"מאבדים את זה": קומדיית סקס שעובדת

"מאבדים את זה" | צילום מסך מתוך הסרט
"מאבדים את זה" | צילום מסך מתוך הסרט

שלוש נערות מחליטות שבנשף הסיום הן יאבדו את הבתולים וההורים שלהן יוצאים למאבק. העלילה של "מאבדים את זה" אולי נשמעת שמרנית אבל למעשה מדובר בסרט שחוגג את המיניות הנשית. לא מהסוג המחרמן, כן מהסוג שמצחיק עם כמות נסלחת של מבוכה. בערך כמו הפעם הראשונה

88 שיתופים | 132 צפיות

 

בזמן שלנערים יש את "אמריקן פאי", "אסקימו לימון", "סופרבד" ושלל סרטים אחרים שמתארים באופן יצרי ומטופש באותה המידה את המרדף אחרי סקס בפעם הראשונה, סיפורי גילוי מיני של נערות נוטים להתמקד לרוב ברומנטיקה, או לפחות בפער בינה לבין המציאות. ג'קי מ"מופע שנות השבעים" פנטזה שבפעם הראשונה שלה ושל קלסו יאיר מסביב עשרות נרות זוהרים, בפועל היא הסתפקה בנר בודד והכריזה שיש להם רבע שעה לתקתק את העניין לפני שההורים שלה חוזרים. זה בטח עדיף על זוהר "מאפס ביחסי אנוש" שכמעט נאנסה על ידי הדייט שלה.

עוד כתבות מעניינות
ביונסה או ריהאנה: מי מלכת הסטייל של פסטיבל קואצ'לה?
5 תערוכות שישדרגו את החופשה הבאה בחו"ל
הטרנדים שכולנו נחרוש עליהם בקיץ הקרוב

ב"ליידי בירד" חביב הביקורות שאף זכה בפרס גלובוס הזהב מספרת הגיבורה למושא תשוקותיה שקיוותה כי הפעם הראשונה שלה תהיה מיוחדת. "למה? את תעשי כל כך הרבה סקס לא מיוחד בחיים" הוא עונה לה. אמנם מדובר בדושבג מדופלם, אבל יש לו נקודה. וכך, חודש אחרי "ליידי בירד", מגיע לאקרנים עוד סרט שמתמקד ביחסי הורים ובנותיהם, על רקע סיום התיכון והסקס הראשון. אין בסרט הזה שמץ מהרגישות והחוכמה שהפכו את "ליידי בירד" לאחד מסרטי ההתבגרות היפים של השנים האחרונות, הוא יותר כמו האח הקטן והפדחן, אבל כזה שממש משתדל. "מאבדים" אולי קיבל שם גברי, אבל מרכזו הוא שלוש חברות ילדות שמחליטות לאבד יחד את הבתולין בנשף הסיום. אחרי השלוש מזדנבים ההורים שלהם, בניסיון נואש ומטופש לעצור את בנותיהם מלהתקדם לתחנה הבאה בחייהן. זה נשמע שמרני, אבל הסרט לגמרי בעד סקס (ואפילו בעד סמים ושתייה מתחת לגיל המותר בארה"ב, כשחושבים על זה). הדוגמה הכי מובהקת לכך מתרחשת כשאמא של אחת הבנות נוזפת בשאר ההורים על המוסר הכפול שלהם, על פיו יש לחגוג אובדן בתולים של בנים בעוד הבנות הן עלמות במצוקה שהטוהר והתמימות שלהם נובעים מחוסר ניסיון או חשק מיני.

לכל אחת מהנערות סיבות משלה להחליט שהלילה זה הלילה: ג'ולי (קתרין ניוטון) פשוט רוצה לנצל את נשף הסיום כדי לשכב עם החבר שלה מזה חצי שנה, קיילה (ג'רלדין וויסאנאטן) רוצה להשתחרר קצת ולהתנסות בדברים חדשים וסאם (גידיון אדלון, בתה של השחקנית פמלה אדלון) נעה בין הכמיהה לחוויה מגבשת עם החברות לבין גיבוש זהותה המינית. במקביל, לכל הורה חרדה משלו כשהסקס הוא רק סימפטום: ליסה (לזלי מאן) גידלה לבד את ג'ולי וחרדה מהרגע שתעזוב את הבית לקולג' מרוחק, מיטשל (ג'ון סינה) רואה את עצמו בבתו קיילה הספורטאית ומפחד ש"הנשיות" תרחיק אותה ממנו והאנטר (אייק ברינהולץ) כמעט נעלם מחייה של סאם אחרי הגירושים שלו מאימה וחושש מההשלכות. הוא, אגב, היחיד מבין השלושה שלא נאבק בכלל ביחסי מין ופשוט מבין שהבת שלו כנראה לקחה איתה לנשף דייט מהמגדר הלא נכון.

"מאבדים את זה" | צילום מסך מתוך הסרט
"מאבדים את זה" | צילום מסך מתוך הסרט

 

כל זה נשמע רציני ומלנכולי למדי אבל "מאבדים את זה" הוא ממש סרט כזה. מדובר בקומדיית שטויות שבין היתר כוללת מרדף מכוניות עם סיום מגוחך, אתגר שתייה מהתחת, או חוקן בירה תרצו, וסצנת הקאות גרפית מאוד. החלקים הדרמטיים אולי עובדים טוב יותר מבחינה עלילית, אבל שצף הבדיחות המהיר והמתמשך מבטיח שעל כל 3 בדיחות סתמיות תהיה אחת מצחיקה. גם הדינמיקה הקומית בין שלושת ההורים מוצלחת. בעיה חמורה יותר היא שההורים כתובים טוב יותר מהצעירים, בנים ובנות כאחד. הבנות דומות מדי, מדברות בערך אותו הדבר ואין ביניהן חיכוכים או אי הסכמות, דווקא בסיטואציה שאמורה להדגיש את ההבדלים. גם שלושת הנערים שמלווים אותן לנשף הם דמויות שטוחות למדי, בכוונה אמנם, אבל זה עדיין לא אומר שמערכות היחסים בסרט צריכות להיות כל כך בסיסיות. אחד הופך מושא ללעג כי הוא לא נחשק מספיק על פי הסטנדרט המקובל, אחר מעביר את הסרט בלי רגע אחד של אינטימיות או חיבור רגשי עם בת הזוג שלו.

הבעיה העיקרית בכל זה היא שלא ברור למי הסרט מיועד – להורים שאוהבים הומור שירותים ומסיבות עם הרבה בני נוער יפים? לנוער שבא לראות צחוקים ומסיבות אבל על הדרך צריך לספוג הטפות ממבוגרים שמדברים על קשיי ההורות? אולי הפתרון המתבקש הוא צפייה משותפת שבה כל צד מתחבר למשהו אחר ואולי יש גם אופציה אחרת – צעירים שכבר יש להם או חושבים על ילדים אבל מספיק קרובים לתיכון כדי ליהנות מפנטזיית התבגרות חמודה ופוטוגנית שבה אפילו החברה החנונית בשלישייה לובשת פוש אפ לפרום, ואז מה אם אין לה בכלל מחשוף. כך או כך "מאבדים את זה" הרבה פחות מביך ממה שזה נראה. ובשביל סרט עם כל כך הרבה עיסוק בפי הטבעת של ג'ון סינה, זו מחמאה אמיתית.

"מאבדים את זה" | צילום מסך מתוך הסרט
"מאבדים את זה" | צילום מסך מתוך הסרט