מגי בוגדנית ותומר שמנופוב: האם "האח הגדול" חוזרת לימי השוביניזם של יורם זק?

מגי טביבי מ"האח הגדול" | צילום מסך מתוך חשבון הפייסבוק שלה
מגי טביבי מ"האח הגדול" | צילום מסך מתוך חשבון הפייסבוק שלה

בשבילו דיירים עפים: האח הגדול מנסה בכל מחיר לחזור לימי יורם זק - מביא את הבית לנקודת רתיחה, משחק לדיירים במוח ובעיקר רוקם סיפורי עלילה שגורמים לכל הנשים בבית לריב, לבכות, לבגוד ולהתעצבן. ליהיא גרינר כבר עשתה את זה קודם. "אחות על מלא", טור הביקורת של נועה בונה

88 שיתופים | 132 צפיות

 

 

בזמן שב"בשבילה גיבורים עפים" של "קשת" תומר קאפון מחפש את יעלי ומרתק למסך מדינה שלמה, ב"רשת" בעיקר מחפשים איך לחזור לרייטינג של ימי יורם זק, ומה אתן יודעות? זה אפילו קצת מצליח להם. השאלה כמובן באיזה מחיר.
השבוע סוף סוף קיבלנו קצת עניין, לפחות במונחים של העונה הנוכחית – וזה בעיקר אומר  ריבים, ריבים, עוד קצת ריבים אה כן, וגם זרקו את מגי.

לא למדת כלום מליהיא גרינר? מגי טביבי מ"האח הגדול" | צילום מסך מתוך חשבון הפייסבוק שלה
לא למדת כלום מליהיא גרינר? מגי טביבי מ"האח הגדול" | צילום מסך מתוך חשבון הפייסבוק שלה

עוד כתבות מעניינות
לוסי דובינצ'יק: "אפילו בזמן הלידה יצאתי להפסקת סיגריות?"
המדריך השלם ליזיזות 
"הייתי מרעיבה את עצמי בשביל מילה טובה": החיים עם אימא נרקיסיסטית

אחרי שזה נאמר אני חייבת לציין שככל שעוברים הפרקים המתמודדים שלנו הולכים ומאבדים קשר למציאות, וזה מדאיג. נכון, בכל העונות של האח בשלב כזה או אחר הדיירים מתחילים להיות קצת אאוט, בלשון המעטה, אבל הפעם זה הגיע הרבה יותר מוקדם. בית "האח הגדול" מבעבע ומגיע לנקודת רתיחה כמעט בכל פרק, ולא סתם היה נראה שלאילן ושמס הוקל כשהודחו מקן הקוקייה הנ"ל.

השבחים (או העלבונות – תחליטו אתן) הולכים כמובן לאח הגדול המכהן. נראה שהעורך החדש רועי עוז עשה את שיעורי הבית שלו, למד את יורם זק וצפה בהמון פרקים של UnReal. הוא משחק להם במוח, מפציץ אותם עם שאלות מכשילות ובאופן כללי מתערבב להם בתת מודע – אבל, ויש אבל גדול: למרות הקלות בה אני שופטת אותם מספת ביתי, איפשהו בתוכי אני גם לא מאמינה שהם נופלים בזה. מזל שחוץ ממשחקי מוחות זולים היו לנו עוד דברים השבוע.

סוף סוף עפר שכטר סיפר בדיחה מצחיקה
עפר שכטר מקבל את הפסקה הראשונה של טור זה, ולא בכדי. בפעם הראשונה העונה הוא סיפר בדיחה שהצחיקה אותי כשאמר שהשובל הקטן של השמלה שלבשה לירון ויצמן בפרק של יום ראשון נראה כמו עורלה. לא מתוחכם, לא אלגנטי אבל כן מצחיק, במקרה של שכטר זה לא מעט. ואם כבר מחמאות, זה הזמן להודות שהוא ואסי ישראלוף כנראה הפנימו את הביקורת. השניים משתפרים מפרק לפרק, נראים נינוחים יותר ואפילו הלוק שלהם יותר סטייל. המשיכו כך.

