מסעדות החוף הטובות ביותר

מציצים | צילום: טום חוליגנוב
מציצים | צילום: טום חוליגנוב

בקיץ הישראלי, כשהטמפרטורות מתחילות לטפס, המקום הנכון ביותר לשהות בו הוא חוף הים. לאורך חופי הארץ אפשר למצוא מבחר מסעדות חוף המציעות בילוי מול הים וקולינריה מגוונת, מאבטיח ובולגרית ועד מנות שף אלגנטיות. המשותף לכולן הוא הנוף הכחול, הבריזה והאפשרות לתת קפיצה קטנה ולהתרענן במים הקרירים. יום יום ים

88 שיתופים | 132 צפיות

 

 

תל אביב

מאנטה ריי

איך יודעים שמסעדה היא אייקון? כשברגע שמציינים את שמה כולם יודעים על מה מדובר. מאנטה ריי, שהוקמה בשנת 1998, היא כזו. רצועת החוף שבה היא נמצאת מוכרת בשם הלא רשמי "חוף מאנטה ריי", ומכאן אפשר להבין שבנוף הנשקף ממנה קשה מאוד להתחרות: המסעדה ממוקמת בקו ראשון לים, במרחק מטרים ספורים מהמים. האופק הכחול מקצה לקצה שובה את הלב וממיס את כל חומות הציניות. העיצוב פשוט – שילוב של עץ ומרפסת פתוחה שמזכיר במעומעם סוכת מציל. תפריט בהשראה ים תיכונית רחבה, מצרפת ואיטליה עד ישראל, המושתת בעיקר על דגים ופירות ים ומוכיח את עצמו כבר שנים רבות. בויאבז בנוסח מרסיי נחשב למנת דגל וכך גם מיקס פירות ים בסיר ברזל שחור. בפתיחת כל ארוחה מגיע לשולחן מלצר נושא מגש גדול שעליו מצטופפות מנות פתיחה קטנות. מתוך המבחר המגוון בוחרים את אלו שהכי מתחשק, ואם מצרפים להן את הלחם הבלקני הנהדר אפשר לסגור ארוחה קלילה במחיר נגיש. ארוחות הבוקר הן מיתוס בפני עצמו, שגורם לאורחים מחו"ל שמחה רבה בזכות השילוב של תפריט נדיב וים מלוא העין.

מאנטה ריי | צילום: יח"צ
מאנטה ריי | צילום: יח"צ
מאנטה ריי | צילום: יח"צ
מאנטה ריי | צילום: יח"צ
שוקולד מושחת וקראנצ'י, מאנטה ריי | צילום: יח"צ
שוקולד מושחת וקראנצ'י, מאנטה ריי | צילום: יח"צ

 

מציצים

יותר מ־40 שנה אחרי שהסרט "מציצים" עלה לאקרנים נפתחה בלוקיישן המיתולוגי מסעדת חוף שעושה כבוד לתל אביב של פעם. על הפרויקט חתומים אנשי העסקים והבילויים רונן מיילי (מועדון החתול והכלב) והראל בלו (מסעדת סיטארה), שהחליטו להשיב לאייקון המקומי את זוהרו. המסעדה מעוצבת בסגנון ים תיכוני עדכני כדי ליצור מקום שנעים לבלות באווירה קלילה עם המשפחה או עם חברים. התפריט משתנה בהתאם לשעות יממה. בבוקר, כשעדיין קריר, התיאבון נפתח לארוחות בוקר עשירות. פוקאצ'ות וכריכים מתאימים לשעות החמות יותר, ומנות "פותחים שולחן על הים" הולכות מצוין עם כוס קוקטייל ביד. פירות ים על הפלנצ'ה, פיש אנד צ'יפס וסלטים מתוחכמים מחברים בין תל אביב הנוסטלגית לזו של המאה ה־21, ששואבת השראה ממטבחים מכל העולם. במחלקת הקינוחים מככבים קרם ברולה ועוגת גבינה ניו יורקית לצד אבטיח ובולגרית שבלעדיהם אי אפשר, ולילדים מוצעות מנות ילדים שכיף לנשנש כשהרגליים במים.

