תיקח את זה כמו גבר: הטור של הילה נחשון

הילה נחשון | צילום: רון קדמי
הילה נחשון | צילום: רון קדמי

גברים נשואים משוטטים בפייסבוק בשעות הקטנות של הלילה ומנסים להדביק להילה נחשון לייק גדול על השפתיים. היא דווקא מבינה את התשוקות שמניעות את המין האנושי לפעולה, היא רק לא סובלת את הפחדנות שגורמת לכם להמשיך ולבגוד

88 שיתופים | 132 צפיות

 

מאז שאיבדתי את התמימות שלי אני מאמינה להכל. כלומר, אני כבר לא מאמינה לאף אחד ובעיקר מאמינה שהכל יכול להיות.

זה לא אומר שאיבדתי את אהבת האדם שבי. בני אדם הם עדיין החברה המועדפת עליי (עד שדולפינים ילמדו לדבר, כמובן), אפשר לומר וסביר להניח שזה פשוט נקרא להתבגר.

אבל דבר אחד אני לא מצליחה להבין.

מי אתם, או יותר נכון, מה אתם לעזאזל,  גברים נשואים, תפוסים ואין אה פאקינג ריליישנשיפ – שמעזים לפנות אליי ולהתחיל איתי בכל מדיה שזמינה לכם? כאילו, אתם מבינים שאשכרה אפשר לראות אתכם בטיול הסקי האחרון עם האישה בפרופיל שלכם, נכון? אולי אתם מרגישים רואים ובלתי נראים אבל נחשו מה? היי לכם והפרחים  לצוקרברג ( שבטח לא מעז).

תבינו. אני לא פוריטנית. אני לא שופטת אנשים שהניצוץ שלהם כבה, שהשיעמום פושט בחיי הנישואים שלהם כמו עשב שוטה, שלא הרגישו את הדם זורם בעורקיהם ואת הלב שלהם מנתר בעליזות למראה הודעת אסמאס מ"אהבת חיי". אני מבינה את הרצון בתשוקה, בחושניות, בהתרגשות, אלה מאוויים אנושיים לחלוטין. גם אני כמהה אליהם. וואו ,כל כך.

אבל.

יש משהו כה איום ועלוב בעיניי בלשקר לאדם שלא חושד בכלום.  לשקר לאדם שאתה קם איתו כל בוקר ונשכב לצידו במיטה המשותפת בכל לילה.

יש משהו עוד יותר איום בעיניי בלשאת איתך את השקר הזה. לקחת אותו איתך לעבודה, להקפיץ איתו את הילדים לחוג, להכין איתו ארוחת ערב משפחתית, לארח איתו חברים – לתת לו לחבק אותך כל כך חזק עד שהוא הופך להיות חלק ממך, עד שאתה לא יכול להסיר אותו ממך והוא נדבק בך כמו כתם שלא יעזוב לעולם.

לשקר לעצמך זה אפילו עוד יותר נורא. לספר לעצמך ש"זאת פעם אחרונה" או שזאת "מעידה חד פעמית" או ש"מה שהיא לא תדע לא יכאיב לה", זה שקר אפילו יותר נורא. נכון. זה לא יכאיב לה. זה יאכל אותך. מבפנים. ואחרי שזה יסיים לאכול אותך מבפנים, זה יחריב  כמו שורת לבנים של דומינו שנופלת אחת אחת בשורה ובקצב אחיד, את כל החלקות הטובות של חייך. וחייך הם לא העיקר, יצור אגואיסטי שכמותך. אתה תיקח איתך אל התהום הזאת גם את כל מי שיקר לך.

 

One more.??. @samitzhakov #thisisme @esteriquee

A photo posted by Hila Nachshon (@hilanachshon1) on


אז אני לא שופטת אדם שרוצה להרגיש חי. החיים שלנו חולפים כל כך מהר, אנחנו חייבים להרגיש, להתאהב, לחייך, ליפול, לכאוב ,לצמוח. אבל אני ועוד איך אתנדב להיות התובעת במשפטו של אדם פחדן. אדם שלא לוקח אחריות, אדם שמפחד להיות אמיץ . אדם שמסרב לבחור. לבחור לחיות. לבחור להרגיש. לקבל החלטות ולעמוד מאחוריהן. לדעת שאם עשית הכל וניסית הכל ונתת כל מה שאתה יכול, יש לך את האפשרות. המפתחות לקטר החיים ששועט על המסילה הם בידיים שלך. תאזור את כל האומץ שיש בך, תיגש אליה, אל זאת שחלקת איתה תקופת חיים, לטוב ולרע, תסתכל לה בעיניים, תחזיק לה את היד ותבשר לה שאתה לא רוצה לחיות ככה יותר. תישאר שם בשבילה, תחבק אותה כשיהיה לה קשה, תיתן לה להתאבל, תכבד את כל הדברים האיומים שיוטחו בך וצא לחיים שאתה באמת רוצה לחיות. תהיה מוכן לשלם את המחיר שזה גובה ממך. את כל המחירים. כי ככה זה עובד בחיים. יש מחיר לכל דבר. ובבקשה תיקח את זה כמו גבר.

ואז תתחיל איתי באינסטגרם או בפייסבוק או בהשד יודע מה עוד ימציאו בעולם המטורף שלנו. כי אני? אני מתעבת פחדנים.