עורלה? הממ: לירון ויצמן לובשת שמלה של אלכסנדר ווטייה מבוטיק אמור, סטיילינג: סיוון חימי | צילום: יח"צ
עורלה? הממ: לירון ויצמן לובשת שמלה של אלכסנדר ווטייה מבוטיק אמור, סטיילינג: סיוון חימי | צילום: יח"צ

למה מוציאים מהבית כל מי שיש לו מעל 10 נקודות IQ?
כשהם לקחו את אינה – שתקתי, כי מה לי ולאינה? כשהם לקחו את טאי – לא אמרתי דבר, כי למי אפכת? כשהם לקחו את אילן – גם שתקתי, אבל עמוק בלב חשבתי 'למה, אילן, למה?'. כשהם לקחו את שמס – טוב, כאן כבר הרמתי ידיים. לפחות מטפורית. לא, בואו! "האח הגדול" פשוט לקח את כל מי שיכול לעורר עניין בבית הזה והשאיר אותנו להתמודד עם כל הילדים שבוכים ורבים כל היום כמו שתי בנות שהגיעו לקלרה עם אותה שמלה. למרות ששמס הפתיעה אותי ובמשימת הממשלה פשוט איבדה את זה – הרגע שיהיה הזכור ביותר מבחינתי בכל העונה הזאת, הוא כשלירון ניגש אליה בשיא העצבים שלה ופשוט אמר לה: "מה, את גנובה? את בן אדם מבוגר ונשוי, מה יש לך? איך את מתנהגת?". באותו הרגע לירון בעצם חשף את הפורמט במערומיו: רק פאקינג משחק. צ'יל! זה לא החיים האמיתיים צאו מהסרט שלכם.

עם היציאה של שמס הלך גם הסיכוי לשמץ של שיח אינטילגנטי בבית. כאילו, רועי נשאר בבית אבל עם מינימום זמן מסך מישהו בכלל זוכר אותו? לא רואים את הבן אדם, מעניין באמת מה הוא עושה בימים אלה.

ביקור הזהב של פנינה רוזנבלום
כנראה שנתניהו, סמוטריץ' ואיילת שקד היו תפוסים, כי מי שנכנסה לבית על תקן צ'ופר למשימה הממשלה היא פנינה רוזנבלום. למעשה יותר מהכל מדובר בהגשמת חלום הילדות של אורלי שמעריצה את פנינה, ממש מעריצה. בחיים לא חשבתי שמישהו יכול להעריץ ככה אישה שעומדת מאחורי תאגיד של קרמי גוף וגרנולה לסלטים.

איך אפשר להעריץ את האישה שהמציאה את הקרם הזה?
איך אפשר להעריץ את האישה שהמציאה את הקרם הזה?

 

כאשר הממשלה דנה בשאלה מי יזכה בביקור – הממשלה או האזרחים – סימה יצאה מגדרה כדי שאורלי תקבל את הצ'ופר. זה היה יכול להיות מאוד חברי מצד סימה, לו רק היא לא הייתה מדברת על אורלי כאילו היא לא שם. סימה התחילה להשתפך כמה אורלי היא קשת יום וזה חלום חייה לראות את פנינה רונזבלום. מה הקשר? לשכת הרווחה זה בכיוון השני. וגם, למה שמישהו ירצה לראות את פנינה רוזנבלום במיוחד? המצב הזה בעצמו מספיק קשה.

איך אתם מחכים לזה: מגי וישראל ברומן המביך של הבית
חיכינו, בכינו, רצינו – והנה! יש רומן ראשון. אז למגי הפוליטיקאית החמודה שלנו יש חבר בחיים האמיתיים, אבל היא בקטע של ישראל. מאוד ליהיא גרינר מצידה. מגי כנראה שכחה שהיא באה לתוכנית טלוויזיה שמתעדת את חייה, כי היא בטוחה שאם היא שמה את הקפוצ'ון על הפרצוף לא יידעו מה היא אומרת. גיל 5 זה כאן. לונג סטורי שורט: מגי אמרה מול כל המדינה שהיא לא מתגעגעת לחבר שלה ורמזה על רגשותיה לישראל. העניינים התחממו כאשר קבוצת חוליגנים התקרבה לחומת בית האח הגדול וצעקה לישראל שיתרחק ממגי. כמו שאומרים – פה חשדתי.

מגי וישראל מ"האח הגדול" | צילום: יח"צ
מגי וישראל מ"האח הגדול" | צילום: יח"צ

כל זה קורה כשישראל הביע את תמיכתו בזוגיות פתוחה ומגי יצאה מכליה לשכנע אותו אחרת. מזל טוב ביצ', את מאוהבת. עכשיו, עם כל הכבוד לקופידון, מה הקטע עם השפה הסודית המפגרת שלהם? "היא הייתה תדר 5, אנחנו תדר 11", מה?! חברים, אם תמשיכו ככה לא תהיו באף תדר. החוליגנים כאמור לא הפחידו את השניים שהוסיפו להתקרב למרות שישראל הודיע נחרצות שהוא מתרחק ממגי. ואז נישק אותה באמצע הלילה במיטה.

