מיסטיקה רוחות וסקי

סקירת אתרים ודפים אלקטרוניים אחרים

88 שיתופים | 132 צפיות

ניו יורק לישראלים

ניו יורק לישראלים ניו יורק לישראלים

ניו יורק, המכונה "התפוח הגדול", היא העיר הגדולה ביותר בארצות הברית והעיר הצפופה ביותר בצפון אמריקה. היא עומדת במרכז תחומי התרבות, הבידור והכלכלה העולמית ונחשבת כ"עיר עולם" בזכות ריכוז גבוה של מוזיאונים, מסעדות, גלריות, כלי תקשורת, חברות בינלאומיות ועסקים. ניו יורק היא גם העיר היהודית הגדולה בעולם, וקרוב לשלושה מיליון יהודים מתגוררים בה. באתר קישורים למידע על אודות העיר ניו יורק בנושאים שונים: מדריכי תיירות, עדכון מזג אוויר, מוזיאונים, רשימת אתרים, מוסדות דת, קניות, בתי מלון ועוד.

מקומות מיסטיים

מקומות מיסטיים מקומות מיסטיים

המילה מיסטיקה נגזרת מהמילה היוונית "מואו", שמשמעותה סגירה או הסתרה. וכן, המיסטיקה עוסקת בדברים כמוסים ובדברים שאי אפשר לפרש בעזרת חמשת החושים האנושיים הידועים.

לקראת סוף המאה ה-20 ניכרה פריחה של העיסוק במיסטיקה לצורותיה השונות, והלכו והתרבו אלה הרואים במיסטיקה מדריך לחיים, כחלק מתרבות העידן החדש. מנגד עומדים רבים הרואים במיסטיקה סוג של אמונה טפלה. באתר מידע על מספר תופעות ומקומות כאלה ואחרים ברחבי העולם, אשר היווצרותם אפופה במסתורין. עוד באתר קישורים חיצוניים, ספרים בנושא וגלריית תמונות.

אתרי סקי בעולם

אתרי סקי בעולם אתרי סקי בעולם

המונח "סקי" מקורו בשפה הנורבגית ופירושו קרש, כינוי למגלשיים להליכה ולגלישה על שלג שהתפתחו כאמצעי תעבורה באזורים בהם יורד שלג כבד. מושג זה מתייחס גם לענף הספורט המודרני שהתפתח כנראה בארצות סקנדינביה החל מהמאה ה-19 והתבסס על מגלשי הסקי. בימים אלה, כשעונת הסקי כבר בפתח, לפניכם אתר העוסק באתרי סקי ברחבי העולם ומספק מידע על כל אחד מהם וגם על נושאים הקשורים בספורט הקריר כדוגמת דיווחים על מזג האוויר, מבצעים מיוחדים, חנויות לציוד מקצועי ועוד.

רחוב אוקספורד

רחוב אוקספורד רחוב אוקספורד

כמעט בכל עיר מרכזית ברחבי העולם מצוי רחוב ראשי פופולארי ואטרקטיבי, ובו מבחר רב של חנויות, בתי קפה ומסעדות, רחוב שממנו ניתן ללמוד על הווי המקום. רחוב אוקספורד הוא רחוב הקניות הראשי של לונדון. הרחוב מתחיל במארבל ארץ' שבקצהו הצפון מזרחי של הייד פארק, וחוצה את כיכר אוקספורד ואת כיכר סנט גילס. לאורך הרחוב בתי כולבו מפורסמים, גלריות לאומנות, חנויות מוסיקה ועוד. באתר מידע כללי על אודות הרחוב, קניות, אוכל, מקומות בילוי, אירועים המתקיימים בו, גלריית תמונות וקישורים לאתרים רלוונטיים נוספים.

מקומות רדופי רוחות

מקומות רדופי רוחות מקומות רדופי רוחות

בתרבויות רבות מסופרות אגדות על רוחות רפאים, אך כל תרבות אוחזת באמונה שונה בהקשר למהות רוחות הרפאים ולשאלה האם הן קיימות במציאות. לרוב מתוארות רוחות רפאים כבעלות גודל וצורה של אדם, שקופות ונטולות ממשות. לפעמים הן לא נגלות באופן ממשי אלא רק על ידי הזזה של חפצים או הקמת רעש. באתר שלפנינו מקומות שונים בעולם שהם רדופי רוחות. כל אחד מהאתרים מלווה במידע כללי, בתיאור הקשר שלו לרוחות ובתמונות המבהירות זאת.

בעקבות התנ"ך

בעקבות התנ בעקבות התנ"ך

התנ"ך הוא הספר העתיק שבכתבי הקודש של היהדות. זהו קובץ בן 24 ספרים (לפי החלוקה היהודית המסורתית) המשמש בסיס לדת היהודית ולתרבות היהודית. רוב הספרים כתובים בעברית וחלקם בארמית. התנ"ך השפיע רבות על העולם התיאולוגי המערבי ובכך הפך לספר הפופולארי ביותר בעולם, עם מספר התרגומים הגדול ביותר. באתר פירוט של אתרים הקשורים בסיפורי התנ"ך עם דגש על גיאוגרפיה, ארכיאולוגיה והיסטוריה בישראל ובמדינות אחרות כגון ירדן, מצרים, טורקיה ויוון..

מבנים מפורסמים בעולם

מבנים מפורסמים בעולם מבנים מפורסמים בעולם

ברחבי העולם פזורים אולמות, אצטדיונים, גורדי שחקים, מגדלים, נהרות ועוד, שפרסומם בא להם בגלל היותם ייחודיים בגודלם, בגובהם, בעוצמתם, ביופיים או במשמעות ההיסטורית שלהם. באתר מקבץ של מאות מבנים מיוחדים הפזורים על פני הגלובוס, ולכל אחד מהם נלווה מידע על אודות ההיסטוריה, העיצוב, הסגנון ועוד. החיפוש הוא בחלוקת קטגוריות שונות: על פי מיקום גיאוגרפי, שם מעצב, שם המבנה, סגנון עיצובי או חיפוש פשוט. לכל מבנה מצורפים תמונות, שרטוטים ואיורים.

לחלוק חוויות ממקומות רחוקים

לחלוק חוויות ממקומות רחוקים לחלוק חוויות ממקומות רחוקים

כל מי שחוזר מטיול שב עמוס בחוויות שעברו עליו במסע ומשתוקק לספר עליהן ולשתף בהן כמה שיותר אנשים. באתר זה סיפורי מסעות ממקומות שונים ברחבי העולם (43 במספר) וטיילים ממדינות שונות משתפים את הגולשים במה שחוו. באתרים השונים חוויות מהמסע שעברו בדרך כגון מוזיאונים, אירועים, אתרים ומסעדות בליווי תמונות מרהיבות, שגם אותן צילמו המטיילים. כל גולש באתר רשאי לטעון אותו באינפורמציה ובחוויות משלו.

 

מתוך: מגזין מסע עולמי

לעשיית מנוי, לקבלת גיליון מתנה