"האח הגדול": איך זה שאלי בבית וסימה בחוץ?

סימה יחד עם המנחה לירון ויצמן רגע אחרי ההדחה | צילום: מהאינסטגרם @lironweizman
סימה יחד עם המנחה לירון ויצמן רגע אחרי ההדחה | צילום: מהאינסטגרם @lironweizman

אחרי התקף הצרחות המשוגע מול אביבית, סימה הוכיחה שכשהיא רוצה היא יכולה להיות גם אימהית ורכה. אבל דווקא אז הקהל בחר להדיח אותה ובבית נשאר הדייר האלים באמת - אלי. איך זה קרה? תלוי לאיזו תיאוריית קונספירציה אתם מאמינים. "אחות על מלא", טור הביקורת של נועה בונה

88 שיתופים | 132 צפיות

 

עוד שבוע עבר בתוכנית האהובה עלינו "אנשים רבים בפריים טיים". פרשת השבוע: "Becarful what you wish for". רציתי ריבים – אוהו, קיבלתי ריבים. אבל זה כל מה שקיבלתי. השטיק של "שני מחנות בבית" כבר מיצה את עצמו בשבוע שעבר, שלא לומר ב-2015, ואחרי 2.5 ימים של קצת אקשן, אני שוב מתחילה להרגיש את חוסר העניין משתלט על גופי. עוד 23 ימים עד לגמר אבל היי, מי סופר? ובכן, אני. אז מה היה לנו השבוע? בואו נתחיל.

סימה ברגעי ההדחה | צילום: מיכה לובטון
סימה ברגעי ההדחה | צילום: מיכה לובטון

עוד כתבות מעניינות
קסניה טרנטול מדברת על הפרידה: "אקסים הם לא אויבים"
תחרות פרסי האופנה של "את" יוצאת לדרך
מי תהיה דוגמנית השנה? אתם בוחרים

סימה הייתה צריכה לעוף. אבל לא עכשיו

אם סימה הייתה מודחת לפני שבועיים-שלושה הייתי לגמרי מבינה ואף שמחה, היא הרי איבדה את זה כל כך חזק בקרב מול אביבית שהיא הייתה צריכה לקבל ציפרלקס לווריד. אך משהו בכל זאת השתנה בסימה המשוגעת שכולנו הכרנו ואהבנו, היא כנראה קלטה איך המעשים שלה מצטיירים בחוץ, אחרת איך עוד ניתן להסביר את פרץ החיזוקים שאביבית קיבלה ממנה? זה בהחלט נחמד לראות צד רך ואימהי בסימה, וללא ספק מחמיא לה הרבה יותר מהתרנגולת הצווחנית שהיא הייתה מקודם. אבל כנראה שזה לא הספיק לקהל בבית על מנת להשאיר אותה לעוד סיבוב ומירב נשארה בודדה בבית. כלומר, יש למירב את דניאל שמעבירה לה את הזמן, אבל תכל'ס – היא לבד.

פרשת השיער של אביבית

הלוואי שהייתי יכולה להבין מה מתחולל לאביבית בראש כדי להבין את ההיגיון המוזר שלה. אחותי, כולה שמו לך פאה קצרה, מי ישמע. כאילו כל עם ישראל יעמוד דום ויגיד "אביבית?! ככה?! עם פאה?! לא, לא, לא, לא! אל תצביעו לה, היא נוראית!". לרגע חשבנו שהכל נרגע אחרי סשן ניחומים מחמם את הלב של סימה – חשבו שנית! מירב צחקה על אביבית, אביבית לקחה את זה קשה, עוד צעקות וכו' וכו'.

בפרק של יום רביעי מירב הייתה זו שאמרה לאח הגדול את מה שכולנו חושבים: אביבית מגזימה. וול, דה. מאביבית באמת שאין יותר מדי ציפיות בגזרת הדרמה, אבל למה כל הבית דש בזה כאילו זה באמת מעניין? דווקא במקום הזה היה מרענן לראות את מירב כקול השפיות וההיגיון בבית המשוגעים. מה שכן, עושה רושם שזה לגמרי חד פעמי. כרגע גם מירב חייבת לצאת כי היא מאבדת את שפיותה ככל שהזמן עובר. ההדחה של סימה שברה את רוחה סופית. כמו כל אדם דמנטי גם לה יש רגעים של צלילות, אבל רוב הזמן היא במסע ונדטה מול אביבית וזה מתחיל להיות פתטי מיום ליום.

