נפרדות משנת 2016: מיניות נזילה

הארי נף | צילום: GettyImages
הארי נף | צילום: GettyImages

באפליקצית ההיכרויות טינדר יש כבר 36 מגדרים שונים. עוד הוכחה לכך שהזהות המינית משתנה לבלי הכר

88 שיתופים | 132 צפיות

 

בראשית ברא המעצב את קולקציות היוניסקס. בעקבותיהן החלו לצוץ גם תיקים, נעליים, בשמים וכל מיני טובין שבחרו במודע שלא להזדהות מגדרית. ואלו היו רק קצה הקרחון בטרנד שרוצה לטשטש את המגדרים, או בעצם מבקש לאחד אותם. יש שיאמרו שמדובר בתופעה רגעית, אחרים יתעקשו שמדובר בצעדיה הראשונים של מהפכה בעולם המגדרי שבו אנו חיים.

בשנים האחרונות ישנה עלייה מתמשכת במודעות לזכויות טרנסג'נדרים ברחבי העולם. השנה הגיע המאבק לשיא: כותרות העיתונים הציפו את הדיון בנושא, עלתה דרישה לאפשר לאנשים להציג את עצמם במדיה או להשתמש בתאי השירותים בהתאם לזהות המגדרית ולא למין המולד, ויותר ויותר אנשים החלו להכריז כי מקומם מחוץ לבינאריות המגדרית. דוגמה מוכרת במיוחד היא הדוגמן האנדרוגיני סתיו סטרשקו, שמבקשת לפנות אליה בלשון נקבה ומעוררת בכך מודעות לרעיון בציבור הישראלי. ויש דוגמאות נוספות: הארי נף, דוגמנית טרנסג'נדרית, הוחתמה בסוכנות דוגמנות מובילה. בנק בריטי הכניס לשימוש את התואר MX ללקוחות שאינם מזהים עצמם במגדר ספציפי. בניו יורק אפשר לקנוס אזרחים עד לסכום של 250 אלף דולר (!) על פנייה לאדם שלא במגדר שבו בחר להזדהות, ובאפליקציית ההיכרויות טינדר מוצעים 36 מגדרים שונים לבחירתכם/ן.

"אתה יכול לקרוא לי הוא, אתה יכול לקרוא לי היא ואתה יכול לקרוא לי קטי לי. העיקר שתקרא לי", קבעה מלכת הדראג המפורסמת רופול באוטוביוגרפיה שהוציאה לפני שני עשורים. אז היא פרצה דרך בכך שלא התנתה את הפנייה אליה במין ספציפי. מים רבים זרמו מאז, ולנו נשאר עוד הרבה מה ללמוד.

מה עוד היה לנו בשנת 2016?

התחלנו לדבר על בוטוקס בפינת הקפה בעבודה
הפסקנו להתבייש במחזור שלנו
המילניאלס הרגיזו את כל העולם
הסטוריז השתלטו על הרשתות החברתיות
מגפת ההטרדות המיניות גבתה מאיתנו מחיר יקר
העורכות יצאו למלחמה בבלוגריות
דחיית הסיפוקים שלנו הושלמה
הזן קפיטליזם עשה לנו חשק לעתיד
לנה דנהאם הפכה מפמיניסטית לפריבלגית מנותקת
והתאהבנו במעצבים סובייטים
אז איך אפשר לסכם את מצב הנשים ברחבי העולם?