מציצים | צילום: טום חוליגנוב
מציצים | צילום: טום חוליגנוב
מציצים | צילום: טום חוליגנוב
מציצים | צילום: טום חוליגנוב

 

TOPSEA

ארוחה על שפת הים יכולה להיות תענוג יקר, אך לא בהכרח. איש העסקים אסף קצין, מבעלי חוף TOPSEA וחוף הגייז הצמוד אליו, החליט לשנות את המצב, ובמסגרת מתיחת הפנים לקראת הקיץ הוזיל את מחירי המנות באופן ניכר. מלבד התמחור יש למסעדה עוד כמה יתרונות משמעותיים שהראשון שבהם הוא מיקום אידיאלי – מתחת למלון הילטון בתל אביב, במרפסת מעל קו המים. הנוף דומה שתי טיפות מי ים ליוון: מים כחולים, שולחנות לבנים ו"קבנות", שבהן אפשר להשתרע ולהרגיש כמו בחופשה בחו"ל. על התפריט החדש חתום השף יונתן בורוביץ' (קפה 48, 25m) שיצר מנות ים תיכוניות קלילות עם טוויסט אלגנטי כמו הרינג מלוח עם בצל סגול כבוש ושמנת, כדורי פלאפל על טחינה, סלק וגבינת עזים וסלט קיסר. שקשוקה במחבת או דג דניס שלם הם כבר ארוחה של ממש שמומלץ להשלים בקוקטייל צונן. לנופשים על החול, מלצרים בחולצות ממותגות מביאים את המנות עד למגבת כדי שהשיזוף לא יתקלקל.

TOPSEA | צילום: ברוך בן יצחק
TOPSEA | צילום: ברוך בן יצחק
בורגול ועשבים, מסעדת טופסי | צילום: נמרוד סונדרס
בורגול ועשבים, מסעדת טופסי | צילום: נמרוד סונדרס

 

פראליה

המסעדה החדשה במלון קראון פלאזה בתל אביב נקראת פראליה, חוף ים ביוונית, והבחירה בשם מתבררת מיד בכניסה. מבעד לחלונות זכוכית גדולים נשקף נוף מרהיב של הים התיכון, ושמחת החיים על החוף חודרת דרכם פנימה. פראליה ממוקמת מעל חוף גורדון, ורצועת החול שמתחתיה היא תיאטרון אנושי של ספורט: אנשים רוכבים על אופניים, רצים ומשחקים מטקות וכדורעף חופים. התפריט נבנה בהשראת הים ומחבר בין הפשטות הים תיכונית ובישול עילי. מנות דגים, בשר וסלטים מחומרי גלם ותבלינים האופייניים למזרח התיכון ולישראל מוגשים בפרזנטציה אטרקטיבית ובאווירה אלגנטית. פאייה דגים נותנת פרשנות מקומית למנה הספרדית ומולה עומדת סינייה דג ים מהמטבח הערבי, שמאופיינת בטעמי טחינה מתקתקים. את ההצגה גונבים פלאפל דג ים ושווארמה דגים, מנות שיוצקות משמעות רעננה ומחויכת לקלאסיקה המקומית. את החוויה הנעימה משלימים כנאפה (כשרה) ושירות אדיב לתיירים וגם לתושבי ישראל.

שווארמה דגים, מסעדת פארליה | צילום: יח"צ
שווארמה דגים, מסעדת פארליה | צילום: יח"צ

 