איך זה שסימה הודחה אבל אלי נשאר?

אפשר להבין למה ההפקה רוצה את אלי בבית. הוא מתסיס, הוא רב, הוא נופל על כולם, הוא צועק והוא מדבר לא לעניין. כאילו, ממש לא לעניין. אבל די, זה תקליט שבור. מדובר בבן אדם עם אופי מתעלל, לא חכם, מציק, מדבר מסריח – והאמת שאני בהלם שהוא מצליח למצוא חברים בבית, כלומר ישראל. מה הוא מוצא בו? הסיבה היחידה שאני יכולה לחשוב שהקהל משאיר אותו בבית זה קיומו של כוח עליון ו/או הקירבה שלו לאביבית שלקחה אותו לפרויקט מחויבות אישית.

אביבית תורמת לקהילה בפרויקט התנדבות מיוחד

מה, לא ידעתן שאביבית בר זוהר אוהב להתנדב? אחרת למה שהיא תיקח את אלי כפרויקט שיקום? האם זו רגרסיה לפרויקט מחויבות אישית מהחטיבה? אביבית מלמדת את אלי שיעור ביחסים שבין אדם לחברו, לוקחת אותו לצד לשיחת נפש, דואגת לו, מגנה עליו. ואני שואלת – אחותי, למה? מדובר באדם סופר-מגה-אוברגלקטיק נוראי. איפה הרגישות והלב הטוב שאת טוענת שיש לו? היא מתייחסת אליו כאילו הוא ילד לא מובן ולא אדם מבוגר שמתנהג כמו ניקול ריצ'י בתוכנית ה"חיים הפשוטים".

כשאביבית הייתה במשבר קיומי תחת הכותרת "אני לבד!!!!!" גילינו שהיכולת של אלי לנחם אותה שוות ערך ליכולת של רועי להתחמק מוויכוחים – כלום, אפס, נאדה, זירו. אם תשאלו אותי כל העניין קשור לזה שאביבית חייבת הערצה גברית ואלי עונה לה על הצורך הזה. הוא הולך אחריה כמו טהטה'לה (או במילותיה של מירב "כמו חיה פצועה") ואביבית עפה על זה שיש לה פרויקט גברי וחתיך בבית. הדיירים העלו נקודה מעניינת: אלי מאוהב באביבית. אולי. אז אם כבר לפחות שיקרה ביניהם משהו בז'אנר הרומנטי, אחרת באמת אין טעם להשאיר את אלי בבית.

משימת קוריאה, או "המשימה הארוכה ביותר בעולם"

נו מה, חסר לכם אנשים שם במחלקת קריאייטיב משימות? משימת קוריאה נמתחת כבר יותר משנה. באמא שלכם? להעלות אותם על טיסה רק כדי לחזור לקוריאה והפעם להתחלף בקבוצות? הנה קחו בחינם רעיון למשימה: משימת הודו – הדיירים מתחלקים למעמדות. בדיוק כמו משימת קוריאה רק עם קארי. אהבתם? יש גם את משימת ברזיל – כל הגברים מגלחים את הגוף שלהם והולכים בספידו והבנות שמות ריפוד בתחת. מגניב, לא?

הדיירים למדו מילה חדשה והם משתמשים בה ללא הפסקה

כמות הפעמים בשבוע האחרון שבבית "האח הגדול" נאמרו המילים – "אני לא אתן לו את הבמה הזאת", "את לא תיתני לו את הבמה הזאת", "אתה תיתן לי את הבמה הזאת" וכו' חצתה כל גבול הגיוני. כל הדיבור האובססיבי הזה על במות יוצר את הרושם שהבית פשוט למד ביטוי חדש, וכמו בחורה שלמדה להשתמש במילה במילה "לגיטימי" בגיל 29 – הם אומרים את זה כל הפאקינג זמן. אה, לא, רגע, יש גם גיוון. הדבר השני שכל הזמן נאמר הוא הבטחה ריקה שהפעם – מפסיקים לריב. "הפעם אני לא עונה", "אני אהיה בשקט", "אני לא אדבר, שתריב עם עצמה". יאללה! תעמדו במילה שלכם. כל מה שאתם עושים זה רק לריב אחד עם השני, אז לפחות אל תריבו בתוך ריב שהוא לא על לא לריב. הבנתם?

