פעמיים הודו ונובה סקוטיה

חופשה בהודו, תרבות ימית, סיורים מקדימים, ומסעות כהלך רוח

88 שיתופים | 132 צפיות

הדרך, לא היעד

רוב המגזינים שעוסקים בנושאי תיירות ומסעות מתמקדים ביעדים ומציעים טיפים לאן לנסוע, איפה להתאכסן ומה לעשות. עורכי האתר הזה אינם רואים במסעות רק דרך לבלות חופשה שנתית של שבועיים. מבחינתם, מסעות הם הדרך לראות את העולם כשנוסעים לחו"ל, אבל גם כשנמצאים בבית. "מסעות הם הלך רוח", הם אומרים. לדבריהם לכל נסיעה, בין אם היא קצרה או ארוכה, יש פוטנציאל להיות זו שתשנה את חיינו. האתר חוקר את השפעת המסעות על האדם ועל האופן שבו הוא רואה את העולם, ואת השאלה איך מחוללים המסעות עצמם שינויים בעולם.

סיורים מקדימים

בעזרת סיור וירטואלי בן 360 מעלות מציע אתר "טראוול אייפ", עם סמל הקוף המטייל, טעימה מוקדמת מאטרקציות מרכזיות בצפון אמריקה, ומדרג אותן בבננות. הגלריה כוללת בין השאר את כיכר טיימס וסנטרל פארק בניו יורק, מוזיאון המדע ומוזיאון הילדים בבוסטון, הגנים הבוטאניים בוושינגטון די.סי., פעמון החירות בפילדלפיה, בתי מלון בלאס וגאס, קומפלקס התיירות "אונטריו פלייס" שבאונטריו, קנדה, הרובע הצרפתי בניו אורלינס ואטרקציות בהוואי ובלונדון, העיר היחידה מחוץ לצפון אמריקה. בנוסף מצורפים מידע על האטרקציות ופרטי התקשרות.



נובה סקוטיה הוא חבל ארץ המשלב תרבות ימית עשירה עם נופים דרמטיים.

נובה סקוטיה הוא חבל ארץ המשלב תרבות ימית עשירה עם נופים דרמטיים.

טיול מגויס

ג'ון בוניקונטי ("ביג ג'ון"), תושב קולורדו, הולך 25 אלף צעדים ביום כדי לגייס לפחות חמישה מיליון דולר לסיוע לחולי סרטן שאינם יכולים לשלם בעד הטיפולים והתרופות. בוניקונטי עצמו איבד את שני הוריו למחלת הסרטן תוך שנתיים. הוא התחיל את מסעו במיין בחודש מרץ השנה, ומתכנן להגיע לסן דייגו בשנת 2008. "החלטתי לעבור את כל 48 המדינות כדי לעזור לחולי סרטן בכל מדינה, אם גמיאת 24 ק"מ ביום, שישה ימים בשבוע, במשך שלוש שנים, יכולה לעזור להקל על הסבל". באתר ניתן לעקוב אחר התקדמותו ולקרוא את יומן המסע שלו.

מסע אישי

באתר של מדריכת התיירים יפה כפיר, "מסע אישי", תיעוד של טיול באירופה שאליו יצאה השנה. באתר אפשר לקרוא את יומני המסע מנורווגיה וממקומות אחרים ולהתרשם מגלויות לחברים, מטקסטים וממצגות עם רשמי ביקור באמסטרדם ("סקס והעיר הגדולה"), חוויות מהאי הבודד פאנו במערב דנמרק בים הצפוני ("סוף העולם פשוטו כמשמעו, מקום בו הזמן עמד מלכת") ורשמים מאי הציפורים שליד אלסונד, נורווגיה. לא להחמיץ את "מונק עצוב בעיר שמחה" – מצגת עם תמונות וצילומים המתארת ביקור במוזיאון מונק שבאוסלו ביום שטוף שמש.

תרבות ימית

נובה סקוטיה הוא חבל ארץ המשלב תרבות ימית עשירה עם נופים דרמטיים. האתר המושקע של לשכת התיירות של נובה סקוטיה מציע תכנון טיול לחופי קנדה לפי עונות: בקיץ – ריקודים מסורתיים כמיטב המורשת ומרוץ מכוניות קלאסיות; בסתיו – קציר וצבעי שלכת מדהימים; בחורף – נשרים ופסטיבל יינות; ובאביב הכל מתחיל ללבלב. עוד יש באתר מידע מפורט על מוקדי משיכה תיירותיים, פסטיבלים וסיורים.

חופשה בהודו

אתר "הודו הבלתי תיאמן" מציע רעיונות לטיולי נושא בהודו. מדור "רעיונות לחופשה" נחלק לקטגוריות כדוגמת "מדבריות", עם התמקדות בערים המדבריות רג'סטאן וגוג'ראט, ו"ספורט הרפתקני" הכולל רפטינג וקיאקים, צלילה, סקי מים וכדומה. עוד מתמקד האתר בטיולי רכבות קסומים וכן בתיירות אקולוגית ודתית ובחופים של הודו. פרק שלם מוקדש לעשרות הארמונות שבמדינה. באתר מדור "תכנון טיול", המאפשר לטפל בלוגיסטיקה של המסע.



רשמי מסע מלווים בתמונות.

רשמי מסע מלווים בתמונות.

עולמו של מרטין

מרטין ויז'ביצקי החליט לעזוב את עבודתו ולעשות מסע עולמי משלו. טיולים וצילומים ריתקו אותו תמיד ובאתר שלו, "הצילומים של מרטין", הוא מביא רשמי מסע מלווים בתמונות. את המסע הוא החל באפריקה, המשיך בדרום אמריקה ובאסיה, שם ביקר בשש ארצות, כולל חודשיים של טיול רגלי בנפאל וחודשיים על החוף בתאילנד, שהיו לדבריו נקודת השיא של הטיול. משם הוא המשיך לאירופה בהפלגה דרך איי יוון, טורקיה וספרד.

כולם על המפה

אתר "עולם 66" מבוסס על ההנחה שהמטיילים הם המקור הטוב ביותר למידע על טיולים. זהו מדריך נסיעות בינלאומי המבוסס על דיווחים של מטיילים מכל העולם על מקומות שמצאו חן בעיניהם, מלונות שבהם התאכסנו ומסעדות שבהן אכלו. כל גולש יכול לצרף מידע רלוונטי לאתר בכל אחד מהמדורים.