הוראות הפעלה: איך תישארי מעודכנת?

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

המטרה: להיות אדם מעודכן ולשלוט בנושאי השיחה מסביב. האמצעי: לטפח שגרת התעדכנות אבל כזו שלא תאכל לכם את הראש. מדור הוראות הפעלה מחזיק לך את האצבע על הדופק

88 שיתופים | 132 צפיות

 

 

בעולם שבו המידע הוא המלך, ומי ששולט במידע ראשון שולט בשיחה ואפילו ממש בסדר היום, צריך להתאמץ כדי לא להרגיש נחיתות מול ההוא מהפייסבוק שתמיד מעלה ראשון את רשמיו מהאלבום הכי חדש. אלכס פולונסקי, 29, עורך "טיים אאוט" תל אביב, הוא אדם מעודכן למדי עד מעודכן מאוד. קשה למצוא התרחשות מעניינת שחומקת לו מהרדאר. כשיוצא לו הוא מפרגן מממצאיו להמונים בדמות פוסט בבלוג שלו תחת הכותרת "דברים ששלחתי לחברים בג'יטוק", שם הוא מציע מגוון משובח של לינקים שיוציאו אתכם כוכבים בכל מפגש חברים.

"היום אני במקום שאני כבר מנסה להיות פחות אנאלי ותלוי בדברים האלה", הוא מודה, "אבל האמת שאני עדיין לא מסוגל להיגמל מלהתעדכן. יש לזה מחיר כי אני בתחושת FOMO (Fear of Missing Out) תמידית. העובדה שבמשך שעתיים בחוץ – במסעדה, בבית קפה או עם חברים – אוציא את הטלפון לפחות חמש פעמים, כאילו כדי להתעדכן בשעה אבל בעצם כדי לפתוח טוויטר או פייסבוק, היא חולנית. לא בריא להיות בלחץ שפספסת דברים".

אל תטעו – זה שפולונסקי מודע לעצמו לא אומר שהוא לא חיה רעה ומעודכנת. את רוב המידע שלו הוא צורך מה־RSS, כלי אגריגציה שמעודכנים רציניים אוהבים במיוחד (הוא ממליץ על Feedly). המידע מועבר לשם מהאתרים והבלוגים שאחריהם הוא עוקב ומסודר לפי קטגוריות – אוכל, תרבות, הורדות מומלצות, טלוויזיה, רכילות, אופנה ועוד. "אני בודק את ה־RSS בערך שלוש פעמים ביום", מספר פולונסקי. "במהלך היום אני יותר על נושאים חדשותיים, וקטגוריות כמו חדשות גיקים, נגיד, אני שומר ללילות ולוויקנד. אני מחובר ל־RSS כבר עשור, אבל בשנים האחרונות, כשכמות הרשתות החברתיות עלתה, אני כבר מרגיש את העומס".

אבל אחרי אילו אתרים ובלוגים אתה עוקב? שם הרי קבור הכלב.

"בתחום האופנה, למשל, אני עוקב אחרי בלוג האופנה של ניו יורק מגזין, האתרים פאשיוניסטה.קום ו־Fashion Copious. משם הייתי מתחיל. לגבי מוזיקה, זה מאוד תלוי בטעם. אני אישית אוהב בעיקר אלקטרוני כיפי ופופ מיינסטרים, שבשבילו יש המון בלוגים. הרבה פעמים אני פשוט נכנס לסאונד קלאוד שלי (אפליקציית שיתוף מוזיקה) ושם מחכים לי כבר המון דברים לשמוע שנאגרים על בסיס האמנים והלייבלים שאני עוקב אחריהם. שיטה מצוינת נוספת היא פשוט לעקוב בטוויטר אחרי עיתונאים או גורמים אחרים שמחזיקים בטעם דומה. אני עוקב אחרי הטוויטר של אסנצ'ל מיקס של ה־BBC ומשם מקבל המון דברים חדשים במוזיקה אלקטרונית".

אז בעצם הסוד בלהיות מעודכן זה לעקוב אחרי מעודכנים אחרים?

"לעקוב אחרי קובעי דעת קהל זו דרך שעובדת, אבל צריך לאזן בין כמה אתה רוצה להיות מובל או מוביל. זה ההבדל בין, נניח, להאזין לתחנת רדיו מסוימת, לזהות טראקים ולחשוב 'מגניב שהם השמיעו את זה' לבין לשמוע משהו ולרוץ לשאזם עם זה. שתי האופציות הן אחלה, ההבדל הוא בעיקר בכמה זמן שרפת".

הסוד

5 מקומות חובה להתעדכן בהם על פי אלכס פולונסקי

This מאמרים מומלצים מרחבי הרשת בנושאי תרבות ואמנות, חברה, כלכלה, מדיה ופוליטיקה.

Digg אגרגטור עם יד עורך מכוונת שמציף את כל הטוב שיש לאינטרנט להציע, רגע לפני שזה הופך לוויראלי.

Fre.sh עוד אגרגטור, הפעם אוטומטי מבית באזזפיד – מאתרי התוכן המצליחים בעולם. אם זה הולך לתפוס תאוצה, כנראה שתמצאו את זה שם לפני כולם.

Popurls מטכנולוגיה, דרך תרבות, רכילות, עיצוב ומדע ועד קריירה – הכותרות האחרונות מהאתרים המובילים בכל תחום, בעמוד אחד.

Product Hunt המקום שבו מכתירים כל אפליקציה, שירות דיגיטלי או אתר חדש – מי בדרך אל האקזיט ומי הולך להישאר במרתף של ההורים.