"האח הגדול": כל מה שלא תראו על המסך

צילום מסך מתוך האח הגדול
צילום מסך מתוך האח הגדול

מגי מאבדת את זה בשידור חי, לירז מתפוצצת על רועי ומירב עצבנית. שוב. ברשת סוף סוף זנחו את ההבטחות על גרסה מוסרית ומשפחתית של "האח הגדול" והבינו שאנחנו פה בשביל הטראש. אז למה הם עדיין לא מראים לנו את הפרט הכי מטונף של העונה? "אחות על מלא", טור הביקורת של נועה בונה

88 שיתופים | 132 צפיות

 

מי זוכר שרק בתחילת העונה הנוכחית של "האח הגדול" דיברו בזכיינית רשת על לנסות ולהפוך את הפורמט למשפחתי ומוסרי יותר ואף, השם ירחם, נטול סיגריות? ובכן, אני זוכרת, ואולי חבל. כי השבוע ראינו איך כל הדיבורים על מוסריות הולכים לפח. נדמה שברשת הבינו שלמרות שישראלים אוהבים בכי ודרמות הם הרבה יותר אוהבים לצחוק, כולל לצחוק גם על אחרים. עם כל הכבוד לרומן בין מגי לישראל, עם ישראל בסך הכל רוצה את מנת הטראש היומית שלו. כך נולדו השבוע "המזימה הסודית" עם הדיירים הזמניים ומשימת "הספונטניות", שאם היא מזכירה לכן את משימת ההתעלמות המפורסמת של הזכיינית המתחרה קשת אתן לא מאוד טועות.

דיירי "האח הגדול" שמועמדים השבוע להדחה: מירב, מגי, תומר, רועי, ישראל ולירז | צילום: גיא כושי ויריב פיין
דיירי "האח הגדול" שמועמדים השבוע להדחה: מירב, מגי, תומר, רועי, ישראל ולירז | צילום: גיא כושי ויריב פיין

עוד כתבות מעניינות
מבר רפאלי ועד נטע ברזילי: מה לבשו הסלבס למפגש עם הנסיך וויליאם?

מיכל אנסקי חושפת את הזוגיות החדשה 
רותם סלע: "מי שנמאס לו ממני מוזמן להעביר ערוץ"

חוץ מהמשימות שדחקו את הדיירים אל עבר מחוזות הביזאר, דבר שהוא תמיד טוב כשלעצמו, שמתם לב שסוף סוף התחלנו לראות אותם מעשנים? עכשיו, תראו, ברור לי שסיגריות הן מזיקות לבריאות ומדובר בהרגל מגונה ודי דוחה. מצד שני, סיגריות = עניין. הרי כל התככים, המזימות והריכולים קורים בפינת העישון. בפרק של יום שבת פתאום ראינו את נטע מעשנת. ובפעם אחרת, מירב העצבנית (מה חדש?) גם הגניבה סיגריה. נדמה שאם עד היום קיבלנו את הגרסה המצונזרת של האח, עכשיו אנחנו סוף סוף מקבלים את הגרסה למבוגרים, בדיוק כמו שהריאליטי הזה צריך להיות.

יאללה, שישתנה כבר | צילום מסך מתוך האח הגדול
יאללה, שישתנה כבר | צילום מסך מתוך האח הגדול

געגועי לאביבית

בזמן שאני תולה תקוות הרבה יותר מדי גדולות בפינת העישון שתספק דרמה, אי אפשר שלא לתהות למה הדיירים הזמניים לא נשארו? סוף סוף היה עניין בבית! כלומר חוץ מעמרי ואדל שבאותה מידה יכלו להסתפק בדמויות קרטון שלהם. אביבית, לעומת זאת, הוכיחה סופית שהיא מלכת הטראש וצריכה להמשיך ולהשתתף בתוכניות ריאליטי עד יום מותה. כשגם היום האפל הזה יגיע נטע ברזני כבר מסתמנת כיורשת פוטנציאלית מושלמת.

מתגעגעות? אביבית בר זוהר ב"האח הגדול" | צילום, איפור, שיער וסטיילינג: גילי אלגבי
מתגעגעות? אביבית בר זוהר ב"האח הגדול" | צילום, איפור, שיער וסטיילינג: גילי אלגבי

 

למה הדיירים בבית הם חבורה של אנשים בלתי נסבלים?