הרצליה

ים 7

חוף אכדיה מצטיין ברצועת חול נקייה ויפה ובמפרצונים שמאפשרים שחייה כמעט כמו בבריכה. על רקע זה אפשר להבין את הפופולריות שלו בשעות היום וגם בערב כמקום בילוי. מסעדת ים 7 הייתה עד לא מזמן מסעדת חוף, אך לקראת הקיץ נערך בה מהפך הממקם אותה בקטגוריית מסעדות שף. את פני האורחים מקבל חלל חמים ונעים שמשלב עץ וסגנון מודרני פשוט ומאופק. כשבחוץ חם אפשר לשבת בפנים וליהנות מקרירות המזגן, אך בערב המקום האידיאלי הוא בחוץ, ליד שולחנות הנהנים מבריזה נפלאה. התפריט מתמקד בעיקר בדגה טרייה ובפירות ים בטעמים ובטכניקות ממטבחי הים התיכון ומזרח אסיה. מנות הפתיחה הן מעין חלון ראווה ותצוגת תכלית של המטבח – מטבוחה שרימפס עם שעועית לבנה ופרנו בסגנון ים תיכוני, צזיקי עגבניות וקלמרי צרוב, סשימי דג ים בקרם פלפלים ואנשובי. מכאן התפריט מתפצל לים, יבשה ופסטה מחומרי גלם איכותיים בפרזנטציה אלגנטית. המבורגר או קבב טלה בגריל הם מכנה משותף שמתאים לכל טעם, אך מי שמוכן לאתגר את עצמו כדאי שינסה את המנה ההודית – שרימפס בחמאת קארי שמתכתב עם הטרנד החם ביותר במסעדנות בישראל של קיץ 2016.

מסעדת ים 7, אשדוד | צילום: מתן כץ
מסעדת ים 7, אשדוד | צילום: מתן כץ
פסטה פירות ים, מסעדת ים 7 | צילום: מתן כץ
פסטה פירות ים, מסעדת ים 7 | צילום: מתן כץ

 

עכו

מוברשם

חוף ארגמן בעכו יכול לגרום לשאר החופים בארץ לקנא. יש בו חול זהוב ונקי, מפרץ יפהפה שמשקיף לחומה ולמסגדים של העיר העתיקה, סככות ואפילו הפעלות לילדים. על רקע זה אפשר להבין למה משפחת מוברשם, מחלוצות המסעדנות המזרחית בעיר, בחרה למקם כאן את המסעדה השלישית שלה. בין הים לשולחנות מפרידה רק ויטרינת זכוכית גדולה שמאפשרת לנוף לחדור פנימה. החום, החול והרעש נשארים בחוץ ובפנים קריר ונעים. מלצר אדיב מוביל את האורחים לשולחן, אל חגיגה של אירוח עשיר כמיטב מסורת המטבח הערבי: צלחות מזאטים וסלטים מכסות את השולחן ויוצרות תמונה צבעונית של שפע – חומוס, טחינה וחצילים מסורתיים וסלטים על בסיס עשבי תיבול טריים ורעננים. המנות העיקריות מפגינות ניסיון לפרוץ את גבולות השיפודים והדגים בגריל ומציגות מטבח מודרני עד לרמת כלי ההגשה. בתפריט אפשר למצוא ניוקי סלמון ושרימפס, סביצ'ה ואוסובוקו, אך מנות הדגל הן בכל זאת הקלאסיקות המזרחיות – תבשיל סיאדיה דגים, צוואר טלה ממולא (מנה זוגית) וכמובן כנאפה פריכה לקינוח.

מסעדת מוברשם | צילום: אפיק גבאי
מסעדת מוברשם | צילום: אפיק גבאי
חציל בלאדי עם עדשים שחורות על מצע טחינה בעיטור טחינה ירוקה. מסעדת מוברשם | צילום: אפיק גבאי
חציל בלאדי עם עדשים שחורות על מצע טחינה בעיטור טחינה ירוקה. מסעדת מוברשם | צילום: אפיק גבאי
הסלטים הירוקים של מוברשם | צילום: אפיק גבאי
הסלטים הירוקים של מוברשם | צילום: אפיק גבאי

 

