סופרגירלז זה אופי: הקהילה הנשית הכי גדולה ברשת עוברת לשלב הבא

הלוגו של אחת מקהילות הנשים הכי גדולות ברשת: "סופרגירל זה אופי"
הלוגו של אחת מקהילות הנשים הכי גדולות ברשת: "סופרגירל זה אופי"

עם קרוב ל-100,000 חברות "Supergirls זה אופי" הפכה לאחת מקהילות הנשים הכי חזקות בפייסבוק. מריה גרין פוברצ'יק, האישה מאחורי הקבוצה, החליטה בצעד מפתיע לסגור אותה. עכשיו היא מסבירה למה וגם מרגיעה את מי שחששו לאבד את המקום שהפך לבית מכיל ומקבל עבור נשים בכל הגילאים

88 שיתופים | 132 צפיות

 

הפייסבוק סוער: קבוצת "Supergirls זה אופי", קהילת הנשים הגדולה, התוססת והמשפיעה ביותר בישראל המונה 93 אלף נשים נסגרה. שרשורים אינסופיים מרגשים, פוסטי היכרות, שלל טיפים מעשיים, אירועים ובעיקר המון דיוני פייסבוק על כל דבר ונושא שהיו בית לנשים בכל גיל ומכל סוג – כל זה נגמר היום.

>> סופרגירלז זה אופי: קבוצת הפייסבוק שהפכה לתופעה

במסיבה הרבע שנתית של נשות הקהילה שנערכה הערב (שני) הכריזה מייסדת הקהילה והרוח החיה מאחוריה, מריה גרין פוברצ'יק על הסגירה הרשמית ובה בעת סיפקה צפירת הרגעה. הקבוצה תקום מחדש עם 3 קהילות ייעודיות, כאשר כרגע המשימה העיקרית של גרין פוברצ'יק היא היום, יותר מהכל, לשנות מציאות. "התבגרנו והבנו את הכוח שלנו" מספרת גרין פוברצ'יק. "אנחנו היום הרבה יותר רציניות ומבחינתנו הגיע הזמן לחולל שינוי אמיתי. בשביל זה נעשה מהלכים דרסטיים חדשניים שנועדו לעזור לנשים שלא נהנו עד היום מהפעילות של הסופרגירלז ונשנה את המציאות שלהן. אני מאמינה שהכוח של הקהילות הוא לשלב ידיים ולעשות טוב".

מריה גרין פוברצ'יק. צילום: אלכס פרגמנט
מריה גרין פוברצ'יק. צילום: אלכס פרגמנט


ובכל זאת, לא קל לסגור קהילה כל כך מצליחה. מה בעצם הוביל אותך לצעד הזה?

"בחודש ינואר השנה היינו בכנס מנהלי הקהילות האירופאי והגשנו מועמדות לתכנית Fellowship של פייסבוק, שמעניקה תמיכה וגם סיוע כספי מפייסבוק העולמי. מתוך 6000 קהילות בעולם נבחרו 105 קהילות. חמש קהילות זכו במענק של מיליון ש"ח מפייסבוק העולמית ועוד 100 קהילות נוספות זכו ב-50 אלף דולר, ואנחנו ביניהן. זה הרגע בו החלטנו לקחת את החזון שלנו צעד ענק קדימה ולהשקיע בהוצאה לפועל של התכנית החברתית שלנו.

שהיא?
"200 אלף נשים חוות מדי שנה אלימות, 12 אלף נשים בישראל עוסקות בזנות ו-18 אחוז מהן מוגדרות כעניות . הנשים האלה מגיעות לרוב ממצב סוציו אקונומי נמוך, השכלתן בסיסית בלבד, אין להן עבודה ויש להן חובות וחלקן מתדרדרות לפשע ולמרות שכל מיני ארגונים עירוניים, ממשלתיים וחברתיים מנסים לסייע – אין אליהן התייחסות כאל קהילה וכאן אנחנו ניכנס. אנחנו מתכוונות לפעול לפי מודל חדשני בעולם שנקרא מודל קהילת אימפקט, כלומר קהילה שמאפשרת למדוד את הערך החברתי שהיא נותנת. אנחנו נהיה הקהילה הישראלית הראשונה שתמדוד בצורה מקצועית את ההשפעה החברתית שלה. למשל אם לוקחים מישהי לסדנא ומלמדים אותה לשפר את קורות החיים שכתבה, אנחנו נוכל לדעת אם הכלים שקיבלה אכן עזרו לה והיא קיבלה יותר הצעות עבודה. אנחנו נרתום את הידע, הניסיון, הקשרים ואת הנשים הנפלאות בקהילה ובצוות שלנו לטובת שינוי חברתי שיסייע ויקדם אותן נשים מוחלשות".