תככים ומזימות? ממי, אנחנו לא בפרק של "שושלת"

לקוראות אביבית בר זוהר ומירב ישראל: די עם דיבורי תככים ומזימות בשקל. אתן לא אלקסיס  וקריסטל מ"שושלת". לא בקלאס, ולא בטינופים. דיבורים כמו "אני אשאר כאן כדי לעשות לה דווקא" לא גורמים לכן להישמע אסטרטגיות מתוחכמות אלא כמו שתי פסיכיות. מירב אוהבת תמיד לשאול "לא הבנתי, מה, אני בהישרדות?" – מירב, על פי ההתנהגות שלך זה נשמע שאת זאת שהתבלבלה בפורמט.

מאבדת את זה? מירב מ"האח הגדול" | צילום מסך
מאבדת את זה? מירב מ"האח הגדול" | צילום מסך

 

הניצוץ של אליאב

אליאב התוודה בשיחת נפש עם מריה (מה? מה הם קשורים?) שהוא הבין על עצמו שהוא לא עמוק. בזמן שכולם מנהלים כל היום שיחות נפש של שעות, הוא לא מצליח להחזיק שיחה יותר מעשר דקות. מריה המתוקה חיזקה אותו והחמיאה לו על הלב הגדול שלו ובלה בלה בלה. מדברים כל כך הרבה פעמים על "לב" כתכונת אופי בבית שאני מתחילה לחשוב שזה כמו שאומרים על בחורה שהיא "חמודה".

ציניות בצד לרגע: זה היה רגע מעניין ואמיתי. לראות אדם שנכנס  על טייפקאסט מסוים מנסה לערער על המשבצת אליה מנסים להכניס אותו – זה תמיד מסקרן. אליאב למד להפתיע אותנו בעונה הזאת. מסתבר שהוא די חכם, רגיש בטירוף וכן, יש לו לב ענק.

הפאדיחה של אליאב

טוב, אז אחרי המחמאות מסתבר שאליאב גם חשב שמרקו מבוסס על סיפור אמיתי וזה ללא ספק היה אחד מהרגעים הכי טובים בתוכנית. הכל התחיל כשמירב תהתה איך יהיו היחסים שלה עם ילדיה כשתצא מהבית, אליאב ניסה לנחם אותה על ידי השוואה למרקו. תמוה אבל נו. הכל התהפך כאשר אליאב חשף שהוא חושב שמרקו מבוסס על סיפור אמיתי. הדקות הבאות היו המצחיקות ביותר בכל העונה: דיון שלם על איך ילד בן חמש עם קוף על הכתף יעלה על ספינות לבד ויעשה סיבוב מסביב לעולם.

עמוס הודח

ואני לראשונה ניסיתי שניצל תירס במילוי ברוקולי. למעשה שניצל ברוקולי. מרתק.

View this post on Instagram

עמוס חלפון הוא המודח מהבית!

A post shared by האח הגדול (@bigbrotherisrael) on

פניני הלשון של השבוע

"קרקס דמיקולו" – המחליף הרשמי של קרקס מדראנו

"אכלתי גברים כמוך בלי מלח", "יש לך תאבון גדול" – הריב של מירב ואלי עולה מדרגה

"היא עושה חיקוי של יעל פוליאקוב… אני חולה על יעל פוליאקוב, היא מצחיקה" – אביבית פיצחה את מירב אבל לא רוצה להסתכסך עם הצופה יעל פוליאקוב

"אדל הזאת, עוד אני אבין אותה" – אלי על אדל. מה?

"אמא שלי מחכה לי עם חומוס, צ'יפס, סלט" – יש מצב גדול שאלי בכלל רוצה ללכת הביתה