישון. כדי לחזור כמו חדשים אחרי ארבעה שבועות תצטרכו להיפרד מ־47 אלף דולר.

Chiva Som | צילום: יח"צ
Chiva Som | צילום: יח"צ

ספרד Sha Wellness Clinic

מלון סוויטות יוקרתי במרחק ארבע שעות נסיעה ממדריד עם גן גדול ומרשים, חדרים אטומים לרעש שלכל אחד מהם מרפסת פרטית ודקורציה מרשימה בשחור ולבן. במקום מרכז בריאות וספא עם תפריט מיקרוביוטי ו־80 חדרי טיפולים לניקוי רעלים, הרזיה וטיפולי יופי ואנטי אייג'ינג. בין המבקרים הקבועים תוכלו למצוא את ג'ון גליאנו וחוליו איגלסיאס, ומהארץ הפרסומאית רות שטרית. כ־6,000 יורו לשבוע (לא כולל טיסות והעברות).

Sha Wellness Clinic | צילום: יח"צ
Sha Wellness Clinic | צילום: יח"צ

האיים המלדיביים Huvafen Fushi

חוות בריאות מהממת ביופייה המשתרעת על אי גדול עם ספא מתחת למים שקירותיו עשויים זכוכית, ובריכות רפואיות של מלח. המקום מציע ספורט מים, טיולים וטיפולים לפנים (במוצרי לה מר היוקרתיים) ולגוף. החוויה הגסטרונומית מתבססת על מזון נא (Row Food) וכוללת גם מיצים טבעיים. לרשות האורחים עומדים יועצים נטורופתים לתזונה נכונה. לכל בקתה יש בריכה פרטית ואמבטיה תחת כיפת השמים. משדה התעופה הקרוב מגיעים לאי בהליקופטר־טקסי או בסירה. 1,400־7,500 דולר ללילה.

Huvafen Fushi | צילום: יח"צ
Huvafen Fushi | צילום: יח"צ

פישטני, סלובקיה Thermia Palace

מלון טרמיה הוא מלון עתיק הצמוד לספא גדול עם מעיינות טרמליים פנימיים, בריכה טרמית חיצונית ובריכת בוץ רפואי. המים שבמקום נחשבים לבריאים ביותר ואפשר לקבל כאן לא פחות מ־60 סוגי טיפולים. ביום ההגעה נפגשים עם אחות ועם רופא (מומלץ להביא תוצאות בדיקות אחרונות) ולכל אורח מותאמים טיפולים ועיסויים על פי מצבו. המסעדה מציעה תפריט עשיר וניתן להזמין אוכל דל מלח או נטול גלוטן, על פי צורך. כ־900 יורו לאדם לחצי פנסיון לשבוע כולל טיפולים (18 בממוצע) והעברות. חופשה של 14 יום עם פנסיון מלא ועד 18 טיפולים לשבוע תעלה 1,954 יורו לאדם בחדר זוגי, כולל טיסות והעברות.

Thermia Palace | צילום: יח"צ
Thermia Palace | צילום: יח"צ

צ'כיה Nové Lázne

מלון ספא במרחק שעתיים נסיעה מפראג הבירה. יש בו שלוש בריכות שחייה חמות פנימיות, סאונה, סולריום וטיפולי יופי מגוונים וגם טיפולי בריאות, בהם אמבטיות טרמו מינרליות, חבישות בוץ ופרפין, טיפולי אינהלציה ועיסויים שונים. המקום ידוע במי השתייה המיוחדים, שזורמים מברזים יעודיים ומשמשים לניקוי הגוף. ביום ההגעה נפגשים עם רופא והוא קובע סדרת טיפולים מתאימה וגם מאיזה ברז מומלץ לשתות (הרכב המים שונה. יש ברזים עם יותר חמצן או יותר מגנזיום). 1,224 יורו לאדם לשבוע (עד 24 טיפולים), 2,035 יורו לשבועיים, 2,715 יורו לשלושה שבועות. המחירים כוללים חצי פנסיון, טיסות והעברות.

האופציה המקומית

במצפה אלומות שבגליל התחתון מתבססים על פילוסופיית הריפוי הטבעית של אן ויגמור האמריקאית הטוענת שכל אחד יכול להיות הרופא של עצמו. במקום מציעים מזון נא, ניקוי רעלים מעמיק והרצאות בתחום התזונה. האווירה שלווה, בלי טלוויזיה בחדרים, מול נוף הצופה לכנרת. (שבעה לילות: 4,980 ש"ח ליחיד ו־7,350 ש"ח לזוג. ארבעה לילות, א'־ה': 2,820 ש"ח ליחיד, 4,260 ש"ח לזוג).

במדבריא שבצפון הנגב מציעים מסלולי ניקוי גוף בהתאם למצב הבריאות וכן סדנאות של צחוק ומדיטציה (ארבעה לילות: 2,155 ש"ח ליחיד בחדר לבד ו־1,850 ש"ח לאדם בחדר זוגי. סדנה של שבעה לילות: 3,470 לאדם בחדר יחיד ו־3,085 ש"ח לאדם בחדר זוגי).