אשדוד

אנדיב

העיר הדרומית אשדוד מתגאה בחוף ובטיילת הצמודה לו – ובצדק. תושבי העיר ומבקרים נהנים לטייל לשחות בים הנקי, לטייל בשביל הסלול ולהשתמש במתקני הספורט החינמיים. מסעדת אנדיב הכשרה, הנמצאת במרחק קצר מהמים, ממוקמת במלון WEST שבקצה הדרומי של הטיילת. 80 מקומות ישיבה באווירה אלגנטית ושקטה עומדים לרשות אורחי המלון ואורחים מבחוץ. בימי הקיץ מומלץ לשבת במרפסת החזיתית, שבה אפשר ליהנות מנוף הים הכחול ומבריזה מלטפת. המסעדה נפתחה בהנהגתו של השף גיא פרץ, שבהמשך העביר את שרביט הניהול לסגנו – השף ירון בן חמו, תושב אשדוד. התפריט מתייחס להיותה של אשדוד עיר נמל, דבר הבא לידי ביטוי במגוון מנות דגים כגון טרטר סלמון וקריספי טונה. בריוש מוח, נתחי סינטה משופדים על חרב ובקלאווה כבד אווז מחברים קולינריה עכשווית, עם מסורת הבישול שמזוהה עם העיר ועם טעמים מאזור צפון אפריקה. ארוחת הבוקר, הזמינה אף היא לאורחים מבחוץ, מפנקת במיוחד ומוגשת בכלים אישיים כראוי למסעדת שף. חדר VIP ל־14 איש מתאים לאירועים פרטיים ועסקיים, כאשר נוף הים מאציל על הכל רוח ים תיכונית צוננת.

מסעדת אנדיב | צילום: דניאל לילה
מסעדת אנדיב | צילום: דניאל לילה
חרב סינטה, בצל ירוק והדרים. מסעדת אנדיב | צילום: דניאלה לילה
חרב סינטה, בצל ירוק והדרים. מסעדת אנדיב | צילום: דניאלה לילה

 

 

הנה עוד כמה הצעות למקומות שמציעים בילוי מהנה על חוף הים

בל ביץ' בחוף אכדיה בהרצליה הוא הלוקיישן הכי צעיר, חם וספורטיבי בעיר. החול הזהוב והנקי הוא מגרש משחקים אידיאלי לכדורגל חופים, כדורעף חופים ומטקות, ומועדון הריף הסמוך מציע כמעט כל סוג גלישה שאפשר להעלות על הדעת כגון קיאקים, גלשנים וסאפ. התפריט מתאים לסוגי בילוי מגוונים כך שאפשר לפתוח שולחן עם מזאטים ובירה או להתמקד בארוחה מלאה. השקיעה היא בוודאות אחת היפות בארץ.

ללה לנד היא המלכה הבלתי מעורערת של חוף גורדון בתל אביב. מסעדה שהוקמה על ידי קבוצת אנשי לילה ובילויים כדי לשדרג את חוויית השהייה בים. התפריט נע בין קליל למתוחכם: חומוס וכנפי עוף אך גם מיקס פירות ים או מדליוני פילה ביין. בתפריט האלכוהול בולטים קוקטיילים קיציים קרירים. בחודש יוני הוקרנו משחקי היורו על מסך ענק, ובחודשים יולי־אוגוסט מתוכננות הופעות חיות אנפלאגד: ג'ז, פלמנקו, אפרו־קובני וכל מה שעושה שמח.

מונה ביץ' בחוף ארנה בהרצליה נותנת תחושה של תאילנד בלי לעבור בנתב"ג. כל מה שצריך זה להתרווח על ספה עמוקה, להזמין קוקטייל צבעוני ומדי פעם להיכנס למים. בתפריט תמצאו סלטים רעננים, שקשוקה, כריכים ומנות עיקריות, וכמובן קינוחים מושקעים שבלעדיהם אי אפשר. מומלץ לעקוב בדף הפייסבוק אחר פעילויות מיוחדות – הקרנת משחקי היורו האחרונים ומסיבות חוף לוהטות.

גזיבו בחוף השרון בהרצליה נחשב למועדון השיט והגלישה הגדול בישראל. המועדון הוא העוגן של המתחם שממוקם בחוף השרון בהרצליה, וכולל גם מסעדת חוף צמודה. אחרי הפעילות הספורטיבית – סאפ, יוגה, שיט בסירת קטמרן, גלישת גלים ורוח, כדורעף חופים ועוד – מומלץ לנוח קצת באחת מפינות הישיבה שבמועדון ואחר כך להשלים את הבילוי בארוחה במסעדה על טאפאס ודרינק.

פורסם במגזין "אטמוספירה"