עם הילדים או עם חברות: 5 מקומות יפים בארץ לטיול של יום

בית האומנויות בנאות סמדר | צילום: ארכיון נאות סמדר
בית האומנויות בנאות סמדר | צילום: ארכיון נאות סמדר

האביב כבר כאן וזו הזדמנות לבקר ביעדי התיירות שהצליחו לחמוק מתחת לראדר: היישוב הכי קסום במדבר, כדורים פורחים בצפון וסיור קולינרי מענג בבני ברק של הלילה

88 שיתופים | 132 צפיות

 

סדנאות אומנות בנאות סמדר

אחת מהפנינות הצבעוניות והיפהפיות בארץ נמצאת בקצה דרום הנגב (אם הגעתן לשיזפון – נסעתן רחוק מידי). נאות סמדר הוא יישוב אקולוגי ייחודי ומרשים שהוקם ב־1989 . היפה מבין המבנים שבו הוא המרכז לאומנויות. המבנה, שבו מגדל צינון פסיבי, משמש בית למגוון בתי מלאכה לאומנויות: צורפות, קרמיקה, נגרות ואריגה. אפשר לבקר במקום במסגרת סיור הכולל סרט קצר על המקום והקהילה, תצפית נוף ממרפסת המגדל, ביקור בגלריה שמציגה ומוכרת מוצרי אומנות מתוצרת המקום, וטעימת יין ביקב האורגני והדרומי ביותר בישראל. בדרך החוצה שווה לעצור ללאנץ' בפונדק נאות סמדר שבו מגישים אוכל צמחוני אורגני מתוצרת המקום ואל תפספסו כמובן את חנות המוצרים.
25 ש"ח לאדם, ילדים עד גיל 12 חינם, לפרטים נוספים: neot-semadar.co

בית האומנויות בנאות סמדר | צילום: ארכיון נאות סמדר
בית האומנויות בנאות סמדר | צילום: ארכיון נאות סמדר

 

בית האומנויות בנאות סמדר | צילום: ארכיון נאות סמדר
בית האומנויות בנאות סמדר | צילום: ארכיון נאות סמדר

עוד כתבות מעניינות
התערוכות שישדרגו את החופשה הבאה בחו"ל
מצאנו את מלון הבוטיק הכי מפנק בצפון
10 הצימרים הכי טובים בגליל העליון ובגולן

ליקוט צמחים בגליל

שבת בבוקר היא הזדמנות נהדרת ללקט צמחים בטבע. סיור ליקוט בגליל יעזור להכין אתכן לאפוקליפסה או סתם ליום שמשי בצפון. במהלך הליקוט תלמדו לזהות צמחי בר אכילים תוך כדי טיול לאורך מסלול הליכה מקסים שנמשך כשלוש וחצי שעות ומסתיים בארוחת צוהריים מלאה בכל הטוב הזה שהרגע קטפתן. הסיורים משתנים במיקומם ובאורכם בהתאם למזג האוויר, וכך גם הקטיף. בעונה הקרובה למשל תוכלו ליהנות ממגוון פרחים אכילים בהם האפונה הריחנית, ובחודשי הקיץ תמצאו בטבע זרעי חרדל ופרחי מאכל.
100 ש"ח לאדם. לפרטים נוספים: batkayma.com

פריחה בגליל וברקע הר תבור | צילום: Shutterstock
פריחה בגליל וברקע הר תבור | צילום: Shutterstock

הגן היפני בקיבוץ חפציבה

הגן היפני לא גדול אומנם, אך מטופח ומפתיע. יש בו את מיטב האלמנטים היפניים המסורתיים בהם דגי זהב, גשר אבן ופסלי עגור יפני, אך קיסמו נובע דווקא מהשילוב העדין בין צמחייה יפנית לנוף ארצישראלי. הגן ממוקם בתוך שטח הקיבוץ ועל כן יש לתאם סיור מראש בו תוכלו להתרשם מהצמחייה ולשמוע על מסורות, חגים ואמונות יפניות.
10 ־ 25 ש"ח לאדם. לפרטים נוספים: נעמה עמית 054-6634348

שבוע טוב ממני נעמה ומהגן היפני.

פורסם על ידי ‏Japanese garden kibutz heftzi-ba גן יפני חפצי-בה‏ ב- יום שישי, 8 ביוני 2018

כדור פורח בעמק יזרעאל

בכל פעם שאנחנו ממריאות מנתב"ג, אם מתמזל מזלנו אנחנו רואות רצועת חוף קצרצרה למשך כחצי דקה. בטיסה בכדור פורח תוכלו ליהנות מקילומטרים של נוף מרהיב מעל שמי עמק יזרעאל, בין הגלבוע לתבור, תוך כדי שתיית שמפניה. חברת התעופה רייז אפ מחזיקה בצי כדורים פורחים מפואר שאותם היא מפריחה לשמיים באופן אידיאלי, קצת לפני הזריחה. הקימה המוקדמת אומנם לא קלה אבל זהו מחיר קטן לשלם עבור הנוף המרהיב שיתפרש בפניכן 5,000 רגל מעל פני האדמה. משך הטיסה נקבע בהתאם לרוח, ונמשך לרוב 40-90 דקות.
החל מ־ 495 ש"ח לאדם, לפרטים נוספים: Rize.co.i

כדור פורח בעמק יזרעאל | צילום: רייז אפ כדורים פורחים
כדור פורח בעמק יזרעאל | צילום: רייז אפ כדורים פורחים

סיור קולינרי בבני ברק

המטבח היהודי לא זכה אומנם להוקרה רבה בתוכניות הבישול הפופולריות, אבל מי מאיתנו לא תודה שלפעמים כל מה שהיא צריכה זה קוגל טוב או איזה צ'ולנט מנחם. שלומית רוטנברג, אימא לשני בחורי ישיבה ו"בני ברקית" אמיתית, תוביל אתכן בין הסימטאות, הסירים וחלות השבת שיש לעיר להציע. בין הטעימות תצללו גם אל סיפורי העיר ותתוודעו לרחוב החרדי דרך אנקדוטות, מעשיות ומנהגים מקומיים.
150 ש"ח לאדם, לפרטים נוספים: parashatdrachim.co.il