זורקים את מגי מול כל עם ישראל
בתעודת הזהות שלה אי שם בתחילת העונה מגי הוצגה כמנכ"לית, לא ידוע של מה, אבל נו, מנכ"לית. עכשיו, ילדים יקרים – מישהו יכול להסביר לי מה הקשר בין ההתנהגות של מגי להתנהגות של מנכ"לית? כל מה שהיא עושה זה לבכות, לריב, לתת בניאוף, לבכות עוד קצת ולדבר על תדרים. תגידו לי שזה לא דור העתיד של הפוליטיקה הישראלית, מספיק גרוע פה גם ככה.

ואיזו הפתעה, "במקרה" בשבוע שמגי וישראל הופכים דביקים הדיירים העבירו חוק שכל שבוע אחד מהם מקבל מסר מהעולם שבחוץ, ו"במקרה" מגי הייתה הראשונה להיבחר. איזה צירוף מקרים משעשע. כמו שאתן בטח מבינות מהכותרת – חבר של מגי זרק אותה. הוא העלה פוסט בפייסבוק בו טען שלאור ההתפתחויות האחרונות בתוכנית הוא מסיים את הקשר שלו עם מגי. האם זה אומר שעכשיו היא וישראל יממשו את מערכת היחסים הדביקה שלהם ויניחו לנו?

הבכיינית של הבית
אם כבר חזרנו לימים העלומים של תחילת העונה – אי שם בעבר הרחוק ממש התרשמתי מתמי. עם הכניסה לבית אמרתי: הופה! הנה בחורה שתעשה חיל בבית! ככה ציפיתי, ככה התאכזבתי. כל מה שתמי עושה זה לבכות מזה שהיא מועמדת להדחה ולשכוח שהיא בתוכנית ריאליטי. הקש ששבר את גב הגמל מבחינתי היה שתמי התחילה להתחרפן בגלל שמישהו סיים לה את הלחם. מי כמוני יודעת עד כמה פחמימות הוא נושא רגיש, אבל תמי פשוט התחילה לבכות ולצרוח שכולם מחביאים אוכל בבית ופעם אחת מותר לה לשמור לעצמה לחם חיטה מלאה. אחותי, תרגעי ומהר. ככה קל לשבור אותך? וחוץ מזה, דעי לך שגם לחם אחיד זה סבבה. רק לא 4 פרוסות עם נטולה, מניסיון.

הכי דוחה: השמנופוביה של תומר נגד לירז
ואם כבר החבאת אוכל – תומר הוכיח את מעמדו כדוש של הבית כשהאשים ברבים את לירז שהיא החביאה אוכל. עזבו שאחר כך הסתבר שזה בכלל לא האוכל שלה, גם אם כן – לעולם, אבל לעולם, לא מקניטים אדם אחר בגלל איך, מה או כמה שהוא אוכל. בשלב הזה לירז אמרה לתומר שלא ידבר איתה יותר, ובצדק.
תומר מצידו בטוח שהוא אחלה גבר וחושב שכל מה שהוא עושה זה לטובה, כי מה, הוא הרי "אחלה גבר". אחרי 5 דקות שנראו כמו נצח גם האחלה גבר הזה הבין שהוא עשה טעות והצליח להוציא מעצמו איזו שהיא התנצלות דבילית, כשמיד לאחר מכן הזכיר שיש לו מחר יום הולדת. כן, כי זה מה שמעניין עכשיו.

לירז מתעצבנת על תומר, ובצדק | צילום מסך
לירז מתעצבנת על תומר, ובצדק | צילום מסך

יודעות מה? אולי בדיעבד תומר באמת יצא אחלה גבר, כי עכשיו בזכות המעשה המרושע שלו עוד אנשים יבינו איך לא להתנהג. שנאמר – כל המצליח לגרום לדוש אחד לשנות התנהגות – כאילו הציל עולם ומלואו.

ומה אם זו הסיבה לביטול של מסי?
בפרק של יום רביעי צפינו במשימת התקציב הלא מעניינת בתבל. לכבוד הגעתו של מסי לארץ. עוד לפני שידענו שהארגנטינאי חיזל"ש דיירי הבית היו צריכים לבעוט בעיטות עונשין בגובה של מיליון מטרים. אפילו הלרלורים של מירי רגב כבר יותר מעניינים מזה.

פניני הלשון של השבוע

"אני ראש הממשלה, בוטן על הראש – בושות", אליאב לא מתלהב מהתפקיד החדש שלו

"נשיקות, סמיילי מחייך, אליאב" – הדרך הכי טובה לסיים כל פנייה לאדם.

"דגים פיראטים שאוכלים את האצבע" – לאורלי היה אקווריום פיראנות בבית

"טעות פוטולית, פטלוגית" – אורלי הרגה בטעות את כל הפיראנות

"החיים הם שיעור אחד ארוך, החיים הם שיעור אחד ארוך" – תומר נכנס לטראנס