החלטות לשנה טובה יותר: 5 עצות קטנות שישפרו לכן את החיים

עצות קטנות לשנה גדולה | צילום: shutterstock
עצות קטנות לשנה גדולה | צילום: shutterstock

שנה חדשה היא הזדמנות לעשות קצת סדר, להיפטר מהרגלים ישנים ולאמץ גרסה משופרת של עצמכן. אספנו מהמומחיות חמש עצות לשיפור עצמי במינימום מאמץ. שתהיה שנה טובה!

88 שיתופים | 132 צפיות

להתחיל להסתכל בעיניים

רוב התקשורת שאנחנו מנהלות עם העולם מתקיימת בלי שהוצאנו מילה מהפה. על פי ענת הכט־פישר, מומחית לשפת הגוף, קשר עין הוא הכלי הכי חשוב שבו את מחזיקה. הנתונים מדברים על כך שאדם המסתכל על בן שיחו מעל 60 אחוז מהזמן נתפס כאמין וחברותי, ומי שמחזיק בקשר עין 40 אחוז מהזמן ופחות, יכול להיתפס כלא נעים. "קשר עין הוא הדבר הכי משמעותי בין אנשים", מסבירה הכט־פישר, "גם בטווח הקצר, כמו בסיטואציה של רושם ראשוני, וגם בטווח הארוך. לא סתם אומרים שהעיניים הן הראי לנשמה. הן עוזרות בהבנת הרגשות שלך כלפיי האדם העומד מולך: האם את סומכת עליו, האם הוא מקצועי והאם את רוצה להיות חברה שלו. קשה לעשות מניפולציה על עיניים ולכן הן משקפות את הדבר האמיתי".

להפטר מבגדים מיותרים

"פיתחו את הארון והתחילו לשחרר", ממליצה אלינה גרינשפון, מומחית לצרכנות נבונה ויזמת "יש לי מה ללבוש", "בתור התחלה היפטרו מכל מה שהופך את הארון שלכן לבית קברות לבגדים, אותו סוודר שכבר לא עובד אפילו כפיג'מה, הג'ינס מגיל 15 שאולי עוד יעלה (הוא לא), הטופ החמוד שלא לבשת אפילו פעם אחת השנה – נופפו להם לשלום. אם אתן קשורות לבגד מסוים, עשו תרגיל מחשבתי: מה יקרה אם תיפטרו ממנו? כמה זה נורא? כנראה שכלום. הבגדים האלה תופסים לכן מקום בארון, הופכים את החיים שלכן לצפופים ומבולגנים, ומונעים מכן לראות כמה שפע יש באמת בארון שלכן".

לאהוב כמו בפעם הראשונה

שגרת היום יום שוחקת את הרומנטיקה, פעולות שהערכנו בעבר והתפעלנו מהן הופכות להיות מובנות מאליהן. "אנחנו שוכחים להודות זה לזו ולהעריך את הדברים הקטנים שעושים הבדלים גדולים במערכת היחסים", מסבירה הלית אסא, יועצת זוגית ומטפלת בשיטת אימאגו, "חזרו להעריך, להתפעל ולהודות זה לזו על הדברים הקטנים: על ההתנהלות המתואמת שלכם מול הילדים בבוקר, על הטסט לרכב, הבגדים הנקיים בארון, זמן השינה שהענקתם זה לזו, הקפה שהכינו עבורכם. אל תתנו להרגל להשתלט על הקשר. העריכו את הדברים הקטנים כאילו הם קורים בפעם הראשונה".

סלואו פוד

אנחנו עושות הכול מהר, ולמרות שלפעמים זה מבורך, מערכת העיכול שלנו דווקא מבקשת שניקח את הזמן. "אכילה איטית חשובה לשם הקלה על תהליך העיכול ותחושת השובע", מסבירה הגר שפר, נטורופתית המתמחה בתזונה ובדיאטה ובעלת עמוד הפייסבוק eatgood, "הדרך הטובה ביותר לאכול לאט ובצורה רגועה היא להניח את הסכו"ם בין ביס לביס. נוגסים מעט מן המזון, מניחים את הסכו"ם, ורק כאשר מסיימים ללעוס היטב ובולעים, מרימים שוב את הסכו"ם ולוקחים ביס נוסף, ושוב מניחים אותו – וחוזר חלילה. בהתחלה זה עלול להיראות מלאכותי ומיותר, אבל מתרגלים מהר. זה יעזור לכן לאכול נכון ובריא יותר, להיות שבעות לאורך זמן ולסבול פחות מבטן נפוחה".

למצוא את כוח העל בעבודה

"כדי לפרוח בעבודה, עליכן לנסח קודם כל את כוח העל שלכן, אם אין לכן אחד כזה – הגיע הזמן למצוא אותו", מסבירה שני חדד, מנכ"לית ובעלים של Brainnü, מרצה לשיווק וחוויית משתמש ויזמית בתחום ה־MarTech. ״האם יש נושא מסוים שאתן מבינות בו יותר מאחרים? מהי התכונה שמייחדת אתכן או את העסק שלכן? למה שיפנו דווקא אליכן? מיתוג אישי יכול להצליח רק כשאתן יודעות בדיוק מה אתן עושות ומה המטרה שלכן. אל תתפזרו, כי כשאתן מאבדות כיוון – גם הלקוח יאבד אותו וימצא את עצמו אצל מתחרה ממוקד יותר. חשבו על זה כך: הייתן קונות ג'ינס של סטיב ג'ובס? שמלת ערב מאילון מאסק? כנראה שלא. הם דוגמה מצוינת לאנשים שנשארו ממוקדים והתרחבו רק בתחום שלהם".