הכניסה של הדיירים החדשים לבית לא הייתה רק נווה מדבר נוצץ של פאן וטראש במדבר מלא דיירים בכיינים, היא גם הזכירה לנו שלהבדיל ממה שראינו בפרקים האחרונים ל"אח הגדול" לא באים כדי לעבור "תהליך" (הו, אלוהים, אין מספיק מרכאות בעולם). התשובה לשאלה למה העונה הנוכחית לא מתרוממת היא פשוטה – תקעתם בבית חבורה של אנשים בכיינים, קפוצי תחת ובלתי נסבלים. אני מוצאת את עצמי מגלגלת עיניים למסך כל כך הרבה שלפעמים אני חושבת שאני אתקע ככה. די לבכות כל הזמן. באתם לריאליטי הכי נצפה במדינה (כלומר, היה) – תהנו מזה!

לירז ורועי מציגים: הריב הכי מאולץ בעולם

ואם כבר בכיינות בלתי נסבלת שלא מובילה לשום מקום, לירז ורועי רבו על איזה משהו. נדמה לי שזה היה קשור לעובדה שרועי דרך ללירז על הספונג'ה, אבל אני עדיין מטילה ספק בסיבה כל כך מפגרת לריב. השאלה הגדולה באמת היא למה רועי נראה כאילו הוא משחק במופע סיום שנה של כיתות ו'? השניים רבו במשך 10 דקות בלי סיבה על כלום ושום דבר, כשבמהלכן רועי מנסה לצאת גבר, אומר ללירז לשתוק ואז אמר לה שהוא צחק. אה, אוקיי, כי מצחיק זה לא היה.

מה שכן מצחיק הוא שבמשימת הספונטניות ישראל העמיד את רועי להדחה כי "הוא ניטרלי מדי ולא רב עם אף אחד". אופסי. רוצות עוד? מריה הסכימה עם ישראל ואמרה לרועי ש"זה לא שזה כאילו לא נכון". מה שנקרא – BURN!

אביבית VS. סימה

סוף סוף סימה אמרה לאביבית את מה שכולם חושבים עליה. מאמי, את גולד דיגרית. ומאמי, זה שאת אומרת שחמישה גברים הציעו לך נישואים וביטלת חמש חתונות לא אומר שזה נכון. ברור לי שגם סימה היא לא אבירת האמת של זכויות הפמיניזם אבל ככל שעובר הזמן אני מחבבת אותה יותר ויותר. וכן, יש לזה קשר ישיר לעובדה שהשבוע עלה סרטון בו היא מסבירה למה היא אוכלת רק פריכיות וזה הדבר הכי מצחיק שראיתי.

ג'זדורים באקסטרים, או: מגי מאבדת את זה במשימת ההדחות המזויפות

וואו, כאלה תגובות להדחה לא היו לנו מאז שדנית ונופר מור נאלצו לשמוע שאליאב יוצא מהבית. זה התחיל ב"הדחה" של תומר, הדייר השנוא של הבית, שגררה בכי ויללות נוסח "הוא היה כזה טוב! הוא תמיד דאג לי! תומר…. תומר…". אחר כך הגיעה ההדחה של אליאב שפשוט שברה את כולם, ואז ההדחה המזויפת של ישראל שגרמה למגי לאבד את זה. איפה אילן רבינוביץ' כשצריך אותו? הבחורה איבדה כל קשר למציאות ונכנסה להתקף חרדה מלווה ברעידות. היא התחילה לבכות בהיסטריה, צועקת שישראל הוא האהבה של החיים שלה, שהיא לא יכולה לראות מציאות אחרת ותוהה למה האח עשה לה את זה. יותר כמו, למה אף אחד לא עוצר את זה? הבעיה ברגעים כאלה היא שהם מבליטים את הגבול הדק בין מציצנות פריים טיים נסבלת לבין התעללות חסרת טעם, וזה בדיוק מה שקרה כאן. זה לא היה מצחיק אלא בעיקר עצוב וגרם לי להתכווץ בחוסר נוחות מול המסך. תטפלו בבחורה או תוציאו אותה מהבית, היא צריכה מנה הגונה של מציאות. אחרת כמו דנית היא עוד תגמור ב"זוג מנצח VIP" לא עלינו.

מגי, תרגעי | צילום מסך מ"האח הגדול"
מגי, תרגעי | צילום מסך מ"האח הגדול"

מה שלא מראים לנו

אז אחרי שעברנו פרק "מזימה" שלם עם הדיירים הזמניים, ב"האח הגדול" החליטו משום מה שהם לא מראים מה קרה ב-48 שעות אחרי ההדחה. הלו, הרי זה מה שמעניין! כאמור, אני לא בעד לראות אנשים מאבדים את זה בשידור חי, אבל אם כבר עושים את זה תעשו את זה כמו שצריך ותנו לנו ליהנות.

