טהוניה רובל: "גדלתי ברחוב ושם למדתי שאני יכולה להצליח"

טהוניה רובל | צילום: אלכס ליפקין
טהוניה רובל | צילום: אלכס ליפקין

הילדה שבילתה ימים שלמים ברחובות וכולם אמרו לה שלא יצא ממנה כלום, חזרה לבית שמש עיר הולדתה והראתה לכולם שאפשר להגשים חלומות גם אם באים משכונת מצוקה. העיר שעשתה אותי - פרויקט מיוחד

88 שיתופים | 132 צפיות

 

טהוניה רובל
שחקנית תיאטרון, שדרנית רדיו, סטודנטית שנה ג' למשפטים, בת 30, נולדה באתיופיה וגדלה בבית שמש.

מה חלמת להיות כשהיית קטנה?
"החלום הגדול שלי היה לצאת מהשכונה שבה גדלתי. במקום שבו חייתי היו רק דלות ומחסור ולא היו חלומות. נהגתי לצפות בטלוויזיה בתוכנית של גיא פינס, הסתכלתי על כל מיני כוכבות וחלמתי להיות יום אחד במקום שלהן. מסביב כולם אמרו לי שמהחלום הזה לא יצא כלום – גם במשפחה, החברים והמורים. אבל הבטחתי לעצמי שלא אמשיך בחיים כאלה, שאעשה משהו עם חיי ואהיה מפורסמת ועשירה. כן. אין כמו לחלום בשיגעון".

האם במקום שבו גדלת היו סיפורי הצלחה מקומיים שנתנו לך השראה?
"במקום שבו גדלתי לא היה אף אחד כזה, עד היום אין. מה שנתן לי השראה כנערה צעירה היה הסרט 'פרח המדבר' שמציג את הסיפור האישי של הדוגמנית הסומלית ואריס דירי, שהיום היא גם סופרת ופעילה חברתית. הסיפור שלה מצמרר: היא עברה מילת נשים, חיתנו אותה בגיל 12 עם גבר בן 70, היא ברחה ללונדון ושם פגשה במקרה צלם. בהמשך היא הפכה לדוגמנית מצליחה ולימים דגמנה למותגים הנחשבים בעולם. במקביל היא נלחמה בתופעה של מילת נשים בעולם השלישי והגיעה עם זה עד האו"ם. היא הייתה ההשראה שלי ומקור הכוח שלי. בעזרתה הבנתי שגם אם באת מעליבות ומסכנות – את יכולה לעשות שינוי".

"גדלתי ברחוב והאינטואיציות שלי הן שהדריכו אותי להבדיל בין טוב ורע ולא נתנו לי ליפול", טהוניה רובל | צילום: רון קדמי
"גדלתי ברחוב והאינטואיציות שלי הן שהדריכו אותי להבדיל בין טוב ורע ולא נתנו לי ליפול", טהוניה רובל | צילום: רון קדמי

 

"מה שנתן לי השראה כנערה צעירה היה הסרט 'פרח המדבר' שמציג את הסיפור האישי של הדוגמנית הסומלית ואריס דירי", ואריס דירי | צילום: Gettyimages
"מה שנתן לי השראה כנערה צעירה היה הסרט 'פרח המדבר' שמציג את הסיפור האישי של הדוגמנית הסומלית ואריס דירי", ואריס דירי | צילום: Gettyimages

 

איזה כלים קיבלת בבית שמש שהפכו אותך למי שאת היום?
"ההורים שלי עשו כמיטב יכולתם אבל לא קיבלתי אף כלים. גדלתי ברחוב והאינטואיציות שלי הן שהדריכו אותי להבדיל בין טוב ורע ולא נתנו לי ליפול. איש עסקים גדול הודה פעם שלא למד באוניברסיטה אלא רק באוניברסיטת החיים, שבה אין מרצים. גם אני לימדתי את עצמי להתמודד ולדעת מה נכון. ברחוב למדתי שלמרות נקודת הפתיחה שלי – אני עדיין יכולה להצליח".

ספרי על שלושה מקומות שחייבים לבקר בהם כשמגיעים לבית שמש.
"אלו המקומות שלי מאז שהייתי ילדה ועד היום, עכשיו כשחזרתי לעיר אחרי שנים של מגורים בתל אביב. אני גרה כאן עם אחותי, לא הרחק מבית הוריי. מרכז הקניות הוא המקום לקנות בו את הבגדים לחג. הטיילת המקומית היא המקום שכל המי ומי של העיר יוצאים אליה בשישי בערב אחרי הקידוש ומקום הבילוי המועדף תמיד יהיה בית של חברה טובה".

איזה טיפ תתני למי שרוצה להצליח ולהגשים את עצמה?
"אל תפחדו להתמודד. בהרצאות שלי אני אומרת תמיד: יש לכן חלום, לכו בעקבותיו, לא הצלחתן הפעם – לפחות ניסיתן. תחושת הפספוס של מי שלא מנסה היא איומה. לי יש סיפור החמצה כזה: הגעתי לניו יורק, היה לי סיכוי טוב להצליח שם, אבל במקום ללכת אחרי החלום ולהתמודד עם הקשיים החלטתי לחזור לארץ. עד היום אני מרגישה שפספסתי הזדמנות. אז תילחמו על החלומות שלכן, כי הניסיון להגשים הוא כבר מחצית מהדרך להגשמה. לא הצליח? בסיבוב הבא תדעו להתעקש עליו טוב יותר".

טהוניה רובל בילדותה | באדיבות טהוניה
טהוניה רובל בילדותה | באדיבות טהוניה

 

מה הטיפ הכי טוב שקיבלת בתחילת דרכך ומי נתן לך אותו?
"מנהלת בית הספר שבו למדתי לא האמינה בי ואמרה לי שלא יצא ממני כלום. אמרתי לה שיבוא יום ואוכיח לה אחרת. כעבור שנים פגשתי אותה ואמרתי לה: 'בגללך הצלחתי'. חוסר האמונה שלה בי גרם לי לרצות להגיע לאקסטרים ולנצח את כל הדעות הקדומות. מי האמין שאהיה חיילת? או שאהיה סטודנטית למשפטים? עכשיו אני בשנה ג' בלימודים. בנוסף יש לי תוכנית רדיו, אני שחקנית, מרצה, מובילת דעת קהל ואישה שנותנת תמיכה לאחרות".

מה הופך אישה לאישה מצליחה בעינייך?
"אישה שחולמת בגדול ומגשימה את עצמה, שגם השמיים הם לא הגבול בשבילה".

מה ייחשב בעינייך להישג הכי גדול שלך?
"להגיע לכנסת, להיות ח"כית ושרה בממשלת ישראל. אני רוצה לחולל שינויים חברתיים ולגרום לנשים שחורות לקום ולקחת תפקידי מפתח ולא לפחד מכלום".

 

הריאיון עם טהוניה רובל הוא חלק מפרויקט מיוחד בשיתוף DKNY.
ניו יורק עשתה את דונה קארן למי שהיא. עכשיו מותג האופנה המוביל, הנושא את שמה, משיק את הבושם החדש DKNY stories. לכבוד ההשקה דיברנו עם עשר נשים מוכשרות ומעוררות השראה שסיפרו על העיר שהפכה אותן להיות מי שהן.