זה נשמע מקסים בתיאוריה. איך זה יראה בפועל?
"מדובר בשיתוף פעולה עם רשויות מקומיות, מנהיגות מקומיות, עמותות חברתיות וכמובן אנשי מקצוע מתחומי הפיננסים, כולם יחד יתאגדו סביב תכנית הקידום שלנו. סכום הכסף שקיבלנו ישולם לאנשי מקצוע שיעבדו ברטיינר כספקיות וגם למנהלת שיווק, אופרציה מפקחת ולמנכ"לית המיזם".

מריה גרין פוברצ׳יק | צילום: רונית כהן ונועה מגר
מריה גרין פוברצ׳יק | צילום: רונית כהן ונועה מגר

 

>> הצילו, הפייסבוק שלי הפך לגיהנום של "טו מאץ' אינפורמיישן" 

לצד החדשות המשמחות על התוכנית החברתית, גרין פוברצ'יק למעשה הולכת לשנות את מציאות חייהן של כמעט 100 אלף נשים שב-3 שנים האחרונות התייחסו לקבוצת הסופרגירלז כבית שלהן. לא מעט גולשות הופתעו מהמהלך וחלקן אף הביעו התנגדות.
"יש שיגידו 'איך לקחת קבוצה בטוחה כזאת ופשוט ויתרת עליה' מספרת גרין פוברצ'יק, "אבל דווקא כשיש לך כוח כזה עצום, אתה צריך לראות לאן לתעל אותו ואנחנו בחרנו ללכת למקומות חברתיים ולעזור לנשים מאוכלוסיות מוחלשות".

וכמובן, לא צריך לדאוג יותר מדי. גרין פוברצ'יק ושותופתיה לא ישאיר את בנות הסופרגירלז לבד ויספקו להן שלוש קהילות חדשות במקום הקבוצה שנסגרה.
"אחרי שלוש שנות פעילות למדנו מה התחומים שנשים רוצות לגדול ולהתפתח בהן" היא מספרת על הקהילות החדשות שיחיו יחד כולן תחת קורת גג אחת בשם "סופרגירלז 2.0"

הקהילה הראשונה תקרא "סופרגירלז- קריירה ופיננסים" והיא תעסוק בנושא התפתחות בקריירה, העולם התעסוקתיף הקמת עסק, יציאה לעצמאות כלכלית, הסבה מקצועית ועוד.

הקהילה השנייה תקרא "אנחנו סופרגילרז" ותעסוק בכל הנושאים של אימהות, זוגיות, תקשורת בין אישית, שילוב אמהות וקריירה, ניהול זמן , תחביבים וכו'.

הקבוצה השלישית היא "סופרגירלז דיילי". תהיה זו קבוצה לקשר יומיומי בין חברות הקבוצה, כולל המלצות על אנשי מקצוע וניסיון ליצור חיבורים ושיתופי פעולה. החל ממעצבת גרפית שרוצה לחבור למשרד פרסום ועד אישה שמחפשת שותפה לטיול בחו"ל, כל מה שמאפשר חיבוק נשי לשיתופי פעולה עסקיים וחברתיים.

הלוגו של אחת מקהילות הנשים הכי גדולות ברשת: "סופרגירל זה אופי"
הלוגו של אחת מקהילות הנשים הכי גדולות ברשת: "סופרגירל זה אופי"

 

מריה, את לא חוששת שאחרי הסגירה של קהילת סופרגירלז וכל השינויים נשים רבות יחפשו לעצמן קהילה במקום אחר?
"אני לא פוחדת, אני מאד מתרגשת. ברגע שהקבוצה תיסגר נפנה לנשים להתחבר לקבוצות החדשות על פי רצונן וצרכיהן. אנחנו מכוונות לאיכות ולא לגודל. כל השינוי הזה מרתק אותי מאד ברמה האישית. לפני שלש שנים כשהקמתי את הקבוצה לא האמנתי שיהיו בה 93 אלף נשים והמספר רק גדל. אין לי מושג איך הקהילה תגיב לשינוי אבל אני מאד מאמינה בשינוי הזה ומקווה שלא ירחק היום ויהיו לנו 100 אלף נשים בכל אחת מהקהילות".