הרומן שלי עם סקרלט

וודי אלן וסקרלט ג'והנסון משחקים ביחד. מה רע?

88 שיתופים | 132 צפיות

הרושם הראשון הוא שהם זוג מוזר. איזו כימיה מחשמלת יוכלו לייצר על גבי המסך הגדול סקרלט ג'והנסון, פצצת סקס צעירה ומוכשרת, והנבעך הנצחי בן ה-71, וודי אלן, שמשחק עם אותם שטיקים מוכרים עוד מאז הרומן שלי עם אנני?

בראיונות שהעניקו השניים לקראת צאתו של סרטם החדש "סקופ", הם החמיאו זה לזו בפראות. מתברר שאחרי ששיתפו פעולה במותחן האנגלי המתוחכם נקודת מפגש, נשאר להם טעם של עוד. אלן, שנפעם מג'והנסון ומכנה אותה המוזה שלו, קיבל הצעה מאתגרת ממנה, כשביקשה לשחק איתו בסרט משותף. אלן קפץ על ההזדמנות ותוך מספר חודשים הוא כתב את התסריט לסרט בהשתתפותו ובבימויו. ו"סקופ" הוא סרט ממיטב המסורת הוודי-אלנית.

מדובר בסיפור בלשי רומנטי: העיתונאי הבריטי ג'ו סטרומבל הולך לעולמו, ורוחו ממשיכה לרחף בין החיים למוות בחוסר סיפוק. בדרכו אל המוות נתקל העיתונאי בסקופ שעשוי לגלות את זהותו של רוצח סדרתי נתעב שמתקיף נשים לונדוניות. היות שהוא לא בין החיים, הוא מוצא שגרירה שתעשה הכל כדי לחשוף את הסקופ בעולם האמיתי. סנדרה (ג'והנסון), סטודנטית אמריקאית לעיתונאות שמבקרת חברים בלונדון, מקבלת מרוח העיתונאי רמז שמוביל אותה אל הרפתקה שבסופה היא תגלה מי הרוצח. איך וודי אלן נכנס לתמונה? הוא מגלם את ספלנדיני הגדול, קוסם שהוא גם סבא יהודי מצחיק ונוירוטי, ששמו האמיתי סיד ווטרמן. סיד נחלץ לעזרתה של סנדרה במרדף אחר פיטר ליימן, אריסטוקרט אנגלי מרשים (יו ג'קמן), החשוד במעשי הרצח. העלילה, איך לא, מסתבכת, וסנדרה הולכת ומתאהבת בחשוד המרכזי.



החמיאו זה לזו בפראות. אלן וג'והנסן

החמיאו זה לזו בפראות. אלן וג'והנסן

ג'והנסון עברה מהפך רציני לקראת תפקידה כסטודנטית סקרנית לבית וודי אלן. היא איפסנה בצד את הסקס אפיל והתחכום המתפרץ, ומצויידת במשקפיים עגולים גדולים ובמלתחה בלתי מחמיאה בעליל, אימצה את הניואנסים המוכרים של הבמאי הוותיק, כולל ליהוג אינסופי בשצף קצף, הליכה גמלונית ומבוכה עצמית כללית. היא עושה זאת מצוין, למרות שהיכרות מוקדמת איתה עשויה לגרום לצופה לנסות לחפש כל הזמן את ג'והנסון האמיתית מתחת לפני השטח.

וודי אלן נראה כאילו הוא עושה את מה שהוא הכי אוהב – מה שכנראה נכון – על פני ניו יורק המזוהה איתו כל כך. הוא מפזז ללא הרף בשורות מחץ מצחיקות להפליא, שקופצות מהמסך במהירות מסחררת, כמו למשל, "בעבר הייתי בן הדת היהודית, אבל כשהתבגרתי עברתי לנרקיסיזם", או "אני לא צריך להתעמל. החרדות שלי פועלות על תקן אירובי". הקהל מתמוגג, ומתמסר לשטיקים המוכרים של אלן בנדיבות שמוענקת כמעט אך ורק ליוצרים שמזוהים כל כך עם יצירתם. בארצות הברית הסרט יצא לאקרנים בתחילת הקיץ וקוטלג כקומדיה קייצית חכמה ונעימה. אצלנו הוא פותח את החורף, ומעניק חוויה מתקנת לכל אוהבי וודי אלן, שהתאכזבו מסרטיו בשנים האחרונות.

סקופ. בימוי ותסריט: וודי אלן. שחקנים: וודי אלן, סקרלט ג'והנסון, יו ג'קמן, איאן מקשיין