וזו ממש לא הפעם הראשונה ש'האח' מחליט להסתיר מאיתנו פרטים חשובים. פתאום מתברר גם שמגי הייתה נחש כל הזמן הזה. עכשיו לא שזה מאוד מפתיע, בלשון המעטה, אבל רק בשיחה אגבית עם מריה בחצר העישון אנחנו מגלים שכל הדברים שמגי מספרת שקרו לה היו למעשה שקר. פוליטיקאית או לא? העניין הוא למה רק עכשיו אנחנו שומעים על זה בפעם הראשונה? מריה, אגב, סיפקה את הפרשנות שלה לעניין: למגי לא היו חיים מעניינים וכאן היא יכולה להיות מי שהיא רוצה. יש מצב שהיא צודקת. בינתיים כל הטוקבקים טוענים שמגי ממשיכה לתאם הדחות עם ישראל, כלומר מפרה את חוקי הפורמט. נו, פליז, אנשי רשת היקרים, מגי היא השי חי שלכם? היא לא כזו מעניינת בשביל שתוותרו לה, אלא אם כן מסתתרת כאן פצצת רייטינג שאתם מסתירים. ואז, בבקשה מכם, תחשפו אותה! בשביל זה אנחנו פה, לא?

עוד עניין שרק עכשיו מתחיל להתבהר הודות לעריכה כושלת/מניפולטיבית (בחרו בעצמכם) הוא סאגת השנאה הציבורית נגד לירז. ואני לא מדברת על הבאדי שיימינג שעושים לה שזה סתם שפל, מגעיל וחסר סיבה. רוב האנשים לא צופים בערוץ 26 ובשידור בערוץ 13 מראים רק חלק קטן מהרגעים בהם לירז מפגינה חוסר אמינות מוחלט או סתם עולה לכולם על העצבים. למה? לא ברור.

סוף סוף האמת מתבררת על מגי | צילום מסך מתוך חשבון הפייסבוק שלה
סוף סוף האמת מתבררת על מגי | צילום מסך מתוך חשבון הפייסבוק שלה

משימת הספוטנטיות זה פיפי

אם נתעלם מהדמיון המובהק למשימת ההתעלמות המפורסמת של "קשת", המשימה הזאת הייתה תענוג ובעיקר קורעת מצחוק. אין כמו לראות את רועי בוכה בחליפת ענבים ומתעצבן בחליפת פטרייה, את תומר באיפור דראג (ולגלות שהוא יצא אפס כשלא הסכים להיות דראג קווין למשך כל המשימה), את תומר מתנייד אך ורק בטרקטורון לילדים, על מגי "נזרקים" סכינים ומירב אוכלת גבינה מסריחה וישנה באוהל. מצאתי את עצמי אשכרה צוחקת בפרק הזה, הלוואי שהמשימה הזאת תימשך לנצח ואני אוכל לראות את מירב מקיאה כל פרק. מירב, זה לא אישי, זה פשוט קורע לראות אותך סובלת. המשיכו כך.

עוד דיירים חדשים?!

אז לירון ויצמן הבטיחה שגם בשבוע הבא יהיו דיירים חדשים. האם גם בפרק הסיום של העונה יכנסו לבית דיירים חדשים? למי יש כוח לזה, אלא אם כן זו שוב אביבית ואז אני כמובן בעד.

והלוק, מה איתו? לירון ויצמן לובשת ג'ינס מהקולקציה החדשה של דיזל | סטיילינג: סיון חימי
והלוק, מה איתו? לירון ויצמן לובשת ג'ינס מהקולקציה החדשה של דיזל | סטיילינג: סיון חימי

 

פניני הלשון של השבוע

"הגברת עם הבגד ים האדום, תחזרי לרדודים" – אליאב נהנה בבריכה

"סטייל אי המתים אחים" – אליאב לא מבין מה קורה סביבו לאחר ההדחה המזוייפת

"גם ככה כולם מתגרשים, לפחות תתגרשי ממישהו עם כסף" – התורה של אביבית

"אני מרגיש שלוש רגשות אחרי" – אליאב מרגיש תחושות חדשות

"לאן הגעת, מלון כרמים?" – מירב לא מרוצה שתומר הפיל את המשימה

"סתום את הפאקינג לוע" – משפט השבוע של מירב

"שחור משחור כמו המזל שלי" – מירב על אכילת הגבינה המסריחה