בוקר טוב עולם: הטור של הילה נחשון

שמלה דני וינסטרה ל־PORTAY 1,900 ש״ח | נעליים שוז ווב סטור 850 ש״ח | טבעות Tous בטווח מחירים 410־485 ש״ח | צילום: ליה צ'סנוקוב
שמלה דני וינסטרה ל־PORTAY 1,900 ש״ח | נעליים שוז ווב סטור 850 ש״ח | טבעות Tous בטווח מחירים 410־485 ש״ח | צילום: ליה צ'סנוקוב

הילה נחשון שולחת את ילדיה אל יום חדש, לא לפני שהיא שמסדרת להם את התיקים וממלאת אותם בהרבה חום, אהבה וביטחון שיעזרו להם להתמודד עם המהפכה שבחוץ. על הדרך היא גם מזכירה למבוגרים לחפש את עצמם במקומות שהם לא ידעו שבכלל קיימים

88 שיתופים | 132 צפיות

    בוקר טוב ילדים שלי. פיקחו את העיניים הסקרניות והיפות שלכם, קומו מהמיטות החמות שלכם, כמו סופגניות שהרגע יצאו מהתנור. אני מנשקת אתכם ומסניפה עוד כמה נשימות מהריח הגורי הזה  של סבון המקלחת מאתמול בערב והעור החם והרך. כמה קשה לי לשלוף אתכם מעולם השינה המתוק, מהשלווה השקטה והמחבקת, מהבית הנעים והמגונן, ולשלוח אתכם החוצה, אל העולם הקר, המנוכר, זה שיש בו שקרים, ויותר גרוע מזה – אמת שקשה לפעמים להכיל. העולם שבו אמא לא נמצאת כל הזמן כדי לחבק, כדי לתת נשיקה כשמקבלים מכה ולפעמים תבקשו בו נחמה ממישהו אחר. זה העולם שבו אנשים ינסו לכווץ אתכם כדי להרגיש גדולים, שבו לא תמיד יקשיבו למה שיש לכם להגיד, שלא יחשבו שאתם צודקים (למרות שאתם כן), ושבו אנשים שצודקים הרבה פחות מכם יקבעו לכם מה לעשות, איך ומתי.

    העולם שבו ימדדו את ההצלחות שלכם בכלים שלא בהכרח באמת מודדים הצלחה, והמקום שבו דווקא אלה החשובים ששמתי לכם בארגז הכלים ירגישו לעתים, מיותרים, שהרי כולם שם בחוץ ינסו להסביר לכם שערכים כמו אלטרואיזם, רגישות ואהבת הארץ פסו מן העולם.

    ינסו לגרום לכם למקסם את הפוטנציאל שלכם רק אם הפוטנציאל שלכם יעשה הרבה כסף. אבל אני יודעת שכל היצירות שעשינו בבית, עם הדבק והנצנצים, כל הציורים בצבעי גואש שהטביעו כפות ידיים קטנות על הרצפה והספות, כל הרקמות, הפאייטים, הסריגה , התפירה, ההנבטות של כל גרעין שבעצמו לא האמין שיוכל לנבוט, והררי הקמח, שעף והתפזר לכל עבר במטבח כשאפינו יחד עוגיות בצורות לא ברורות – יקרים  יותר מכל זהב ויהלומים בכל העולם כולו.

    העולם הזה שבחוץ מבלבל, הוא בילבל גם אותי לפעמים.

    Orange mood?

    A photo posted by Hila Nachshon (@hilanachshon1) on

    הוא ימשוך אתכם לנסות דברים שיהיו רעים לכם, אבל ירגישו כל כך טוב. הוא יפתה אתכם להישאר במקומות שירגישו  לכם טובים, אבל יהיו כל כך רעים ואתם תנסו אותם, כמו שניסיתי אני. אתם תחוו ותיכוו, כי ככה זה עובד. אתם תפגשו רע, אבל גם את הטוב  – את החמלה, את האנושיות, את החברות. תחוו אהבה שבשבילה תהיו מוכנים לוותר על הכול אפילו על עצמכם (אפילו על אמא!). היא תשבור לכם את הלב וזה יכאב עד שתרגישו שאתם בעצם מתים ואז תגיע אחת חדשה ותשכחו את הקודמת. תטיילו, תפגשו את עצמכם במקומות שלא ידעתם שקיימים, תצחקו, תעשו שטויות, תתרגשו, תעופו לחלל ובחזרה. תהיו סקרנים, תלמדו המון ואז תגלו שאתם בעצם לא יודעים כלום (זה בסדר, אף אחד לא באמת יודע) יהיו טעויות שיובילו אתכם למבוי סתום ויהיו כאלה שיגלו לכם עולמות חדשים ומופלאים. רק אל תפסיקו לנסות.

    אתם תתבלבלו ילדים שלי. כי העולם הזה מבלבל, אבל אתם לא תלכו לאיבוד אף פעם. הדרך חזרה אל הבית תמיד תהיה לכם ברורה – הבית שממנו אני שולחת אתכם בבוקר הקר הזה אל הגן ובית הספר, שולפת אתכם מהמיטות החמות שלכם ומלבישה אתכם בשכבות על שכבות של בגדים בריח של מרכך כביסה. הבית  שאליו חוזרים בסוף היום ויש בו את האוכל שאימא הכינה  ומקבלים בו חיבוק גדול גם אם היה יום לא משהו, וזה מנחם ומוכר ובטוח. אתם תמיד תוכלו לחזור הביתה ילדים שלי, לא משנה אילו טעויות עוד נעשה, לא משנה מה תגלו שם בחוץ, לא משנה לאן החיים יובילו אתכם ואותי. הבית הזה הוא בתוככם והוא עשוי בטון יצוק של אהבה ללא תנאים, שיעמוד על תילו תמיד גם אם הכל מסביב יתפרק.

    עכשיו בוקר טוב, פיקחו את העיניים. צריך לקום.